Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به صرف ناهار و شام برگزار نمی‌شود عصرانه نیز گزینه مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه است. در این بسته خبری خوراکی‌های پیشنهادی برای مهمانی عصرانه را بیان کرده ایم؛ با توجه به سلیقه خود و ذائقه مهمانتان منوی خود را انتخاب کنید.

طرز تهیه آش رشته پیش غذای معروف ایرانی‌ها

طرز تهیه “آش رشته” یکی از غذا‌های مورد علاقه ایرانیان را در این مطلب برای شما ارائه کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقداری از پیاز و سیر و نعناع سرخ شده را به آش اضافه کنید و بقیه را برای تزئین روی آش نگه دارید.

مواد لازم برای تهیه آش رشته

حبوبات لازم

نخود، لوبیا قرمزو لوبیا چیتی ۴۰ گرم یا معادل ۱/۴ لیوان
عدس ریز ۵۰ گرم

پیاز متوسط ۳ عدد
روغن به مقدار لازم
زرد چوبه ۱ قاشق غذا خوری
اسفناج ۲۰ گرم معادل ۱۰ عدد برگ متوسط
جعفری ۲۰ گرم معادل ۱۰ عدد
تره ۳۰ گرم معادل ۱۵ شاخه تره
شوید ۱۰ گرم معادل ۱۰ شاخه
گشنیز ۲۰ گرم معادل ۳۰ شاخه
نعناع خشک ۲ قاشق غذا خوری
رشته آش ۷۰ گرم
سیر ۲ حبه
کشک ۲ قاشق غذا خوری
آرد ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کامل آش رشته

از شب قبل نخود و لوبیا‌ها را باهم در ظرفی خیس میکنیم و عدس را جداگانه در ظرف دیگری خیس میدهیم. پیاز‌ها را هم خلالی میکنیم و برای اینکه موقع سرخ کردن لح نشود و حالت چیپسی پیدا کند از شب قبل آن را روی پارچه‌ای تمیز پهن میکنیم و با یک پارچه نازک روی آن را می‌پوشانیم.

نخود و لوبیا‌هایی که از شب قبل خیس کردیم درون قابلمه‌ای با ۵ لیوان آب می‌پزیم و وقتی جوش آمد کف روی حبوبات را با قاشق میگیریم وحرارت شعله را کمتر میکنیم و و در قابلمه را به طور کمی نیمه باز روی آن قرار میدهیم و یک ساعت به آن زمان میدهیم تا حبوبات پخته شوند.

مقدار سبزی آشی که آماده کردیم رو تمیز میکنیم و شاخه‌های کلفتش را بر میداریم و پس از شستشو وآب گیری خرد میکنیم.
سبزی آش را نباید زیاد ریز کرد، چون خودشو تو آش نشون نمیده.
بعد از آماده کردن سبزی میریم سراغ پیاز‌هایی که از شب قبل خلال کردیم در ماهیتابه‌ای با کمی روغتن سرخ میکنیم تا طلایی شود. در ظرف دیگری ۴ قاشق غذا خوری روغن می‌ریزیم و اجازه میدهیم تا داغ شود بعد یک قاشق زرد چوبه را داخل آن میریزیم و بعد از کمی هم زدن نعناع‌ها را به آن اضافه میکنیم و سریع بعد از ۱۰ ثانیه هم زدن از روی شعله گاز برمیداریم تا نعناع نسوزد و رنگ آن تیره نشود.
باید دقت کنید که در همین فاصله کم هم شعله گاز پایین باشد.
بعد ازیک ساعت که لوبیا‌ها پخت عدس و سبزی را به آن اضافه میکنیم و ۵ لیوان آب جوش هم داخل قابلمه می‌ریزیم و شعله گاز را زیاد میکنیم تا مواد باهم به جوش بیاید.
بعد شعله را کم میکنیم و با در نیمه باز اجازه میدهیم عدس و سیزی‌ها با حبوبات به مدت نیم ساعت بپزند.

بعد از این زمان داخل لیوانی ۲ قاشق غذا خوری آرد معادل ۲۰ گرم را با نصف لیوان آب خوب مخلوط میکنیم تا آرد گلوله گلوله نشود و به داخل مواد آش به آرامی می‌ریزیم و هم میزنیم.
بعد از آن نصف پیاز داغ و نعناع داغمان را در داخل آش می‌ریزیم و بعد از کمی هم زدن در مرحله آخر رشته آش را نصف کرده و کم کم به صورت نامنظم در حالی که آش را بهم میزنید.
در داخل آن میریزیم. باید مدام هم بزنید تا رشته‌ها نرم شوند. در این فاصله نمک و ادویه دلخواه مثل فلفل و زرد چوبه را هم اضافه میکنیم وبعد از یک ربع از روی شعله برمیداریم.
دقت کنید آشتان رقیق باشد، چون بعد ازکمی سرد شدن آش غلیظ میشود؛ و بعد از نیم ساعت که گذشت آش شما آماده خوردن است، چون هم جا افتاده و کاملا غلیظ شده و رشته‌ها حجیم‌تر و نرم‌تر شده است. برای تزیین میتوانید ازنصف پیاز داغ و نعناع داغ مونده و کمی سیر داغ و کشک به مدل‌های دلخواه استفاده کنید.

نکاتی مهم و اصولی در پخت آش رشته:

برای اینکه رشته‌های آش به هم نچسبند و مواد راحت‌تر در قابلمه پخته شوند باید گنجایش قابلمه بزرگتر از حجم آش رشته باشد.
برای زیبایی آش رشته، سبزی آش باید درشتر خرد شود و نیز بدون ساقه باشد.
بهتر است از پیاز داغ فراوان برای داخل آش استفاده کنید.
سعی کنید از مرغوبترین نوع رشته آش استفاده کنید.
حتما نمک داخل آش رشته را تست کنید تا به واسطه ریختن کشک اش شور نشود.
روغن باعث جا افتادن آش میشود به همین دلیل باید به اندازه کافی آن را مصرف کرد.
کشک باعث بریده شدن آش میشود، به همین دلیل نباید آن را در آش رشته جوشاند.
از نظر بهداشت و سلامت کشک را حتماً به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.
برای درست کردن نعنا داغ ۲ قاشق روغن را داغ کرده و نعنای خشک را داخل آن بریزید و بلافاصله خاموش کنید تا نعنا نسوزد.
هنگامی که آش جا افتاد باید لعابی رقیق روی آن را بپوشاند و رشته بوی خامی ندهد. البته نوع رشته هم تاثیر خوبی در جا افتادن اش میگذارد.
تره را جدا از سیزی‌های دیگر خرد کنید.
برای اینکه آش بد رنگ نشود هرگز موقعه پخت در قابلمه را نگذارید.
مقدار حبوبات را داخل آش را میتوانید کم یا زیاد کنید.
اگر از آب قلم در آش استفده کردید مقدار کره یا روغن را کمتر کنید.

نکات تکمیلی در مورد آش رشته

آش رشته جزو آش و حلیم میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲ ساعت میباشد.
آش رشته را می‌توانید در وعده نهار - میان وعده - شام - پیش غذا - سرو کنید.
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۰ نفر مناسب میباشد.

طرز تهیه پیراشکی گوشت

مواد لازم:
ماست یک لیوان
خمیر مایه یک پاکت
شکر یک ق غ
پیاز یک عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
خامه ۳ ق س
رب گوجه فرنگی به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم
جعفری به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

امروز می‌خواهیم در مورد یک غذای بسیار خوشمزه به نام پیراشکی گوشت با یکدیگر صحبت کنیم. طرز تهیه این غذا بسیار ساده و راحت است و در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود. مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه در متن زیر درج شده است.
پیراشکی گوشت یک غذای بسیار خوشمزه است که در اکثر شهر‌های ایران پخت می‌شود. این غذا در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود و دستور پخت بسیار راحتی دارد.
بهتر است برای تهیه و پخت این غذای خوشمزه از مواد تازه و ارگانیک استفاده شود. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از مراحل زیر این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید.

مرحله اول تهیه پیراشکی گوشت:

در یک ظرف برای درست کردن خمیر پیراشکی، ابتدا شکر و خمیر مایه را به همراه آب ولرم به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. زمانی که این مواد را با یکدیگر مخلوط کردید به خوبی هم بزنید تا مایع شما عمل آید.

پیراشکی گوشت

تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و به خوبی هم زنید. بهتر است برای هم زدن این مواد از دست استفاده کنید. بعد از این که این مواد را به خوبی هم زدید، مقداری نمک به آن اضافه کنید و مجددا هم زنید. سپس آرد به صورت مرحله به مرحله به خمیر مایه اضافه کنید. بعد از این که خمیر را اضافه کردید آن را به خوبی با دست ورز دهید. دقت داشته باشید خمیر باید به دست شما نچسبد. اگر خمیر به دست می‌چسبد بهتر است مقدار دیگری آرد به آن اضافه نمایید. روی خمیر را بپوشانید و در حدود ۳۰ دقیقه به آن مهلت دهید تا استراحت کند.

مرحله دوم تهیه پیراشکی گوشت:

در این مرحله برای آماده کردن مواد داخل پیراشکی در ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در داخل یک تابه کوچک به همراه کمی روغن تفت دهید. مقداری زرچوبه به پیاز‌ها اضافه کنید تا خوش طعم‌تر شوند.
زمانی که پیاز‌ها طلایی شدند، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.

بعد از این که گوشت چرخ کرده کمی تفت داده شد، فلفل دلمه‌ای را نیز خرد کنید و به گوشت خود اضافه نمایید و آن را تفت دهید تا به خوبی سرخ شوند. ادویه‌ها را به همراه رب گوجه فرنگی به آن اضافه کرده و به خوبی تفت دهید تا با یکدیگر مخلوط شوند. در این مرحله جعفری را به خوبی بشورید و ریز کنید و به مخلوط مورد نظر اضافه نمایید.
تابه را بر روی شعله و حرارت ملایم گاز قرار دهید تا به خوبی بپزند. می‌توانید برای خوش طعم شدن مواد داخل پیراشکی مقدار کمی پنیر پیتزا به آن اضافه نمایید. پنیر پیتزا‌ها را در هنگام رول کردن به مایه پیراشکی اضافه کنید تا غذای شما حالت کش دار به خود بگیرد و خوشمزه‌تر شود.

مرحله سوم تهیه پیراشکی گوشت:

در این مرحله زمانی که خمیر شما آماده شد چانه‌هایی به اندازه یک نارنگی از آن بردارید و گرده آن را به وسیله وردنه باز کنید. یک طرف خمیر را به اندازه نیم سانت از چاقو برش بزنید تا خمیر مرتب شود. طرف دیگر خمیر را با مواد پیراشکی پر می‌کنیم و آن طرف دیگر را به به روی مواد می‌آوریم.

فر را از یک ربع قبل روشن کنید تا فر کمی گرم شود. سینی فر را آماد کنید و مقداری روغن بر ته ظرف بریزید. پیراشکی‌ها را به صورت مرتب در داخل آن قرار دهید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید. ۱۵ دقیقه زمان برای پخت پیراشکی‌ها کافی می‌باشد. کمی از زرده تخم مرغ را بر روی پیراشکی‌ها بمالید تا روی آن نسوزد و خشک نشود. پیراشکی‌ها را در داخل فر بگذارید و بعد از حدود یک ربع فر را خاموش کنید. برای پخت بهتر پیراشکی قسمت بالایی و پایینی فر را روشن بگذارید تا غذای شما به یک اندازه سرخ شود.

نکته: همچنین میتوانید برای تهیه‌ای پیش غذای خوش مزه و عالی از نان تست نیز استفاده کنید.
نان تست مزه‌ی خاص و فوق العاده‌ای به این پیراشکی خواهد داد.
این غذای خوشمزه را در کنار خانواده و دوستان خود درست کنید و لذت ببرید. امیدواریم از این مطالب کمال استفاده را داشته باشید. نوش جان.

دستور تهیه عصرانه بادمجان پرشده ایتالیایی

بادمجان پرشده به سبک ایتالیائی از میان وعده‌هایی است که ماده اصلی آن را بادمجان تشکیل می‌دهد که از صیفی جات بسیار پرطرفدار است و به روش‌های مختلف در غذاها، سالاد‌ها و ترشیجات استفاده بسیار می‌شود. ایتالیائی‌ها به خوردن غذا‌های تند معروف هستند که در تهیه این میان وعده، از سس ایتالیائی استفاده شده است. همچنین در تهیه این میان وعده از گوشت استفاده نشده است لذا برای افرادی که گوشت خوار نیستند نیز گزینه مناسبی می‌باشد. اگر به بادمجان و غذا‌های تند علاقه‌مند هستید در ادامه با ما باشید تا با مواد لازم و طرز تهیه این غذا آشنا شوید…

مواد لازم در تهیه عصرانه بادمجان پرشده

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ عدد بادمجان متوسط
یک عدد پیاز
۱ قاشق غذاخوری نعناع یا پونه خشک شده
۲ حبه سیر خرد شده
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
یک پیمانه گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده
مقداری ریحان تازه خرد شده برای تزئین عصرانه
یک عدد تخم مرغ
یک پیمانه سس ماریانا (این سس گوجه فرنگی ایتالیائی از جعفری، نمک و فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پونه و ریحان درست می‌شود)
۱ پیمانه پنیر پارمیسان
۱ پیمانه پنیر موزارلا
۲ قاشق غذاخوری پودر سوخاری

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان طبخ: ۵۰ دقیقه

مناسب برای ۴ نفر

گام اول:
بادمجان‌ها را شسته و خشک کنید. سپس به صورت طولی از وسط نصف کرده و داخل آن‌ها را با قاشق خالی کنید. گوشت بادمجان خالی شده را خرد می‌کنیم و در ظرفی نگه میداریم.

گام دوم:

داخل ماهی تابه، مقداری روغن زیتون میریزیم و پیاز خرد شده را تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس گوشت بادمجان را که خرد کرده ایم به همراه نمک، فلفل سیاه، پونه یا نعنا خشک، سیر خرد شده و نصف پیمانه سس ماریانا را اضافه و هم میزنیم تا مواد به خوبی قاطی شوند.

گام سوم:

ماهی تابه را از روی حرارت برداشته و مواد درون آن را در کاسه‌ای مناسب خالی کرده و یک عدد تخم مرغ، گوجه فرنگی‌های خرد شده، مقداری پنیر پارمیسان و پنیر موزارلا را ریخته و کمی هم میزنیم تا مواد به خوبی ترکیب شوند.

گام چهارم:

در ظرف مناسب فر، نصف پیمانه سس ماریانا را ریخته و کاملاً کف ظرف را به سس آغشته می‌کنیم. بادمجان‌های خالی شده را در کف ظرف چیده و کمی روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه روی آن‌ها میریزیم.

گام پنجم:

با موادی که از قبل آماده کرده ایم درون همه بادمجان‌ها را پر می‌کنیم و با مقدار زیادی پنیر موزارلا و پارمیسان روی آن‌ها را می‌پوشانیم. سپس مقداری پودر سوخاری را روی پنیر‌ها می‌پاشیم.

گام ششم:

ظرف را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ دقیقه قرار دهید تا خوب بپزد. سپس با مقداری ریحان خرد شده تزئین میکنیم. عصرانه شما آماده است. نوش جان.

مرغ با سس کاری خامه‌ای

مرغی که در پیاز و سیب خوابانده شود، در ماکروویو بسیار خوشمزه، نرم و آبدار می‌شود. این غذای لذیذ تنها در ۱۵ دقیقه آمادهٔ سرو می‌شود و برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم

پیاز خرد شده

۱ عدد کوچک

سیب سبز خرد شده

۱ عدد

سیر خرد شده

۲ حبه

سس گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

ادویه کاری

۲ قاشق چایخوری

سینهٔ مرغ نصف شده

۴ عدد

ماست کم چرب

¼ پیمانه

گشنیز ساتوری شده

¼ پیمانه

طرز تهیه

در یک ظرف در دار مناسب برای ماکروویو، پیاز، سیب، سیر، سس کچاپ و پودر کاری را ریخته و آن‌ها را کاملاً مخلوط می‌کنیم. ¼ پیمانه آب به آن‌ها اضافه می‌کنیم. مقداری نمک و فلفل سیاه را نیز اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

سینه‌های مرغ را اضافه کرده، با کمی نمک و فلفل مزه دار می‌کنیم. در ظرف را گذاشته و به مدت ۵ دقیقه در ماکروویو با قدرت زیاد می‌گذاریم. سپس تکه‌های مرغ را برمی‌گردانیم و باز در ظرف را گذاشته و ۵ دقیقهٔ دیگر آن را در ماکروویو با حرارت بالا می‌گذاریم تا سطح مرغ‌ها تماماً مات شود. مرغ‌ها را از ظرف خارج کرده و در چهار ظرف سرو می‌گذاریم.

ماست را در مخلوط پیاز و سیب می‌ریزیم و آن‌ها را مخلوط می‌کنیم. از این سس روی هر مرغ مقداری می‌ریزیم و گشنیز را روی آن‌ها پخش می‌کنیم. این غذا را می‌توان با برنج و یا نودل سرو نمود.

منابع: نمناک، مامی فود، راز سبزینه، آشپزی‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی غذای ایرانی تهیه پیراشکی گوشت غذای خوشمزه نمک و فلفل سیاه آن اضافه مقدار لازم قاشق غذا خوری قاشق غذاخوری استفاده کنید اضافه نمایید اضافه کنید گوجه فرنگی پیراشکی ها ۲ قاشق غذا مواد لازم برای تهیه گرم معادل میان وعده شب قبل طرز تهیه ۵ دقیقه خرد شده داخل آن تخم مرغ معادل ۱ آش رشته تهیه ای پیاز ها رشته آش داخل آش ۲۰ گرم روی آن یک عدد هم زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند