Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بهرام پارسایی، درباره رای‌گیری استمزاجی در خصوص اصل هشتاد و پنجی بودجه سال ۹۹ به صورت تلفنی از سوی اعضای هیئت رئیسه گفت: یکی از اعضای هیئت رئیسه با من تماس گرفت و گفت برای اصل هشتاد و پنجی شدن بودجه سال ۹۹ تماس می‌گیرد و نظرم را جویا شد من هم گفتم باید آیین‌نامه را مطالعه کنم و ببینم این رای‌گیری شدنی است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار شد نیم ساعت بعد زنگ بزنند و نظرم را جویا شوم که این کار را انجام ندادند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نحوه تماس‌شان علاوه بر اینکه خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است فقط برای حل کردن صورت مسئله است، بودجه بحث حساس و مهمی است و چیزی نیست که بشود مسئولیتش را برعهده هیئت رئیسه و یا اقلیتی از نمایندگان گذاشت باید با رای مستقیم نمایندگان تفویض اختیار می‌شد.

وی با اشاره به سخنان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گفته شده با توجه به نظر اکثریت نمایندگان کمیسیون تلفیق در مورد بودجه تصمیم می‌گیرد و برای این کار هم آقای لاریجانی اذن رهبری را گرفته‌اند؛ اذن رهبری بحثش جداست، اما نظر نمایندگان را به صورت تلفنی پرسیدن و اینگونه رای‌گیری کردن در آیین‌نامه داخلی مجلس دیده نشده و چنین رای‌گیری خلاف است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماده ۱۱۸ آیین نامه داخلی مجلس روش‌های رای‌گیری را بیان کرده است، گفت: به چهار روش در مورد لوایح و یا مسائل داخل صحن رای‌گیری می‌شود؛ ابتدا رای‌گیری الکترونیکی، سپس علنی با ورقه، بعد از آن مخفی با ورقه و دست آخر هم رأی‌گیری قیام و قیود است. این چهار روش برای رای‌گیری وجود دارد و غیر از این رای‌گیری دیگری نداریم و تلفنی نظر نمایندگان را پرسیدن جدید است. بیشتر بخوانید: روایتی دیگر از حکم حکومتی رهبری برای بودجه ۹۹ /اعضای شورای نگهبان مخالف هشتادوپنجی شدن لایحه بودند؟ وی ادامه داد: بودجه را صحن مجلس رد کرد و کمیسیون تلفیق قرار است تصمیم نهایی را بگیرد و این رای مجلس نیست.

پارسایی افزود: اینکه بخواهند به نظر تلفنی نمایندگان استناد کنند هم درست نیست. مثلاً می‌گویند اکثریت موافق بودند حال فرض را بر این بگیریم که اکثریت هم موافق هستند چنین چیزی چگونه راستی آزمایی می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولیت نقایص و مشکلاتی که می‌تواند در بودجه سال آینده به وجود بیاید بر عهده رئیس مجلس، هیئت رئیسه و کمیسیون تلفیق است. از همین حالا هم بازنشستگان پیام می‌دهند و نسبت به حقوقشان اعتراض دارند و می‌گویند کسی هم پاسخگو نیست که بخواهند این گونه درباره بودجه تصمیم بگیرند.

نماینده مردم شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود اگر تکلیف بودجه روشن نشود ما با یک خلاء بزرگ در کشور مواجه خواهیم شد، گفت: واقعیت این است که بودجه‌هایی که مجلس تصویب می‌کند همیشه بخش زیادی از آن‌ها محقق نمی‌شود و دولت آن بخشی که خودش در اولویت قرار می‌دهد را اجرایی می‌کند بنابراین فکر نمی‌کنم مشکل خاصی به وجود بیاید.

وی در پایان تاکید کرد: اگر هم تصمیم داشتند که اجازه تصویب بودجه را به کمیسیون تلفیق بدهند همان روزی که در مجلس شد این اجازه را به رای می‌گذاشتند. به هرحال بودجه کشور آنقدر مهم است که می‌شد با تدابیر بهداشتی و تاکیدات پزشکی جلسه‌ای برگزار شود و همه نمایندگان در این تصمیم‌گیری شرکت کنند و باز هم تأکید می‌کنم اگر خلافی در بودجه وجود داشته باشد مسئول مستقیم آن کمیسیون تلفیق، هیئت رئیسه و رئیس مجلس است. منبع: ایلنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000riF خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بهرام پارسایی بودجه 99 کمیسیون تلفیق هیئت رئیسه آیین نامه بودجه سال رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، روز یکشنبه (۲ مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟