Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین صومی در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه امروز ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: افزایش چند ده نفری موارد مثبت جدید در استانمان در حد انتظار بوده و روال طبیعی این چنین است.

وی با اشاره به تداوم حضور و تردد مردم در مراکز خرید و مسیرهای پر رفت و آمد، گفت: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند بوده و ما کار می‌کنیم اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف بوده و آسان‌ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برداشتمان این است که اگر تا دو هفته آینده اجتماعات را کم کنیم، انشاالله ویروس زمین‌گیر خواهد شد و وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، صومی خاطرنشان کرد: فعلا تاکید داریم که مردم در ایام عید هم دید و بازدیدها را کم و حوصله کنند تا در فصل بهار دور هم باشند.

وی در ادامه با نادرست خواندن برخی شایعات، گفت: استعمال دخانیات انسان را نسبت به ابتلا به بیماری‌های ویروسی مستعد می‌کند و کشیدن سیگار تاثیری در پیشگیری ندارد.

وی بیان کرد: وسواس بیش از حد، ذهن و جسم را درگیر می‌کند و باید تعادل ایجاد کنیم، ماسک ابزار پیشگیری برای کسانی است که مشکلات ریوی و بیماری زمینه‌ای داشته و یا به دلیل تردد در برخی محیط‌ها ترس از انتقال و ابتلا دارند.

وی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: ویروس در محیط خشک، تکثیر و منتشر نمی‌شود، محیط را برای خودمان ناامن نکنیم، وقتی با سطوحی مواجه هستیم که از استریل بودن آن مطمئن نیستیم، باید شست و شو و ضد عفونی انجام دهیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت