Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترم کرونایی شاید بهترین اسمی بود که می‌شد روی این ترم تحصیلی دانشجویی گذاشت، خلاقیتی که مراکز مشاوره دانشگاه‌های مختلف تهران با نام‌گذاری بر روی یک مسابقه دانشجویی برای دوران قرنطینه دانشجویان در نظر گرفتند.  

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ترم کرونایی شاید بهترین اسمی بود که می شد روی این ترم تحصیلی دانشجویی گذاشت، خلاقیتی که مراکز مشاوره دانشگاه های مختلف تهران با نام گذاری بر روی یک مسابقه دانشجویی برای دوران قرنطینه دانشجویان در نظر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مراکز مشاوره دانشجویی برای این ترم تحصیلی که از همان هفته های ابتدایی دانشجویان را به خانه ها بازگرداند، برنامه های متنوعی در نظر گرفته اند، از دانشگاه تهران و علامه تا امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی. 

 

دانشگاه امیرکبیر برای روزهایی که دانشجویان با استرس ناشی از کرونا سرو کار دارند یا ممکن است بخواهند جلسات مشاوره خود را ادامه دهند، خدمات آنلاین درنظر گرفته و با جدول زمانبندی که در اختیار دانشجویان قرار داده است، آن ها را با مشاوران به صورت آنلاین و از طریق تلگرام فراهم کرده است. 

رزور وقت مشاوره و خدمات مشاوره از منزل برای دانشجویان 

دانشگاه خواجه نصیر نیز برای کمک به کاهش استرس دانشجویان آنها را در این امر یاری کرده و خدمات مشاوره آنلاین برای آن ها در نظر گرفته که اطلاعیه آن به این شرح است: در این روزها با توجه به تعطیلی کلاس ها و عدم حضور شما و متخصصان مرکز مشاوره در دانشگاه و لزوم پیگیری جلسات مشاوره و درمان، مرکز مشاوره جهت ارائه خدمات مشاوره بصورت صوتی یا ویدئویی اعلام آمادگی می کند.لذا به روال سابق با شماره رزرو وقت تماس گرفته و پس از رزرو در ساعت مشاوره خود در نرم افزار واتساپ آنلاین باشند تا مشاور با شما تماس بگیرد.

لازم به ذکر است که با توجه به دسترسی دانشجویان به شماره تماس مشاوران، عدم تماس در ساعات دیگر را رعایت کرده و در موارد اضطراری فقط با شماره رزرو وقت تماس گرفته و یا به مشاور مجازی آفلاین به شناسه @psychometric_fe پیام بدهند.

دانشگاه تهران چهار چت روم برای خدمات مشاوره دانشجویان در نظر گرفته است

پیروی، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، می گوید: دانشگاه ستاد مبارزه با کرونا دارد و مسائلی مثل تامین بهداشت و ایستگاه های حرارت سنجی و ضدعفونی کردن و پیشگیری در تمام واحد ها در حال اجرا شدن است. در تمام واحدها مراجعان جهت خدمات درمانی می توانند مراجعه کنند و با رعایت ملاحظات بهداشتی این کار انجام می شود؛ اما از آنجایی که دانشجویان اکثریت به شهرهای خودشان رفته اند، ما خدمات غیرحضوری و مشاوره الکترونیکی را با همکاری مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه در نظر گرفته ایم و حدود چهار چت روم به صورت آنلاین برای دانشجویان در نظر گرفته ایم که در آن دانشجویان می توانند با مشاوران دانشگاه در تماس باشند. 

 

وی می افزاید: از روانپزشک، مشاور و روانشناس به صورت آنلاین حضور دارند و دانشجویان با پذیرش هماهنگ کرده و نوبت می گیرند و وارد لینک می شوند و مشاوره خود را انجام می دهند، همچنین خدمات مشاوره تلفنی را گسترش داده ایم و دانشجویان می توانند از خدمات مشاوره تلفنی ما هم استفاده کنند. 

 

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه تهران ادامه می دهد: برای کاهش ترس و اضطراب دانشجویان اقدام به انتشار چند بروشور آموزشی در زمینه این بیماری کرده ایم و آن ها را در فضای مجازی منتشر کرده ایم و نهایتا هم یک مسابقه ترم کرونایی برگزار کرده ایم تا دانشجویان با توجه به اوقات فراغت بیشتری که دارند بتوانند در این مسابقه شرکت کنند و جوایزی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. 

 

دانشگاه علامه خدمات مشاوره on call برای دانشجویان در نظر گرفته است

فرحبخش، مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علامه نیز در باره اقداماتی که این دانشگاه در دوران قرنطیه و شیوع کرونا برای دانشجویان انجام داده است، گفت: دانشگاه علامه برای این مدتی که دانشجویان نمی توانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده کنند، خدمات مشاوره تلفنی برای آنها در نظر گرفته است تا اینکه کمکی شود به کاهش اضطراب دانشجویان و یا حتی برخی ممکن است از لحاظ خانوادگی مشکلاتی داشته باشند که با بازگشت طولانی مدت به خانواده این مشکلات تشدید شود و نیاز به مشاوره داشته باشند. 

 

وی افزود: حتی ممکن است دانشجویان برای شیوه مطالعه و تحصیل به دور از دانشگاه نیاز به مشاوره تحصیلی داشته باشند که این امر هم از طریق مشاور تحصیلی به صورت آنکال برای آنها رفع می شود. همچنین در این مدت بعضی از دانشجویان ممکن است  به لحاظ مالی در مضیقه باشند که با مددکاری اجتماعی به آنها کمک می کنیم و تلاش می کنیم تا در این مدت دانشجویان به حال خود رها نباشند و اینطور نباشند که احساس کنند دانشگاه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. روند کار اینگونه است که 5 شماره را اعلام کرده ایم و دانشجویان زنگ می زنند و تماس  آنها به مشاوران حاضر و آنلاین رجوع داده می شود.

 

همچنین مراکز مشاوره دانشگاه های دیگر مثل شهید بهشتی اقدام به برگزاری مسابقات دانشجویی کرده اند و بروشورهایی با محتوای آموزشی برای پیشگیری از کرونا منتشر کرده اند. 

دانشگاه پیام نور خدمات مشاوره را به صورت تلفنی ارائه خواهد داد

 مسئول مرکز مشاوره دانشگاه پیام نور نیز از  از آمادگی مشاوران و روانشناسان دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و لزوم پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا، خدمات مشاوره دانشجویان به صورت تلفنی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر پرهیز از مراجعه حضوری به مراکز مشاوره و کلیه مکان‌های عمومی افزود: دانشگاه پیام نور به منظور ادامه مراحل درمان و مشاوره دانشجویان این امکان را فراهم کرده که دانشجویان در سراسر کشور از طریق تماس تلفنی خدمات مشاوره و روانشناسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مراکز مشاوره دانشگاهی خدمات مشاوره دانشگاه های تهران شیوع کرونا مقابله با کرونا دانشگاه پیام نور دانشجویان در نظر برای دانشجویان دانشگاه تهران مراکز مشاوره خدمات مشاوره برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روز‌های اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از نسل کشی شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

تاکنون نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد