Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس بیمارستان ولیعصر اراک از کمبود ماسک N۹۵ در این مرکز درمانی و ضرورت همکاری نیروهای داوطلب در این بیمارستان برای کاهش حجم فشار کار وارده به کادر درمانی خبر داد.

دکتر بهنام محمودیه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیمارستان ولیعصر(عج) پس از بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان مرکز بستری بیماران مبتلا به کرونا در اراک انتخاب شد، افزود: در حال حاضر نصف ظرفیت بیمارستان به بیماری کرونا اختصاص یافته و در واقع بیمارستان به دو بخش کاملا مجزا تقسیم شده که یک بخش مربوط به بیماران تصادفی و تروما و یک بخش مختص بیماران مبتلا به کروناست و هیچ ارتباطی به هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلینیک تخصصی بیمارستان به صورت کامل به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته و متخصص داخلی، عفونی و ریه د این کلینیک مستقر هستند، گفت: این بخش از بیمارستان که مختص بیماران کرونایی است و در طبقه دوم واقع شده به بخش اورژانس، تنفسی، حاد تنفسی یک و حاد تنفسی ۲ تقسیم شده، ۱۵ تخت ICU نیز در بیمارستان در نظر گرفته شده که پس از تایید ابتلا به کرونا، بیمار مستقیما به بخش تنفسی که در بیمارستان تعبیه شده است ارجاع می‌شود.

محمودیه تصریح کرد: در حال حاضر شرایط تحت کتترل است، در روزهای ابتدایی شیوع بیماری، کنار آمدن با شرایط و آمادگی برای مواجهه با آن مشکلاتی را به دنبال داشت که بخشی از آن مرتبط به کمبود لباس‌های ایمنی و حفاظت فردی ویژه پرسنل و کادر درمان بود که خوشبختانه این کمبود جبران و نیاز پزشکان و پرستاران رفع شده است.

وی عمده مشکل کنونی بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان یکی از مراکز بستری بیماران کرونایی را کمبود ماسک N۹۵ دانست و بیان کرد: در حال حاضر کل کشور با این کمبود مواجه هستند و سعی داریم که از هر دریچه ای شده، حتی خارج از تشریفات اداری خرید این ماسک را انجام دهیم.

رییس بیمارستان ولیعصر اراک با بیان اینکه متاسفانه بخش عمده ای از توان تیم مدیریتی صرف تامین نیازهای این چنینی می‌شود، گفت: این کمبودها به کادر درمان فشار وارد می‌کند، اما فشار اصلی ناشی از مراجعات غیرضروری مردم به مراکز درمانی است، امروز بسیاری از افراد با مشاهده کوچکترین علائمی خود را مبتلا دانسته و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این امر فشار زیادی به کادر درمان وارد می‌کند، از طرفی این مراجعات غیرضروری به دلیل آلوده بودن فضای بیمارستان ممکن است فرد را در آستانه ابتلا به ویروس قرار دهد به همین دلیل باید از مراجعات غیرضروری اجتناب شود.

وی تاکید کرد: در این روزها پرسنل و کادر درمان ۲۴ ساعته فعالند، لباس‌های حفاظت فردی یکی از لوازمی است که تحرک با آن سخت و پوشیدن آن باعث گرم شدن بدن می‌شود، از طرفی پرسنل در طول تایم کاری نمی‌توانند چیزی بخورند چون احتمال آلودگی وجود دارد و در کنار همه این دشواری‌ها مراجعات بیجا و غیرضروری تمامی فشارهای کاری را مضاعف می‌کند به همین دلیل نهایت همراهی را از مردم خواستاریم.

محمودیه با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود پرسنل در بیمارستان ولیعصر اراک مواجه نیستیم، گفت: البته این نگرانی وجود دارد که فشار زیاد کار خستگی مفرط را برای پرسنل به همراه داشته باشد، از طرفی ارتباط مستقیم کادر درمان با بیماران احتمال ابتلا را برای آنها به همراه دارد. پزشکان و پرستاران از هر گونه مرخصی و تعطیلات نوروزی منع شده اند و این شرایط ضرورت جایگزین کردن نیروها را به دنبال دارد، در همین راستا پذیرای همکاری نیروهای داوطلب هستیم کما اینکه تاکنون مشارکت سمن‌ها و حمایت های مردمی بسیاری را دریافت کرده‌ایم.

رییس بیمارستان ولیعصر اراک در خصوص نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا در این مرکز درمانی گفت: آزمایشگاه بیمارستان تنها اقدام به نمونه گیری می‌کند و سپس تمامی نمونه ها از کل استان به کلینیک امام رضا(ع) که تجهیزات لازم در این مرکز تعبیه شده است ارجاع می‌شود که ظرف ۲۴ ساعت پاسخ نهایی تست اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمارستان ولیعصر اراک استانی اجتماعی بیمارستان ولیعصر اراک مراجعات غیرضروری حال حاضر کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش مشرق، دکتر فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس