Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:12:28 GMT

گذشتن از دلبستگی‌ها برای رزمندگی در خط مقدم سلامت

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۸۳۷۷

گذشتن از دلبستگی‌ها برای رزمندگی در خط مقدم سلامت

جوان بسیجی که کمتر از یک سال است صاحب فرزند شده، پیش از این از وابستگی پسرش به خودش می‌گفت و از بیدارماندن‌هایی که داشت تا پسرش به خواب برود اما او اکنون همه دلبستگی‌هایش را رها کرده و برای سلامت اهالی روستاها شبانه‌روز تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، جوانان هلال‌احمر و بسجیان منطقه نوق این شهرستان به‌طور شبانه‌روز کار گندزدایی و ضد عفونی روستاها را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ضد عفونی و گندزدایی مناطق مختلف شهرستان باب گفت‌وگو با یکی از جوانان بسیجی که در منطقه نوق اقدام به ضد عفونی و گندزدایی روستاها کرده را باز کردیم.

مجتبی نقی‌زاده که ساکن رفسنجان است، خانه‌اش را در شهر رفسنجان ترک کرده و برای کمک به جوانان هلال‌احمر و بسیجیان زادگاهش برای ضد عفونی و گندزدایی در منطقه نوق کمر همت بسته است.

نقی‌زاده که کمتر از یک سال است که صاحب فرزند شده، دو روز است تنها فرزندش را ندیده، پیش از این از وابستگی پسرش به خودش می‌گفت و از بیدارماندن‌هایی که داشت تا پسرش به خواب برود اما او اکنون همه دلبستگی‌هایش را رها کرده و برای سلامت اهالی روستاها شبانه‌روز تلاش می‌کند و با بوی مواد ضد عفونی چند ساعتی در خانه پدری استراحت می‌کند و مجددا روز از نو و روزی از نو برای عزیمت به خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قدم برمی‌دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان بیان کرد: از زمانی که برای گندزدایی و ضد عفونی سطح شهر و روستاها فراخوان داده شد من به همراه جوانان هلال‌احمر و بسیجیان نوق وارد عمل شدم.

نقی‌زاده که از خبرنگاران پرتلاش این شهرستان است، ادامه داد: روستاهای مهدی‌آباد، شجاع‌آباد، ده‌بالا و قائمیه چهار مرحله به‌طور شبانه‌روزی ضد عفونی شده است و این کار ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه چهار گروه سه نفره هستیم که در این زمینه خدمت‌گزار سلامت مردم هستیم، افزود: کشاورزان هم دستگاه‌های سمپاش خود را که گنجایش یک هزار لیتری دارند در اختیار تیم‌ها قرار دادند و شبانه‌روز 16 هزار لیتر مواد ضد عفونی‌ کننده در منطقه پاشیده می‌شود.

نقی‌زاده از همکاری مسئولان شورا و دهیاری‌ها یاد کرد و گفت: بهورز خانه بهداشت سردار شهید حسن تقی‌پور هم بر این کار نظارت دارد.

اما دیگر خبرنگاران شهرستان هم در این امر جهادی در مناطق مختلف شهرستان کمر همت بسته و رزمندگان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

تداوم ضد عفونی و گندزدایی معابر شهر توسط 65 خادم موکب خاتم‌الانبیاء (ص)

علی میربابایی مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) شهرستان رفسنجان درباره این فعالیت‌ها اظهار داشت: همزمان با اعلام موارد مشکوک به کرونا در رفسنجان، خادمان موکب گام نخست را با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهت ضدعفونی دستگاه‌های تصفیه آب و خودپردازها برداشتند و از تاریخ ۱۶ اسفندماه تاکنون روزانه ۳۰ نفر خادم، کلیه خودپردازهای شهر را در دو نوبت و خودپردازهای معابر پرترددی نظیر بلوار طالقانی و شهید مصطفی خمینی را در سه نوبت ضدعفونی کردند و این فعالیت را تا ریشه‌کنی این ویروس منحوس ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به گام دوم موکب با همکاری شهرداری در جهت ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، گفت: با حضور ۶۵ خادم روزانه بین ۲۰ تا ۲۵هزار لیتر محلول ضدعفونی، شهرک‌های شهید زینلی، والفجر ۱ و ۲، فرهنگیان (جنب بوستان معلم) هزارواحدی، جهاد، یادگار امام،درمانگاه امام رضا‌ (ع) و... را ضدعفونی کردند و این فعالیت ادامه خواهد داشت.

میربابایی از همکاری مردم خیّر و نوع‌دوست رفسنجان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، بسیج جامعه پزشکی، شرکت همگامان مس، با همکاری هیأت عاشقان علمدار، خادمان شهدا، پایگاه شهدای جنت، پایگاه محمد رسول‌الله، هیأت رهروان شهدا و مسجد مشکوة‌الرسول و همه خادمانی که این روزها در کمال اخلاص و فداکاری نهایت همکاری را با موکب داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا خط مقدم ضد عفونی بسیجی ضد عفونی و گندزدایی شبانه روز نقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان