Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه تا کنون ۱۷ نفر مددجو و چند نفر از پرستاران آسایشگاه خیریه کهریزک به کروناویروس مبتلا شده‌اند، در عین حال از کمک ۳ میلیاردی بنیاد مستضعفان به این مجموعه برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس خبر داد.

محمدرضا صوفی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تا کنون ۱۷ نفر مددجو و چند نفر از پرستاران آسایشگاه خیریه کهریزک به کروناویروس مبتلا شده‌اند، گفت: این مجموعه حدود ۱۳۰۰ نیکوکار و حدود ۹۰۰ کارمند دارد که به هر حال به مجموعه رفت و آمد داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این آسایشگاه تا حد ممکن میزان رفت و آمدها را محدود کرده است. همچنین پذیرش، ترخیص، جابه‌جایی و ملاقات‌ها در این مجموعه ممنوع شده است و پرسنل نیز به شکل ۱۵ روزه قرنطینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستعضفان نیز با شرایط ایجاد شده طی تماسی با این آسایشگاه در جریان نیازها و شرایط قرار گرفت و کمک ۳ میلیاردی را به حساب این مجموعه واریز کرد تا صرف تهیه مواد ضدعفونی کننده، گان، مواد شوینده و... شود، اظهار کرد: از بین ۱۷ نفر مددجوی این آسایشگاه که به کروناویروس مبتلا شده‌اند نیز ۲ نفر تا کنون جان باخته‌اند و بقیه نیز در مجموعه قرنطینه شده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کنند. این افراد در بخش جداگانه‌ای نگهداری می‌شوند تا بیماران در بخش‌ها پراکنده نباشند.

صوفی نژاد ادامه داد: آسایشگاه خیریه کهریزک ۱۷۵۰ سالمند، معلول جسمی حرکتی و بیماران ام اس را به صورت شبانه روزی نگهداری می‌کند، شاخص پذیرش برای این افراد بی کسی و فقر است. در حال حاضر جهان درگیر کروناویروس است اما به هر حال این بیماری بیشتر برای سالمندان عواقب وخیمی دارد.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک افزود: همچنین محل استراحت و خوابگاهی نیز برای حضور ۱۵ روزه همکاران و پرسنل مجموعه پیش بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس كهريزك آسایشگاه خیریه کهریزک شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • ملاقات فلورنتینو پرز و لوکا دانچیچ در جریان دیدار دالاس موریکس و لس انجلس کلیپرز / فیلم
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد