Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی توئیت وزیر ارتباطات، همدان در دوم فروردین روز پرحاشیه‌ و پرخبری را پشت سر گذاشت و در پی ورود امام‌جمعه همدان به این ماجرا و موج رسانه‌ای به راه افتاده مسئولان مجبور به اتخاذ تصمیمات مهمی برای جلوگیری از ورود مسافران شدند. ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، توئیت روز گذشته وزیر ارتباطات موجی از نگرانی را در همدان به راه انداخت و رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری تسنیم نیز با انتشار گزارش‌های متعدد در پی بررسی صحت و سقم آمار وزیر برآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موج خبری سبب واکنش مسئولان استان شد و برخی همچنان مدعی بودند که هتل‌های همدان مسافر نمی‌پذیرند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شد که معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هتل‌های همدان برای پذیرفتن مسافر از وزارت مجوز داشته و در حال حاضر حداقل 50 مسافر در هتل‌های همدان اسکان دارند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم در سطح شهر همدان در روز دوم فروردین نیز حاکی از آن بود که خودروهای بسیاری در سطح شهر با پلاک سایر شهرهای کشور از جمله تهران، کرج، قم و اراک به ویژه در مسیر جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان از جمله گنجنامه و تپه عباس آباد تردد دارند.

در این میان تردد خودروهایی که پلاک جلو نداشتند نیز قابل توجه بود. در مقابل یکی از هتل آپارتمان‌های معروف همدان نیز تعداد زیادی خودرو با پلاک شهرهایی چون تهران، کرج و گیلان مشاهده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان: مسئولان با جدیت ورود کنند

پس از توئیت وزیر ارتباطات؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان بلافاصه در تماس با مسئولان استان خواستار پیگیری صحت و سقم این آمار شد.

آیت الله شعبانی در گفت‌وگویی تصویری اظهار داشت: مسافرت‌ها در این ایام زحمات کادر درمانی، گروه‌های جهادی و مردم را هدر می‌دهد. مسئولان با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کنند.

اما با تذکر امام جمعه همدان و نیز موج رسانه‌ای که به راه افتاده بود، دستورات مقتضی از سوی مسئولان استان برای کنترل اوضاع صادر شد.

از پلمپ هتل‌های متخلف تا مهلت دو ساعته به خودروهای غیر بومی برای خروج از همدان

دادستان عمومی و انقلاب همدان از برخورد با هتل‌های امیران، باباطاهر و سوئیت‌های دهکده تفریحی گنجنامه خبرداد و گفت: دستور تخلیه مسافران  به این اماکن ابلاغ شده است.

حسن خانجانی افزود: هتل‌های همدان دیگر مسافری را پذیرش نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز از مهلت 2 ساعته برای خروج خودروهایی با پلاک غیر بومی از همدان خبر داد و افزود: تاکنون 40 خودرو با تذکر ماموران از شهر خارج شدند.

روابط عمومی اتاق اصناف همدان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه‌ها در سطح شهر و بازار مکلفند تا 15 فروردین واحد صنفی خود را تعطیل کنند.

خطر  بحران کرونا در بیخ گوش همدان؛ استان همدان پذیرای میهمانان نوروزی نیستآمار جذب بیشترین مسافر از تهران زنگ خطر را برای همدان به صدا درآوردهمدان| جهاد ادامه دارد؛ عزم جوانان فامنینی برای ریشه کردن کردن کرونا + تصاویر

چرایی هجوم مسافران به همدان

یک فعال گردشگری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان به تحلیل چرایی هجوم مسافران به همدان پرداخت و اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در برخی شهرها برخی از ساکنین این شهرها برای در امان ماندن از این ویروس به سمت استان‌های شمالی از جمله گیلان و مازندران سرازیر شدند.

حسین زندی افزود: با هجوم این تعداد از مسافران به استان‌های شمالی ناگهان آمار شیوع کرونا در این استان‌ها افزایش چشمگیری داشت و خود به کانون کرونا در کشور تبدیل شدند.

وی عنوان کرد: وقتی این وضعیت پیش آمد مسئولان این استان‌ها با اتخاذ تصمیمات درست ورود مسافر به استان خود را ممنوع کردند و اصناف از جمله مالکان اماکن گردشگری و مردم نیز همراه شدند و از ورود مسافر به این استان‌ها جلوگیری شد.

این فعال گردشگری با بیان این که همدان در یکی، دو سال گذشته به خاطر رویداد 2018 تبلیغات گسترده‌ای در سطح کشور کرده بود و خود را به عنوان یک مقصد مهم گردشگری معرفی کرد گفت: آمار شیوع کرونا در همدان هم بسیار کم بود و همین دو عامل باعث شد که مسافران به سمت همدان هجوم بیاورند.

زندی تاکید کرد: متاسفانه راهکار مناسبی برای جلوگیری از ورود این سیل از مسافران در استان اخذ نشد و هتل‌ها نیز اقدام به پذیرش مسافر کردند که در گزارش رسانه‌ها این موضوع تایید شد.

وی با اشاره به این که آمار تعداد مبتلایان به کرونا در همدان پس از آغاز تعطیلات جهش چشمگیری داشت و از روز 29 اسفند تا کنون روزی 27 نفر در همدان به کرونا مبتلا شدند تاکید کرد: این افزایش آمار ناشی از ورود کنترل نشده مسافران به همدان است.

‌انتهای پیام/741/ ز

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هتل های همدان استان همدان استان ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر