Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی با تشکر از مردم بخاطر توجه به توصیه ها و هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا و قدردانی از فداکاری و ایثار همه کادر درمانی نظام سلامت کشور، تاکید کرد که همچنان ضروری است تماس ها حداقل ممکن و سفرها حداقل ضرورت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» روز سه شنبه (۵ فروردین) در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به ارائه گزارشی در این جلسه ستاد ملی گفت که گزارش کاهش آمار ورودی به بیمارستان ها و تعداد فوتی ها بیانگر مهم بودن اقدامات انجام شده ، می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل سخنان رئیس جمهوری به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

از جمله مباحثی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت گزارشی بود که در آن، در مجموع این نقطه مشهود بود که ورودی به بیمارستان ها در استان ها کاهش یافته و تعداد فوتی ها هم روند کاهشی دارد که هر دو خبر برای ما مهم بود و نشان داد اقداماتی که تاکنون انجام گرفته اقدامات مهمی بوده است.

مجددا از نظام سلامت کشور که با همه زحمات و فداکاری و ایثار این کار مهم اساسی را انجام می دهند سپاسگزاری می کنیم و تشکر می کنیم از مردم بسیار عزیز کشورمان که به توصیه ها توجه می کنند و آمار نشان می دهد که اکثر مردم به همه توصیه ها توجه دارند.

یکی از مسائل مهمی که در جلسه مطرح شد این است که در سیاست ها باید به گونه ای حرکت کنیم که اولا زمان لازم را برای درمان در اختیار نظام سلامت قرار دهیم به این معنا که اگر خدایی نکرده اقداماتی انجام بگیرد که یک مرتبه پیک را در یک مقطع زمانی کوتاه بالا ببرد آن وقت امکانات درمانی ما کافی نیست و نمی تواند به این عزیزانی که مبتلا شده اند رسیدگی کند. بنابر این باید به گونه ای عمل کنیم که تخت های ما ، بخش مراقبت های ویژه ما  و  پزشکان و پرستاران ما توان و ظرفیت این کار را داشته باشند که الحمدالله تاکنون این روزها به همین صورت بوده و در بیمارستانی با این مشکل مواجه نشده ایم.

مساله بعدی این بود که ما از لحاظ مراقبت های بهداشتی کاری کنیم که این ویروس شیوع نیابد تا بتوانیم  این زنجیره را بشکنیم و مطرح شد که یک فرد آلوده اگر تماس عادی داشته چند نفر را آلوده می کند و اگر در حالت قرنطینه قرار گیرد ، چه شرایطی خواهد داشت.

 

ادامه دارد...

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود