Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال 1398 اتفاقات مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر رخ داد که گوشه ای از مهم ترین رخدادهای این حوزه را به تفکیک ماه بررسی می کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اتفاقات مردادماه سال 98 به شرح ذیل است: 

دوبلور پیشکسوت درگذشت

ناصر احمدی دوبلور پیشکسوت صبح روز پنجشنبه ۳۱ مرداد پس از مدت‌ها بیماری در بیمارستان درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کلاف» از جشنواره آمریکایی جایزه گرفت

فیلم کوتاه «کلاف» به کارگردانی ملیحه غلام‌زاده برنده جایزه بزرگ فیلم داستانی از جشنواره «آنتم لاس وگاس نوادا» شد.

«بچه‌خور» به آرژانتین رفت

فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سیدمازیار هاشمی به بخش مسابقه فستیوال فیلم کوتاه آرژانتینی راه یافت.

۲ فیلم کوتاه یک کارگردان در جشنواره انگلیسی

فیلم‌های کوتاه «پنج کثیف» و «آن زن آمد» به نویسندگی و کارگردانی عباس مهیاد به جشنواره جهانی The Lift- Off sessions راه پیدا کرد.

کیهان کلهر برنده جایزه «وومکس» شد

نوزدهمین جایزه جهانی «وومکس» بنا به اعلام سامانه رسمی این جایزه بین‌الملل به کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده پرآوازه کمانچه از ایران تعلق گرفت.

جایزه «جلال ستاری» به بهرام بیضایی اهدا شد

اختتامیه هفتمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با اهدای جایزه «جلال ستاری» به چهار پژوهشگر ایرانی و خارجی از جمله بهرام بیضایی برگزار شد. در این مراسم جایزه «جلال ستاری» به محمدرضا اصلانی، بهرام بیضایی، آنتونیو سالرنو و محمدحسین ناصربخت ۴ پژوهشگر حوزه نمایش‌های آیینی و سنتی تعلق گرفت.

شاعر و گوینده رادیو درگذشت

حسین آهی شاعر و گوینده متولد آذر سال ۱۳۳۲ که سال ها در رادیو فعالیت داشت بر اثر سرطان غدد لنفاوی دار فانی را وداع گفت.

مهران مدیری روی صحنه اسپیناس پالاس رفت

مهران مدیری بازیگر و کارگردان شناخته شده تلویزیون، سینما و تئاتر روز بیست و هشتم مردادماه بار دیگر کنسرتی را با همراهی سامان احتشامی و سایر هنرمندان برگزار کرد.

اکران «ضربه فنی» در جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا

«ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی از تازه‌ترین تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه چهل‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا نمایش داده شد.

پرتره‌های نصیریان، حاتمی و کیارستمی در پارک هنرمندان نصب می‌شود

مجسمه‌های هنرمندانی که پرتره آنها در جریان دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ساخته شدند، در پارک هنرمندان نصب شد. علی نصیریان، علی حاتمی و عباس کیارستمی از جمله این هنرمندان هستند.

«در جستجوی فریده» به اسکار رفت

مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان یکی از آثار واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند نود و و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد.

نرگس آبیار چهره سال شد

مراسم دومین دوره اهدای جوایز آکادمی سینما سینما با اهدای تندیس «مهرگیاه» به برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار و نرگس آبیار به‌عنوان چهره موثر سال ۹۷ سینمای ایران شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بهرام بیضایی رقابت علی نصیریان فرهنگ و هنر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهران مدیری کیهان کلهر نرگس آبیار محمد کارت ضربه فنی در جستجوی فریده وومکس ناصر احمدی کلاف بچه خور نوروز 99 فرهنگی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)

 

منبع: viral vids

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست حدود ۳۰ سال پیش (فیلم) خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست ۲۹ سال پیش! (فیلم) بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)

دیگر خبرها

  • خبرهایی از مهران مدیری، پریناز ایزدیار و لغو ۵ کنسرت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد