Web Analytics Made Easy - Statcounter

محفوظی خواستار حضور و مشارکت کلیه دستگاه‌های آبادان با تمام توان و امکانات در امر مبارزه با بیماری کرونا ویروس شد و گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس لازم است همه دستگاه‌ها با جدیت به مردم خدمات‌رسانی کنند و در جهت کمک جامعه پزشکی وارد میدان شوند.

«سید مجتبی محفوظی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبربک به‌مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و همچنین آغاز ماه شعبان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کل کشور اظهار کرد: این روزها شاهد جانفشانی و ازخودگذشتی جامعه پزشکی کشور به‌ویژه دانشکده علوم پزشکی آبادان هستیم که باید به‌طور شایسته و بایسته خدمات‌رسانی این عزیزان به مردم را ارج نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه با رشادت‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان و پرسنل تحت امر این ستاد تا حدودی شیوع بیماری در سطح شهرستان کنترل شده افزود: از دست‌اندرکاران امر اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌هایی که در این ایام به‌صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه در حال ضدعفونی، گندزدایی اماکن، معابر و خیابان‌ها و همچنین کمک‌رسانی به جامعه پزشکی هستند به‌صورت ویژه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

وی از واگذاری اردوگاه میثاق ناحیه مقاومت بسیج آبادان در جهت اقامتگاه بیماران مبتلا به کرونا ویروس به دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی آبادان باید در امر خدمات‌رسانی به مردم و کمک به جامعه پزشکی وارد میدان شوند.

 

محفوظی ابراز کرد: خوشبختانه برخی از ادارات و سازمان‌های آبادان تا حد قابل توجه و قبولی در این امر مشارکت ویژه‌ای داشتند‌، لذا کلیه ادارات نیز موظفند در امر خدمات‌رسانی به مردم و مبارزه با کرونا ویروس در جهت کمک به کادر پزشکی در این عرصه حساس با تمام توان، امکانات و نیروهای تحت امر خود وارد میدان شوند.

 

وی تصریح کرد: آن دسته از ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که تاکنون در زمینه مقابله با کووید ۱۹ اقدامی انجام ندادند و یا اقداماتشان با توان کمتری بوده باید گامی موثر در این زمینه بردارند تا هر چه سریع‌تر مردم از شر این ویروس منحوس رهایی پیدا کنند؛ قطعا در صورتی که نیازهای مردم منطقه به‌ویژه اکنون که این بیماری شیوع پیدا کرده برطرف شود، انتظارات ما و مردم از تمامی ارگان‌ها و سازمان بیش از این نخواهد بود.

 

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منطقه آزاد اروند نیز در این ایام خدماتی را به مردم ارائه کرده اما این خدمات باید برای مردم ملموس‌تر، پررنگ‌تر و قوی‌تر باشد چراکه شهروندان این منطقه شایستگی توجه جدی را دارند.

 

وی اذعان داشت: اکنون دیگر زمان حرف زدن نیست و فقط وعده دادن برای مردم این منطقه فایده‌ای ندارد؛ منطقه آزاد اروند و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها باید هرچه سریع‌تر با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در جهت کمک به کادر پزشکی و درمانی و همچنین خدمات‌رسانی به مردم این منطقه گامی موثر بردارند.

 

محفوظی تنها راه مقابله با بیماری کرونا ویروس و جلوگیری از چرخه شیوع این بیماری را در خانه ماندن دانست و بیان کرد: شهروندان ضمن توجه جدی به توصیه‌های پزشکی و درمانی باید شیوع این بیماری منحوس را جدی بگیرند و در خانه‌های خود بمانند.

 

وی ادامه داد: شهروندان فقط برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند؛ متاسفانه با توجه به هشدار ها مردم همچنان بیش از گذشته وارد خیابان‌ها می‌شوند و این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

 

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت نکات بهداشتی، هشدارها را جدی بگیرند و یاد آور شد: مطمئنا در خانه ماندن چرخه شیوع این بیماری را از بین خواهد برد لذا شهروندان به این مهم توجه ویژه داشته باشند و با میهمانی رفتن و پذیرش میهمان جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

 

وی خاطر نشان کرد: قطعا در این ایام همه مسئولان و دست اندرکاران امر سلامت در حال تلاش برای مهار این بیماری خطرناک هستند که امید است با اتحاد، انسجام و کمک به سلامت یکدیگر این شرایط حاد و خطرناک را پشت سر بگذاریم.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلوگیری از شیوع کرونا ویروس مبارزه با کرونا ویروس کنترل شیوع کرونا ویروس کرونا ویروس دانشکده علوم پزشکی آبادان منطقه آزاد اروند آبادان وارد میدان شوند جامعه پزشکی کرونا ویروس خدمات رسانی سازمان ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟