Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تحسین الخفاجی» روز سه شنبه به خبرگزاری رسمی عراق «اینا» افزود که طبق برنامه پیش بینی شده، نیروهای مسلح عراق در طول روزهای آینده پایگاه های نظامی بیشتری از نیروهای ائتلاف تحویل می گیرند.
وی اضافه کرد که چهارمین پایگاه نظامی در استان نینوا (شمال عراق) که نیروهایی از کانادا، بلژیک، فرانسه و آمریکا در آن مستقر بودند را از نیروهای ائتلاف بین المللی تحویل گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الخفاجی خاطر نشان ساخته است که فرماندهی عملیات امنیت نینوا توانمندی لازم را برای مقابله با هرگونه تهدید تروریستی دارد.
سخنگوی فرماندهی مشترک نظامی عراق اضافه کرده است که همه تاسیسات زیربنایی موجود در این پایگاه به افزایش توانمندی نیروهای امنیتی کمک می کند.
در همین راستا، سرلشکر ستاد «نومان الزوبعی» فرمانده عملیات امنیت نینوا به این خبرگزاری گفته است که از این پس نیروهای امنیتی عراق مسوولیت کامل امنیت را در این استان برعهده دارند.

نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در هفته گذشته از برخی پایگاه‌های نظامی عراق از جمله «التاجی» (شمال بغداد)، «بلد» (استان صلاح الدین)، «کی وان» کرکوک و «القیاره» (نینوا) خارج شدند.

بر اساس اعلام منابع عراقی، نیروهای ائتلاف پس از خروج از این پایگاه ها به دو پایگاه بزرگ «عین الاسد» (غرب الانبار) و «حریر» (اربیل) نقل مکان کردند.

برچسب‌ها فرانسه بلژیک ایالات متحده آمریکا کرکوک عراق عین الاسد کانادا پروندهٔ خبری توطئه آمریکا برای عراق در بحبوحه بحران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه بلژیک ایالات متحده آمریکا کرکوک عراق عین الاسد کانادا فرانسه بلژیک ایالات متحده آمریکا کرکوک عراق عین الاسد کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیروهای زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیس تلگراف نوشت احتمالا نیروهای انگلیسی جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیروهای انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیرهای بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه‌ برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه