Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@01:43:46 GMT

کرونا سفرهای دریایی را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۴۸۷۰

کرونا سفرهای دریایی را متوقف کرد

معاون مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف سفرهای دریایی در ایام نوروز و ادامه داشتن آن تا 20 فروردین ماه خبر داد و گفت: همه سفرهای دریایی داخلی تنها برای بومی‌های منطقه مجاز است و تا زمانی که ستاد مقابله با کرونا اعلام کند این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

حسین عباس نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروزی سفرهای دریایی به دستور ستاد مقابله با کرونا تنها مختص بومی‌های منطقه بود و همه الزامات و پروتکل های بهداشتی از جمله غربالگری آن ها ضد عفونی شناور و سطوح تماس و دادن ماست و دیگر لوازم بهداشتی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آخرین ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال ممنوعیت سفرهای دریایی تا 20 فروردین ماه تمدید شده و به نظر می رسد همچنان ادامه داشته باشد.

معاون مدیرکل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تنها حدود پنج درصد از سفرهای دریایی مختص بومی های هر منطقه است ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی سفرهای دریایی را در هر بندری کنترل می‌کند تا بر اساس ابلاغیه های ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه عمل شود. همچنین در برخی بنادر مانند بندر حقانی سامانه‌ای طراحی شده که ضرورت سفر را به صورت آنلاین احراز می‌کند.

عباس نژاد گفت: تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اعلام کند، ممنوعیت سفرهای دریایی بین بنادر و جزایر داخلی ادامه خواهد داشت. ممنوعیت سفرهای دریایی بین المللی نیز بر اساس قوانین ملی و بین المللی و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفردریایی کروناویروس مقابله با کرونا سفرهای دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷ هزار درخواست مردم استان قم در سامانه سامد ثبت شد
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • اسلامی: داوطلبانی وارد مجلس می‌شوند که بالاترین رأی را کسب کنند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد