Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:07:13 GMT

اجرای هزار هکتار جنگلکاری در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۸۳۷۲

اجرای هزار هکتار جنگلکاری در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در نخستین جلسه امسال صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری استان گفت: پایان طرح ۱۰۰۰ هکتاری جنگلکاری در استان در سال گذشته دستاورد مهمی بود که توسط منابع طبیعی با جدیت پیگری شد و باعث شده که ما به عنوان دستگاه بزرگ در استان مطرح شویم وامسال نیز با قدرت وهمت ودرایت بیشتری کار‌ها را دنبال خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر اهتمام مدیران ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها به نظارت بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری گفت: همه کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید در راستای انجام مسئولیت‌های سازمانی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی است بیش از پیش تلاش کرده و در قالب طرح‌ها و اقدامات تعریف شده، حساسیت و پیگیری ویژه‌ای داشته باشند.

خزائی افزود: امسال باید طوری برنامه ریزی کنیم تا در سال جهش تولید با طرح وایده نو، خلاقیت و نوآوری در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور پیشرو باشیم.

او با اشاره به بارندگی‌های اخیر وتقویت پوشش گیاهی در سطح مراتع استان، وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را در فصل تابستان دور از انتظار ندانسته و تاکید کرد: ضروری است که همه اکیپ‌های اطفای حریق مستقر در مناطق بحرانی و نیزگشت‌های سیار در عرصه‌های ملی با کمک بهره برداران، دهیاران، شورا‌های اسلامی وجوامع محلی سازماندهی شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و برای اطفای حریق اقدام کنند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه جنگلکاری منابع طبیعی و ابخیزداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل