Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: کاهش صادرات محصولات کشاورزی از مشکلات ناشی از شیوع این بیماری است. تولیدکنندگان ما دچار آسیب های زیادی شده اند و به عنوان مثال بسیاری از تولیدکنندگان ناچار به دور ریختن شیرهای تولید شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات دامداران و مرغداران،افزود: قیمت جوجه یک روزه به ۳۰۰ تومان کاهش یافته است و به دلیل کاهش تقاضای مصرف قیمت مرغ نیز در هفته های اخیر به ۵ تا ۶ هزار تومان رسیده بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: الان فصل کوچ عشایر است و اگر برای این جابجایی ها برنامه ریزی دقیق نشود این کوچ منجر به شیوع بیماری کرونا خواهد شد.

کیخا گفت: بسیاری از کشورها صادرات محصولات کشاورزی خود را ممنوع کرده اند به عنوان مثال کشور هند صادرات برنج را ممنوع کرده است اگر دولت برنامه ریزی دقیقی نداشته باشد در زمینه تامین کالاهای اساسی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی میزان بارندگی،افزود: اگر مصرف بالای آب کنترل نشود در تابستان دچار مشکل خواهیم شد. باید مساله فاضلاب های آلوده نیز مدیریت شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بیماری کرونا بیماری مشترک دام و انسان است که اگر اقدام جدی در این زمینه انجام نشود مشکلات اساسی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 4894375

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی حسن روحانی علی لاریجانی سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا سال جهش تولید ایران اسحاق جهانگیری مجلس یازدهم سید عباس موسوی حجت الاسلام حسن روحانی دولت دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص هایی طراحی شد تا در دانشگاه ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

دکتر حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی شود و گاهی این مسئله موجب می شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه ها ایجاد کنیم می توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه های سیستم کاهش می یابد.

وی طرح ایده ها و برنامه های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کارهای جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیندها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیندهای خوب بتوانند اجرایی شوند.

کد خبر 6098180

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد