Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:07:11 GMT

کاهش ۸ درصدی پرونده‌های قضایی استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۷۵۶۶

کاهش ۸ درصدی پرونده‌های قضایی استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری زنجان گفت: سال گذشته پرونده‌های قضایی استان، کاهش ۸ درصدی داشته است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۲۳ فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های قوه‌ قضاییه و با توجه به تاکید ریاست قوه‌ قضاییه مبنی بر تعیین‌ تکلیف پرونده‌های معوق و مسن، مجموع نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان در ابتدای سال گذشته، ۱۰۲ درصد بود که در این زمینه افزایش ۴ درصدی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: با تلاش‌های انجام‌ شده در بخش‌های قضایی و اداری و برنامه‌ریزی مدون موجودی پرونده‌های قضایی دادگستری استان زنجان که ابتدای سال گذشته ۵۱ هزار و ۲۴۰ فقره بود، در پایان پارسال به ۴۷ هزار و ۳۴۷ فقره کاهش پیدا کرد.

وی، کاهش تعداد پرونده‌های قضایی را ۸ درصد اعلام کرد و افزود: علی‌رغم اینکه هر ساله به پرونده‌های موجود استان اضافه می‌شود که این امر نشان از تلاش مضاعف در همه بخش‌های دادگستری استان است.

صادقی‌نیارکی با اشاره به موجودی پرونده‌های قضایی استان در سال‌های گذشته،  تصریح کرد: در سال ۹۷ موجودی پرونده‌ها افزایش ۹ درصدی داشت، به طوری که ۴۰۰۰ پرونده به پرونده‌های موجود استان اضافه شده و این آمار در سال ۹۶ به تعداد ۶۰۰۰  پرونده رسیده بود، یعنی با افزایش ۱۰ درصدی  موجودی پرونده‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مواجه بودیم که آمار بسیار بالایی بود که خوشبختانه با تدابیر انجام‌ شده و تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته، توانستیم آمار موجودی پرونده‌ها را کاهش محسوس دهیم که استان زنجان از این حیث جزو استان‌های شاخص و موفق بوده و تلاش بر این است که امسال این کاهش‌ها محسوس‌تر شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته و نظارت دقیق بر اقدامات و عملکرد حوزه‌های قضایی دادگستری استان زنجان در سال گذشته در همه زمینه‌ها توفیقات خوبی حاصل  شده و در سال جدید که از طرف مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نام‌گذاری شده و تلاش بر این است تا ضمن رسیدگی به‌موقع و سریع به پرونده‌ها و تعیین‌ تکلیف پرونده‌های معوق در حوزه حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال اقدامات موثرتری انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستری استان زنجان پرونده قضایی پرونده های قضایی استان موجودی پرونده ها دادگستری استان پرونده ها استان زنجان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در سال گذشته، با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

علی دهقانی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مساله روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: به این منظور در سال گذشته این اداره در استان خوزستان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تاسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده شدند و به چرخه تولید در آمدند و با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

دهقانی با بیان اینکه مطابق قانون تجارت، ورشکستگی بنگاه اقتصادی با صدور رای قطعی از محاکم قضایی، محقق می‌شود، گفت: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، ۱۴ پرونده مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار مزایده برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان