Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:03:11 GMT

رعایت نکات بهداشتی، شرط فعالیت صنوف کم خطر است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۵۹۹۰۷

رعایت نکات بهداشتی، شرط فعالیت صنوف کم خطر است

طولابی با اشاره به آغاز فعالیت صنوف کم خطر در استان، گفت: اخذ مجوز بهداشت مهم ترین شرط آغاز فعالیت صنوف کم خطر در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « جعفر طولابی» امروز(23 فروردین) در جلسه مدیریت ویروس کرونا، افزود: بر اساس تصمیم و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا از امروز ۲۳ فروردین ماه  طرح فاصله گذاری هوشمند آغاز و فعالیت برخی اصناف آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه  فعالیت مشاغل کم خطر با رعایت اصول بهداشتی فعالیت  آغاز شده است، اظهار داشت: اخذ مجوز از مراکز بهداشتی مهم ترین شرط فعالیت صنوف کم خطر است.

 

وی تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی کردن دست و همچنین ضدعفونی کردن محیط مغازه از شرایط اخذ مجوز مراکز بهداشتی، فعالیت کنند.

 

طولابی بیان کرد: برای کسب مجوز مراکز بهداشتی می‌بایست شاغلان صنوف کم خطر می بایست ظرف یک هفته در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده و با رعایت پروتکل وزارت بهداشت مجوز مراکز بهداشتی را برای فعالیت کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه  با بازگشایی صنوف کم خطر بازرسی روزانه مراکز بهداشتی و نظارتی اعمال می شود، افزود: بازرسین بهداشت، اتاق اصناف، تعزیرات، اماکن و اداره صمت که وظیفه گشت زنی و نظارت را بر عهده دارند.

 

فرماندار خرم آباد در صورت مشاهده عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی، با تخلفات برخورد قانونی خواهند شد.

 

وی افزود: همچنین به واحدهای صنفی  تذکر داده شده است که از مبادله اسکناس خودداری و از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنند.

 

طولابی خاطرنشان کرد: همراهی مردم در رعایت بهداشت فردی و محیط و توجه به توصیه های بهداشتی مهم ترین راه کنترل و مهار ویروس کروناست.

 

وی بیان کرد: برخی اصناف پر خطرمانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها، بازارهای مسقف، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، فست فودها و رستوران‌ها، استخر، سونا باشگاه‌های بدن سازی، نمایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه بازگشایی و فعالیت را نخواهند داشت.

 

طولابی اذعان داشت: در صورت تخلف و بازگشایی صنوف پرخطر،  متخلفین مورد برخورد قاطع قانونی قرار می گیرند.

 

فرماندار خرم آباد، اظهار کرد: پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن اقامتی، گردشگری، تفریحی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها همچنان تعطیل هستند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشاغل نظارت اصناف فعالیت صنوف کم خطر مراکز بهداشتی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۵۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست