Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@22:52:57 GMT

مسمومیت 20 نفر بر اثر مصرف الکل در فسا فارس

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۴۵۷۸

مسمومیت 20 نفر بر اثر مصرف الکل در فسا فارس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا کنون (بیست و چهارم فروردین) ۲۰ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف الکل صنعتی (متانول) دچار مسمومیت شده‌اند.

دکتر مریم بهمنیار، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود هشدارهای بهداشتی مبنی بر اجتناب از مصرف خوراکی الکل، اما برخی همچنان به این هشدارها بی توجه هستند به طوری که شمار مسمومیت‌ها با این ماده مرگبار در شهرستان فسا به ۲۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در پی شیوع ویروس کرونا، شایعاتی نیز در مورد مصرف خوراکی الکل برای از بین بردن این ویروس در بین مردم رواج یافت در حالیکه این موضوع بسیار خطرناک است و بارها بر این موضوع تاکید شده است که مصرف خوراکی الکل و ورود آن به معده، نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد و مردم باید هوشیار باشند و تحت تاثیر شایعات افراد سودجو قرار نگیرند.

بهمنیار اضافه کرد: الکل صنعتی (متانول) بسیار سمی است و حتی مصرف بسیار اندک آن به صورت خوراکی باعث‌ نابینایی، مشکلات کلیوی وحتی مرگ می‌شود و با جذب پوستی هم می‌تواند باعث عوارض قابل توجهی شود.

لینک کوتاه: asriran.com/00326n

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع مسمومیت با قارچ وحشی تعداد ۵۳ نفر مصدوم شده اند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بر اثر بروز مسمومیت با قارچ وحشی ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مسمومیت قارچ وحشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان