Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش انتخاب به نقل از نشریه آنلاین هایپرالرژیک، این تصاویر زندگی در آن دوران که آنفولانزا، جهان را ویران می‌کرد، نشان می‌دهند. تصاویر جمع آوری شده از ارشیوهای منطقه‌ای در سراسر کشور، شباهت‌های چشمگیری با همه گیری فعلی COVID-۱۹ دارند و در مورد چگونگی مهار آن درس‌های ارزشمندی ارائه می‌دهند.


در ایالات متحده، ویروس برای اولین بار در بهار سال ۱۹۱۸ در پرسنل ارتش شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن مرحله اولیه، تعداد کمی مرگ گزارش شد و افراد مبتلا به ویروس پس از چند روز بهبود یافتند. اما بعدا در پاییز، آنفولانزا بازگشت و به سرعت در مقیاس همه گیری قرار گرفت و بیش از ۲۵ ٪ از جمعیت کشور را آلوده کرد و حدود ۶۷۵ هزار نفر را کشت. در یک سال میانگین امید به زندگی در کشور ۱۲ سال کاهش یافت.

تصاویر بایگانی شده نشان می‌دهد، راهکار‌های ایالات متحده در مبارزه با همه گیری فعلی مشابه با همه گیری کرونا است: قرنطینه اجباری. بیمارستان‌های صحرایی، استخدام گسترده کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و غیر نظامیان مجهز به ماسک و کارگران. همچنین به نظر می‌رسد که فشار امروز بر بیمارستان‌ها با آن چه که در سال ۱۹۱۸ بود تفاوت زیادی ندارد. یکی از این تصاویر قدیمی، یک بیمارستان چادری فوریت‌های پزشکی در بروکلین، ماساچوست، را نشان می دهد که قادر به بستری کردن تعداد زیاد بیماران آنفلوانزا نیست، امری که منجر به بستری برخی از بیماران در هوای آزاد شده است. نسخه امروزی این عکس‌ها را می‌توان در بیمارستانی دید که به تازگی در پارک مرکزی در منهتن احداث شده است، آن هم در حالی که برخی از بیمارستان‌های نیویورک نیز با تکمیل ظرفیت رو به رو شده اند.


دقیقاً مانند امروز، ماسک‌ها ابزار محافظتی ابتدایی بودند که طی بیماری آنفولانزا به شدت استفاده می‌شدند، اما با یک تفاوت عمده: ایالات متحده آمریکا استفاده از ماسک را در بسیاری از مناطق کشور اجباری می‌کرد. با کمبود مشابه ماسک‌های جراحی، در آن زمان شهروندان توصیه می‌شدند تا از ماسک‌های ساخته شده در خانه استفاده کنند. کلیسا‌ها، سازمان‌های وابسته به اجتماع و صلیب سرخ با برگزاری جلسات ماسک سازی در این تلاش نقش داشتند.

فاصله گذاری اجتماعی نیز به کار گرفته شد و شهر‌هایی مانند مینیاپولیس و لس آنجلس ممنوعیت اجتماعات عمومی و تعطیل کردن کلیه مدارس و مشاغل را اجرایی کردند. براساس مقاله‌ای که اخیراً توسط امیل ورن، اقتصاددان موسسه فناوری ماساچوست به همراه سرجیو کورریا و استفان لاک از صندوق ذخیره فدرال رزرو تدوین شده است، این اقدامات نه تنها بیماری همه گیر را کاهش داده بلکه به تسریع در بهبود اقتصادی مناطق آسیب دیده کمک کرده است.


اقتصاددانان در مقاله خود می‌نویسند: «شهر‌هایی که زودتر در جامعه مداخله کرده اند و تهاجمی‌تر عمل می‌کنند، عملکرد بدتری ندارند، بنابراین، یافته‌های ما نشان می‌دهد که NPI‌ها (مداخلات غیر دارویی) نه تنها مرگ و میر را کاهش می‌دهند، بلکه عواقب نامطلوب اقتصادی همه گیری را نیز کاهش می‌دهند»

عکس‌ها همچنین می‌توانند به ما بیاموزند که چه اقداماتی در مهار بیماری موثرتر بود. در یک تصویر، گروهی از سربازان به منظور پیشگیری از بیماری، آب نمک غرغره می‌کنند. اگرچه از آن زمان دارو‌هایی جدید مورد استفاده قرار گرفته است، اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هنوز هم غرغره کردن آب نمک را به عنوان راهی برای تسکین گلو درد توصیه می‌کند.

اگرچه چندین درس مفید از آنفلوانزای همه گیر در سال ۱۹۱۸ آموخته شده است، اما آرشیو ملی معتقد است که هرگز در طول تاریخ آمریکا به آن ها توجه نشده است. آرشیو ملی در وب سایت خود می‌گوید: «این یک نکته عجیب تاریخ است که همه گیری آنفولانزای ۱۹۱۸ در کتاب های تاریخ آمریکا نادیده گرفته شده است. ... مستندات بیماری بسیار گسترده است و نمایش این اسناد به اپیدمی کمک می‌کند تا جایگاه مناسب خود را به عنوان یک فاجعه بزرگ در تاریخ جهانی بدست آورد.»

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟

یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سیلیکون ولی در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری روی استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک و چت‌بات گراک است.

به‌گزارش The Information، ایلان ماسک در حال نزدیک‌شدن به معامله‌ی اولیه با سرمایه‌گذاران بالقوه ازجمله Sequoia Capital است که در سال ۲۰۲۲ در ایکس (توییتر سابق) ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

منابع داخلی مشخص نکردند که Sequoia قصد دارد چه مقدار سرمایه اختصاص دهد یا چه شرکت‌های دیگری ممکن است در جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند؛ اما فایننشال تایمز و بلومبرگ تأیید کردند که Sequoia قصد دارد در این معامله شرکت کند. ماسک پیشنهاد کرده است که شرکت‌ها قبل از شروع سرمایه‌گذاری رقبا وارد دور اول جذب سرمایه شوند.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که این سرمایه ارزش شرکت را به ۱۸ میلیارد دلار می‌رساند که فاصله‌ی چندانی با ارزش‌گذاری آنتروپیک ندارد. آنتروپیک، یکی دیگر از رقبای OpenAI است که اعضای سابق این شرکت آن را تأسیس کرده‌اند و در اوایل سال ۲۰۲۴، سومین مرحله‌ی جذب سرمایه را با ارزشی حدود ۱۸٫۴ میلیارد دلار افزایش داد.

با اینکه استارتاپ هوش مصنوعی ماسک هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه است، به‌نظر می‌رسد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از چشم‌انداز بازدهی کلان این شرکت حمایت می‌کنند و مانند بسیاری از شرکت‌ها بر موج عظیم هوش مصنوعی سوار می‌شوند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI اوایل مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۳) چت‌بات گراک را به مدل زبانی Grok-۱.۵ به‌روزرسانی کرد. این چت‌بات که نسخه‌ی پیشرفته‌تر گراک است، به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT شرکت OpenAI معرفی شد و در‌اختیار کاربران نسخه‌ی پریمیوم شبکه‌ی اجتماعی ایکس قرار گرفت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی