Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@05:38:03 GMT

پویش «کرونان»، یاریگر خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۹۷۵۳

پویش «کرونان»، یاریگر خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش حوزه سایر رسانه‌ها خبرگزاری تقریب، زهرا یوسفی روز یکشنبه درباره راه اندازی پویش «کرونان» توسط بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تأکید کرد: اولین پویش ما با عنوان «سین امسال سلامتی» بود که با اعلام شیوع بیماری کرونا در کشور سعی کردیم تحت پوشش این پویش اقلام بهداشتی و ضروری را به دست جامعه هدف برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: توزیع ماسک، دستکش، موادضدعفونی کننده و… بخشی از کمک‌های حامیان انجمن برای خانواده‌های کم برخوردار بود.

یوسفی با بیان راه اندازی پویش دوم این بنیاد با عنوان «کرونان» در خصوص نام گذاری این پویش خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، معضلی که بیشتر از قبل در میان جامعه هدف انجمن که اغلب زنان سرپرست خانوار هستند و خانواده‌های کم برخوردار احساس می شود، معضل درآوردن نان است.

وی افزود: خیلی از خانواده‌ها شغل روزمزد داشتند و با بحران این بیماری کاری برای انجام دادن ندارند. به همین دلیل انتخاب کلمه «کرونان» برای این پویش نشان می‌دهد که معضل نان نیز در کنار مشکل بیماری برای این خانواده‌ها اضافه شده و نگرانی آن‌ها را دوچندان کرده است.

مدیرعامل بنیاد دست‌های مهربان با بیان اینکه خیلی از خانواده‌ها در این دوران از نظر مالی در شرایط خوبی به سر نمی برند، ادامه داد: باید به این افراد کمک کرد و دست آنها را گرفت تا نگرانیشان نیز در خصوص این بیماری در حد نگرانی خیلی از ما باشد نه فراتر از آن. به همین دلیل معتقدیم با رساندن نان به یک خانواده می‌توان تا حدودی از مشکلات آنها کم کرد تا این مصیبت را حداقل بدون مشکل اقتصادی پشت سر بگذارند.

یوسفی با بیان اینکه آنها قصد دارند در ۱۲ شعبه خود در سراسر ایران این پویش را اجرا کرده و به کمک مردم به آن وسعت بدهند، اضافه کرد: شعبه بنیاد در تهران قرار است ۸ منطقه جنوبی و حاشیه تهران را پوشش بدهد و بسته ارزاق و بهداشتی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را به دست زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های کم برخوردار در خانه‌هایشان برساند.

مدیرعامل بنیاد دست‌های مهربان تصریح کرد: خیلی از خانواده‌های تحت پوشش ما زنان سرپرست خانوار هستند که تا پیش از این با کارگری نیاز خود را تأمین می کردند. مثل نظافت خانه‌های مردم که با شیوع کرونا از کار بی کار شده و شرایط اقتصادی خوبی ندارند.

وی افزود: بنیاد ۱۵ هزار خانواده تحت پوشش دارد که تصمیم داریم در این پویش به پنج هزار خانواده نیازمند اقلام ضروری را برسانیم که اگر مردم از این پویش حمایت کنند می‌توانیم به کارمان وسعت بدهیم و افراد بیشتری را از نیاز نان و اقلام ضروری مصرفی شان تأمین کنیم.

یوسفی افزود: بعضی از حامیان نذر قربانی کردن گوسفند دارند که گوشت آن را وقف بنیاد می‌کنند تا به دست نیازمند واقعی برسد یا عده‌ای با پرداخل حداقل ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان سعی در کمک داشته‌اند که همه آنها  صرف خرید اقلام ضروری خانواده‌های کم برخوردار می شود.

وی ادامه داد: کار خود را شروع کرده ایم و قصد ما این است بسته های ارزاق را به دست پنج هزار خانواده برسانیم که از قبل شناسایی شده‌اند و برای اینکار مبلغی حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است. کار در بنیاد شروع شده و اکنون در حال تهیه اقلام و بسته بندی آن در شعبات خود هستیم. بدون شک با مشارکت بیشتر مردم وسعت کار نیز افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان درباره حضور مردمی و مشارکت انجمن‌ها در این روزهای سخت خاطرنشان کرد: مردم با اعتقاد به زنجیره کار خیر و تأثیر آن در زندگی شخصی شان مشارکت خوبی داشته و محبت خود را از هموطنان خود دریغ نمی کنند. در این روزها تصاویر و فیلم‌های زیادی از فعالیت‌های خیرخواهانه نهادهای مردمی و خیرین دیده ایم و همه این‌ها از روحیه انسان دوستی مردم این مرز و بوم سرچشمه می‌گیرد که در روزهای سخت یکدیگر را تنها نمی گذارند.

 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: خانواده های کم برخوردار دست های مهربان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت