Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیشب در برنامه گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز قم گفت: قم کمترین شاخص بودجه‌ای را بین استان‌های کشور دارد که یکی از علل مهم آن تک شهر بودن این استان است.

 امیرآبادی دیگر شاخص‌های مهم اختصاص بودجه را جمعیت، سواد، مسکن، شغل و برخی موارد دیگر برشمرد و افزود: قم رتبه ۳۱ را در میان استان‌های کشور از نظر اختصاص بودجه داشته، اما فعلاً به رتبه ۲۸ ارتقا یافته است که البته به هیچ وجه مطلوب ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل تک شهر بودن کارمندان قم هم از برخی شاخص‌ها بهره مند نمی‌شوند که نمونه آن را می‌توان به بهره مندی کم از شاخصی به نام سایر دانست که می‌تواند موجب افزایش مزایای کارکنان قم باشد.

 امیرآبادی افزود: پیشنهاد افزایش شش میلیارد تومان به شاخص سایر در بودجه ۹۹ داده شد، اما به علت بروز کرونا ممکن نشد و ضروری است سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم آن را پیگیری کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به برخی اقدامات برای تکمیل بیمارستان‌ها و طرح‌های عمرانی قم هم اشاره کرد و گفت: تهیه دوازده دستگاه دیالیز برای تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان شهدای نیروگاه از جمله آنهاست.

 امیرآبادی اختصاص ردیف بودجه برای احداث ساختمان دانشکده پزشکی قم در پردیسان و اختصاص ردیف بودجه برای دو بانده کردن جاده پردیسان ورجان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

او افزود: بیمارستان حضرت زهرا (س) در امامزاده ابراهیم هم قرار است به همت بنیاد برکت تخریب و بازسازی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور مجوز برای خط b متروی قم هم گفت: بودجه کافی برای شروع آن وجود ندارد.

امیرآبادی از تقبل برداخت دیون حوزه به شهرداری توسط دولت خبر داد و گفت: با پیگیری آیت‌الله اعرافی قرار است دویست و سی میلیارد تومان دیون حوزه توسط دولت به شهرداری قم پرداخت شود.

او افزود: پانصدو هشتاد میلیارد تومان هم بدهی سایر دستگاه‌ها به شهرداری است که پیگیر وصول آن از دولت هستیم.

 امیرآبادی در خصوص شیوع کرونا و قم هراسی پس از آن گفت: قم تنها اعلام کننده وجود کرونا در استان بود در حالیکه کرونا قبل از قم در تهران و گیلان وجود داشت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از برنامه پلاک شانزده مرکز قم هم به علت دفاع از قم تشکر کردو گفت:ما به هیچ وجه اجازه قم هراسی را نمی‌دهیم و در برابر آن می‌ایستیم.

 امیرآبادی از جمع آوری شش و نیم میلیارد تومان کمک خیران به قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (ع) سخن گفت و افزود: مقرر شده است به زودی به حساب هر یک از بیست هزار خانوار کم بضاعت شناسایی شده مانند کارگران فصلی پانصد هزار تومان واریز شود.

عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (ع) افزود: بنیاد مستضعفان هم قرار است سه میلیارد تومان به این قرارگاه کمک کند و برای پیگیری مسائل کلان استان هم دفتر مجمع نمایندگان در شهر قم ایجاد خواهد شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از تصمیم ایجاد دفتر نمایندگان قم در بخش‌های استان هم خبر داد و گفت: به این ترتیب هر سه نماینده قم به صورت نوبتی در دفتر بخش‌ها حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا قم در مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان نماینده قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد