Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: ویروس کرونا و موضوع تغییر اقلیم شباهت‌هایی با یکدیگر دارند اما پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی در میان مدت و بلند مدت آثار خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، نشست علمی تخصصی روز زمین پاک از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، اساتید دانشگاه، متخصصان حوزه محیط زیست، مدیران و کارشناسان این اداره کل و روسای محیط زیست مناطق 22گانه شهرداری تهران توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به سیاست های محیط زیست شهرداری تهران در سال ١٣٩٩ تاکید کرد: سیاستگذاران کلان کشور سیاست ها و برنامه های محیط زیستی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: امسال همه کشورهای جهان در شرایطی به استقبال روز زمین پاک رفتند که اغلب آنها با بحران شیوع ویروس کرونا روبرو هستند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: شباهت ویروس کرونا با موضوع تغییر اقلیم جهانی بودن هر دو آنهاست ولی تفاوت در این است که اثرات ویروس کرونا سریعا مشهود هست، اما پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی در میان مدت و بلند مدت آثار خود را نشان می دهد. به همین دلیل آنگونه که باید توسط دولت ها و سیاستمداران عرصه جهانی اهمیت این موضوع درک نشده است.

وی ادامه داد: قرنطینه خانگی، کاهش ترددها و فعالیت های صنعتی و در نتیجه کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، موجب تنفس موقت کره زمین شده است. البته این تاثیر مقطعی و ناپایدار هست و با از سرگیری فعالیت های بشری، وضعیت محیط زیست دوباره به حالت قبل باز می گردد و اگر سبک زندگی و رفتار انسان با طبیعت تغییر نکند مشکلات و معضلات محیط زیستی زمین تداوم خواهد داشت.

همچنین در این نشست در خصوص مواردی همچون شهرنشینی و تغییر اقلیم، اثرات تغییر اقلیم بر آینده کره زمین، توسعه حمل و نقل پاک، مدیریت مصرف آب، سازگار نمودن شهرها با شرایط اقلیمی، افزایش تاب آوری شهرها، مهاجران اقلیمی و فراهم نمودن زیرساخت ها در مناطق متاثر از تغییر اقلیم به منظور جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست شهرداری تهران تغییرات اقلیمی تغییر اقلیم شهرداری تهران تغییر اقلیم ویروس کرونا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن