Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:40:55 GMT

مرمت مجموعه تاریخی پله بچیلون دزفول ‌پایان یافت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۶۲۸۱

مرمت مجموعه تاریخی پله بچیلون دزفول ‌پایان یافت

مسعود شامدیل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای مرمت این اثر اقداماتی از قبیل حذف الحاقات سیمانی، تکمیل دیوارچینی، تعویض آجرهای فرسوده و مرمت و بندکشی جدار شمالی مطابق آنچه نمونه اصلی این گذر تاریخی بوده، انجام شد.

وی با اشاره به اتمام عملیات لوله گذاری مسیر پله بچیلون، افزود: برای مرمت کل این اثر تاریخی ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول یادآور شد: مجموعه تاریخی پله بچیلون دزفول یکی از آثار قدیمی شاخص این شهر است که ارتفاعات دزفول را به رودخانه دز وصل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه تاریخی پله بچیلون (پلا بچیلون، بندار بچیلون) بنایی قاجاری است که با توجه به اختلاف سطح محله‌های لوریان و مقدمیان با رودخانه جهت سهولت دسترسی اهالی بافت تاریخی دزفول به ساحل احداث شده و همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پله‌های تاریخی در بهمن ماه سال ۸۸ به شماره ۲۹۱۷۸ در زمره آثار ملی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

کد خبر 4908568

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی خوزستان شهرستان دزفول آثار تاریخی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا ماه مبارك رمضان ایلام قزوین کمک به نیازمندان ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بیرجند جهش تولید بارش باران استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود