Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:17:28 GMT

علیپور: بزرگ‌ترین مشکل ما نبود تجهیزات ورزشی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۱۹۳۹

علیپور: بزرگ‌ترین مشکل ما نبود تجهیزات ورزشی است

محمد علیپور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فدراسیون نبود تجهیزات ورزشی برخی از رشته‌ها است. در  سپک تاکرا، بیسبال، راگبی و کریکت یا حتی رشته‌های رزمی تحهیزات و لوازم آن در ایران تولید نمی‌شود. این امر کار را برای توسعه رشته‌ها در ایران سخت کرده است؛ بنابراین از تولیدکنندگان داخلی خواهش کردم تا در این زمینه کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون مردم خریدار این لوازم هستند و امیدوارم وزارت ورزش در زمینه تهیه این تجهیزات به ما کمک کند تا این نقطع ضعف در پیشرفت رشته‌ها برطرف شود.

وی افزود: در این مدت نیز بدلیل بحران کرونا، مسابقات ما تعطیل شد و در ۴ انجمن ما مسابقات آنلاین برگزار کردند که یکی از موفق‌ترین مسابقات رشته دارت بود و جمع کثیری را وارد مسابقات آنلاین کرد. مسابقات آنلاین کیک‌بوکسینگ هم برگزار شد و برای اولین بار فدراسیون جهانی و آسیایی از آن تقدیر کرد. اکنون متنظر هستیم تا فدراسیون جهانی و آسیایی زمان برگزاری مسابقات را اعلام کند. گرچه در تقویم امسال ۳۰ اعزام پیش بینی شده بود.

علیپور عنوان کرد: فدراسیون پرجمعیتی هستیم و الان ۱۸ انجمن و بیش از ۵۷ رشته ورزشی داریم که ۵ رشته ما المپیکی است. این فدراسیون نزدیک به ۲ هزار انجمن، کمیته و هیات در سراسر ایران دارد که عدد بزرگی در ورش ایران محسوب می‌شود. راه اندازی رشته‌ها در هر انجمن کار سختی است و نیاز به زمان بیشتری دارد. بسیاری از رشته‌ها نیاز به مربی، داور دارد و حتی برای آن امکانات و تجهیزات نیست. می‌توانیم ادعا کنیم که بعد از ۱۰ سال از تاسیس فدراسیون انجمن های ورزشی در بخش زنان و مردان بسیار موفق عمل کردیم.

وی ادامه داد: به دلیل تنوع رشته‌ها، به اندازه چند فدراسیون فعالیت داریم. در سال گذشته ۲۶۵ رویداد ورزشی را اعم از اردوها، میزبانی مسابقات، اعزام‌های برون مرزی و مسابقات لیگ و انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم. همچنین بیش از ۲۵۰ کلاس آموزشی برپا شد. پایه رشد و ارتقای ورزش آموزش است. در بخش زنان نیز به این مهم توجه زیادی نشان دادیم.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۷ اعزام برون مرزی را با وجود اعتبارات محدود داشتیم. همچنین ۳۹ مدال بوسیله ورزشکاران رشته‌های مختلف کسب شد که ۱۱ مدال آن طلا بود. اولین تیم‌های ملی زنان در برخی از رشته‌ها در فدراسیون تشکیل شد. ما سعی کردیم تا در این سالها به انجمن‌ها استقلال بدهیم. روسای انجمن‌ها بسیار فعال هستند و بیش از ۳۰ کرسی بین المللی در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی را بدست آورده‌اند. همچنین بیش از ۹۰ تیم ملی در رشته‌های مختلف در بخش مردان و زنان  داریم.

وی یادآور شد: هر انجمنی که بخواهد تبدیل به فدراسیون شود کافی است که تابلو را تغییر دهد زیرا آنان حامیان مالی خوبی دارند و تیم ملی را به مسابقات برون مرزی اعزام می‌کنند و عملکرد مستقلی برای انجام امور مختلف دارند. رشته‌های ورزشی همیشه نباید متکی به دولت باشند. ما بودجه یک فدراسیون را می‌گیریم اما کار ۱۸ فدراسیون را انجام می دهیم. ۱۰ سال پیش همه انجمن‌ها بدنبال این بودند تا فدراسیون شوند اما  ۳ سال است که این بحث‌ها را نمی‌شنوید زیرا ما آزادی عمل و امکانات لازم را در اختیارا آنان گذاشتیم.

علیپور خاطرنشان کرد: با تلاش خوب همکاران در هیات‌های استان‌ها از ۱۰ سال گذشته تاکنون ۴۴۳ مدال در رشته‌های مختلف این فدراسیون مدال کسب شده که ۱۱۴ مدال آن طلا بوده است. تعداد مدال‌ها باعث شد تا کاروان ما در رتبه بهتری قرار بگیرد. این رشته‌ها آینده ساز ایران هستند.  بیاد دارم در سال ۷۹ رشته کبدی را به انجمنی تبدیل کردم و در فدراسیون ورزش‌های همگانی خیلی‌ها از این قضیه انتقاد کردند که چرا بی‌دلیل برای این رشته هزینه می‌کنید. اما اکنون کبدی یک فدراسیون موفق است و در بازی‌های آسیایی جاکارتا در بخش زنان و مردان به مدال طلا رسید. تفکری که ۲۰ سال پیش در قالب یک رشته و انجمن شکل گرفت و اکنون در فدراسیون بزرگی با مدال‌آوری همراه شده است، نشانه آینده نگریست.

برچسب‌ها فدراسیون انجمن های ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون انجمن های ورزشی فدراسیون انجمن های ورزشی انجمن ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: امیدواریم فرنگی کاران خوزستانی‌، استان خوزستان را در المپیک صاحب مدال کنند.

علی اکبر حسینی محراب امروز جمعه در حاشیه روز پایانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شان جوانان خوزستانی سکوهای بین المللی به ویژه المپیک است. امیدواریم خوزستانی‌ها در کشتی فرنگی بتوانند این مهم را انجام دهند و خوزستان را صاحب مدال المپیکی کنند.

 به گزارش ایسنا،  وی ادامه داد: شور و شوقی که در بین جوانان ما وجود دارد، خوشبختانه خود را امروز در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی نشان داد و تیم ایران با پیشرانی کشتی‌گیران خوزستانی به مقام قهرمانی رسید و این ورزشکاران نشان دادند شایستگی‌های بالایی دارند.

 استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: کشتی، فوتبال، تکواندو، وزنه‌برداری، والیبال، بسکتبال ورزش‌های آبی و شنا همگی برای ما اهمیت دارند و ما کنار همه رشته‌های ورزشی هستیم. امیدواریم دوستان ما در همه هیات‌های ورزشی بتوانند زمینه‌های کامل را برای بروز استعدادهای ورزشی در استان خوزستان فراهم کنند و جوانان ما نشان دهند که شایستگی‌های بیش از این دارند.

 او درباره حمایت از کشتی‌گیران المپیکی خوزستان نیز خاطرنشان کرد: ما در خدمت این ورزشکاران هستیم و آن, ها در این برهه نیاز به تقویت روحیه و بدنی خود دارند و امیدوارم با آمادگی کامل وارد المپیک شوند. امیدوارم در پاریس بدرخشند و ما هم از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست