Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:50:24 GMT

تهران| شبکه فرسوده آب در بازار سنتی پیشوا بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۶۸۸۲

تهران| شبکه فرسوده آب در بازار سنتی پیشوا بازسازی می‌شود

فرماندار پیشوا با اشاره به فرسودگی شبکه آب بازار سنتی این شهرستان گفت: طرح مقاوم‌سازی و احیای بازار سنتی از سوی میراث فرهنگی با همکاری شهرداری و هیئت امنای بازار تهیه می‌شود. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پیشوا، حسین عباسی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان پیشوا با اشاره به ضرورت احیا و مقاوم‌سازی بازار سنتی پیشوا اظهار داشت: این طرح از سال گذشته مهّم‌ترین طرح در ستاد بازآفرینی شهری بوده و مصوباتی هم داشته که مستلزم پیگیری جدی‌تر از سوی دستگاه‌های متولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اخیراً به ‌دلیل قدمت و فرسودگی شبکه آب، شکستگی‌هایی در لوله‌ها رُخ داد که باعث نفوذ آب به دیواره برخی مغازه‌ها شده و تخریب‌هایی را ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: شرکت آب و فاضلاب تاکنون در چند مرحله اقدامات مقطعی برای رفع مشکل انجام داده اما با توجه به احتمال تکرار این حوادث، باید اقدامی اساسی در این زمینه صورت گیرد.

گزارش| تعطیلی بازار سنتی پیشوا / بازاریان خودجوش به کمپین «در خانه می‌مانیم» پیوستند + تصاویربازار سنتی اردبیل ساماندهی می‌شود

عباسی تصریح کرد: طی جلساتی که با مدیرعامل آبفا جنوب شرق استان تهران داشتیم مقرر شد حدود یک کیلومتر از شبکه فرسوده بازار اصلاح و بازسازی شود و با توجه به اینکه عرض معبر بازار کم است اجرای طرح بازسازی شبکه خدمات زیربنایی و مقاوم‌سازی مستلزم تعطیلی بازار است که باید در زمان مناسب انجام شود.

وی اجرای طرح را نیازمند مشارکت کسبه دانست و گفت: اجرای این طرح نیازمند مشارکت و تعامل کسبه با دستگاه‌های متولی است و در جلساتی که با هیئت امنای بازار داشتیم حساسیت و دغدغه‌مندی خوبی در این زمینه وجود دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا میراث فرهنگی با همکاری شهرداری و هیئت امنای بازار طرحی را برای مقاوم‌سازی، رفع مشکلات و احیای بازار سنتی تهیه کنند تا از وزارت مربوطه پیگیر اخذ اعتبارات شده و اقدامات لازم جهت بهسازی با حفظ ظاهر سنتی آن انجام شود.

انتهای پیام/220/ ز

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقاوم سازی بازار سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی اظهار کرد: برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تاکنون ۹۷۲۲ نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۴۰۹۰ خانوار قرارداد بسته‌اند.

دائمی افزود: از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ جهت احداث واحدهای مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سال ۱۴۰۲ یازده هزار واحد است، گفت: به متقاضیانی که در سال قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند، اما موفق به تکمیل و بهره‌برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابتدای کار، ساخت خانه برای افراد فاقد مسکن یا مسکن غیر مقاوم بود، ادامه داد: هم اکنون گیلان جز استان‌های پیشرو در مقاوم سازی مسکن است.

دائمی با اشاره به اینکه استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد بوده که شاخص کشوری ۵۴ درصد است.

کد خبر 6089744

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران