Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:19:46 GMT

مسئولان امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۷۵۲۵

مسئولان امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مسئولان باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنند و مواظب باشند با برخی تصمیمات مروج منکر در جامعه نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، به جایگاه حضرت خدیجه(س) و نقش این بانوی بزرگ اسلام در ترویج و گسترش دین اسلام اشاره و اظهار کرد: حضرت خدیجه یکی از مهمترین پشتیبان‌های پیامبر مکرم اسلام و رکن اساسی در ترویج دین اسلام بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلامی جز نخستین انسان‌هایی بودند که به دین اسلام ایمان آورد و تمام زندگی و دارایی خود را در این راه وقف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضرت خدیجه جز چهار بانوی بزرگ اسلام و بهترین الگو برای بانوان مسلمان است.

وی در ادامه به موضوع ماه رمضان و برکات این ماه گریزی زد و گفت: ماه رمضان بهترین ماه برای ارتقا تقوای الهی و رسیدن به قرب الهی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: تقوا خودداری از کارهای خلاف است یعنی معروفات را انجام دهیم و با منکرات مقابله کنیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: تک‌تک افراد جامعه باید مواظب رفتار و کردکار خود باشند، ماه رمضان بهترین فرصت برای تمرین کارهای نیک است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: در بحث مقابله با ویروس کرونا که هر روز پیچیدگی آن بیشتر می‌شود رعایت اصول بهداشت فردی است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان رهایی از ویروس کرونا مشخص نیست لذا نمی‌توان بیش از این کار و زندگی را تعطیل کرد بلکه باید به نحوی این موضوع مدیریت شود که افراد با آگاهی به مقابله با این ویروس بپردازند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که ویروس کرونا تمام دنیا را درگیر و به نوعی با چالش جدی مواجه کرده است ملت ایران با همراهی و همدلی لحظه‌ها و حماسه‌هایی را خلق می‌کنند که برای همیشه در تاریخ خواهد درخشید.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به وظیفه مردم و مسوولان در بحث ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر گریزی زد و گفت: رفتار مسئولان به نوعی الگوی سایر افراد جامعه است از این رو باید خود عامل به معروف باشند تا این مهم را در بین طیف‌های مختلف جامعه ترویج دهند.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: مومنین معروفات را در جامعه ترویج  می‌دهند و منافقین بدی‌ها را، لذا مسوولان باید مراقب باشند با تصمیمی که می‌گیرند منکرات را در جامعه رواج ندهند.

وی افزود: در قرارگیری افراد در پست‌های مدیریتی باید با دقت عمل شود مبادا فردی که مروج منکر است در مسند قرار گیرد چون حضور چنین افرادی برای جامعه خطرساز است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: مسئولیت‌ امانت سنگینی بر دوش مسئولان است که انجام درست وظیفه بهترین روش برای امانت داری این مسئولیت است.

تقدیر نماینده ولی فقیه از اقدامات ستاد امر به معروف استان

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث تذکر به دستگاه‌ها و بخش‌هایی که به این فریضتین الهی بی توجه هستند، قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: رعایت حجاب در کنار وظیفه دینی در کشورهای اسلامی قانون است بی‌توجهی به این موضوع خلاف بوده و باید توسط دستگاه‌های ذیربط با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: اگر امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم‌رنگ شده دلیل را کم کاری خود مسئولان می‌دانم.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه شناخت کافی از معروفات را ضروری خواند و گفت: مسئولان باید مصادیق معروفات را به صورت کامل شناسایی و زمینه ترویج و نهادینه کردن آن در جامعه فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: برخی از ما مسئولان با انجام برخی رفتارها به نوعی مروج منکر بوده ایم، مسئولیتها و حتی عمر انسان به سرعت می گذرد باید مراقب فردای قیامت باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: امروز خداوند فرصت خدمت را به ما مسئولان داده باید مواظب رفتارهایمان باشیم معتقدم اگر مسئولان جهادی پای کار باشند مشکلات کاملا حل خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی افزود: اگر مردم همه با هم اصول بهداشتی و مراقبتی را رعایت و این مهم به یک فرهنگ تبدیل شود قطعا شر کرونا ویروس از جهان کنده خواهد شد.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده هر وقت همه با هم پای کار ایستاده ایم مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن حل شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در کردستان حسینی شاهرودی کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان امر به معروف و نهی از منکر حسینی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت‌الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران که با محوریت شهید اهل قلم آیت الله هاشمی نژاد در مصلای بزرگ آیت الله جباری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین هستند، گفت: جهاد تبیین مجاهد پرور است و امروز مهمترین حمله دشمن به جهاد تبیین است که با ما می‌جنگند و واقعیت‌ها را تحریف و شبهه را القا می‌کند.

او با بیان اینکه امروز بزرگترین مصداق جهاد، جهاد تبیین است و می‌تواند موتور محرکه بقیه جهادها باشد، افزود: گفتمان قرآنی و دینی درباره شهادت، پیروزی، بشارت و عزت است نه ناکامی؛ و دشمنان قدرت فهم و درک این موضوع را ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه از اثرات بر گزاری این یادواره‌ها گفت و بیان کرد: برگزاری کنگره شهدای روحانی نشان می‌دهد که روحانیت فقط با سخن و بیان در میدان نیستند و نبودند، بلکه با عمل خود نشان دادند که در پای انقلاب باید جان داد و ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران نشان از همین رشادت‌ها در میدان مبارزه دارد.

حجت الاسلام حاجی صادقی همچنین ادامه داد: رزمندگان با حضور روحانیت در جبهه و جنگ دلگرم می‌شدند و بعنوان چراغ راه از آنها درس می‌گرفتند.

او گفت: روحانیون در جبهه و جنگ، هم رزمنده بودند و هم رزمنده پرور و رزمندگان با نگاه به عمل روحانیت حرکت می‌کردند و پیروز میدان شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز هم، مردم در همه عرصه‌ها از روحانیت الگو برداری می‌کنند که این خود نشان از عملکرد درست آنهاست که بر گرفته از آیات و روایات معصومین و قرآن کریم است.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: بیشترین شهید روحانی مربوط به سال ۱۳۶۵ و ۱۲۱۴ نفر است، همچنین بیشترین شهید روحانی در یک روز مربوط به چهارم دی ماه ۱۳۶۵ است که ۱۳۹ نفر به شهادت رسیدند. در «عملیات کربلای ۵» بیشترین شهید روحانی را داشتیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از باخت استکبار در جنگ با غزه گفت و افزود: امروز اسرائیل و حامیان آنها در جنگ با غزه از مرد و زن غزه شکست خوردند و این یعنی شکست استکبار که خداوند نقشه نابودی آنها را کشید.

نماینده ولی فقیه در سپاه کشور ادامه داد: خون به ناحق ریخته مردم در غزه مطمئنا نتیجه خواهد داد و خداوند شر آمریکا و اسرائیل را از سر مردم و مسلمانان دنیا کم خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان