Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:37:31 GMT

مادر تر از مادر؛ کتابی برای شناخت چهره عرفانی حضرت خدیجه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۶۵۳

مادر تر از مادر؛ کتابی برای شناخت چهره عرفانی حضرت خدیجه

به گزارش خبرگزاری مهر، سیده رؤیا موسوی گرمارودی به تازگی کتابی تحت عنوان مادر تر از مادر، چهره عرفانی حضرت خدیجه (س) را به بیان روان برای مخاطب در کانون اندیشه جوان به زیور طبع آراسته است. وی در گفتگویی در مورد این کتاب گفت: مادر تر از مادر که درباره چهره عرفانی خانم خدیجه کبرا سلام الله علیه به سبک داستانی نگاشته شده درصدد است تا الگوی عرفانی ملموسی را برای جوانان با تاکید بر حقایق مستند موجود البته به میزان درک و فهم اینجانب از عرفان شیعی فرا روی مخاطبین قرار بدهد چرا که عرفان حضرت خدیجه بسیار والاتر از آنی است که به قلم بنده درآید، من به اندازه خودم سعی در تماشای این چهره در شش فصل کرده‌ام طوری که اتفاقات تاریخی مربوط به دوران ایشان را با زاویه نگرش برجسته به هفت مورد از مراتب سلوکی دریشان به سبک داستانی بسی نزدیک به وقایع تاریخی بیان نمایم تا هم تاریخ مد نظر و هم عرفان شیعی را در الگویی که پیامبر (ص) ازیشان راضی بوده و بسیار به پیامبر نزدیک و با ایشان همراه بوده‌اند را مرور کنیم ضمناً به یاد داشته باشیم حضرت خدیجه جز معصومین خاص نیست و اگر به حدی در معرفت خداوند جلو رفته که خدا به ایشان سلام می‌رساند این جای بسی تعمق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد ضرورت این کتاب گفت: بنده اصولاً با قشر جوان روبه رو هستم و با سوالات آن‌ها در زمینه عرفان اشنا هستم. هم اکنون سو تعبیرها و سو استفاده‌های فراوانی تحت عنوان عرفان که از عرفان حقیقی واقعاً در حقیقت فاصله دارد، در حال رخ دادن است و ما به اسم عرفان شاهد اعمال غیر عرفانی هستیم، مرور شخصیت‌هایی که علی الظاهر معمولی هستند و در دوران جاهلیت اولیه توانسته‌اند اینقدر آسمانی و عرفانی باشند هم ضروری می‌نمود و هم از اهداف حقیقی یک مدرس عرفان و تاریخ است تا گامی هرچند کوچک برای پاسخ به سوالات ذهنی جوانان در راستای عرفان حقیقی و مراتب آن بردارد.

وی درمورد ویژگی شاخص و مزیت‌های نسبی این اثر گفت: ویژگی شاخص این اثر زبان داستانی آن با تکیه بر مستندات تاریخی تا جای ممکن است و نیز بیان مراتب هفتگانه سلوک در عرفان اسلامی، مراتبی که اصولاً دربین عرفای مسلمان وشیعی نامشان و راهکارشان مطرح شده است مثل یقظه و طلب و عشق و صبر و فقر و توکل و رضا و حدود هفت مرتبه ازین مراتب را در رفتار خدیجه کبرا با بیان داستانی از زبان اطرافیان ایشان به صورت تحلیلی و پرسش و پاسخ رد و بدل شده میان شخصیت‌های داستان که از اطرافیان بانو محسوب می‌شوند، به انجام رساندیم

سیده رؤیا موسوی گرمارودی در پایان گفت: همت دست اندرکاران محترم برای معرفی داستان واره ای تقریباً کوتاه با بیان مراتب لازم عرفانی به طور موجز خیلی یاری کننده است، معرفی این کتاب به مراکز معارف دانشگاهی برای دانشجویانی که درس عرفان عملی می‌گذرانند و یا حتی درس تاریخ صدر دارند و یا معرفی به مراکز مطالعاتی جوانان به امید خدا به تعدادی از پرسش‌های جوانان در زمینه تاریخ و عرفان پاسخ خواهد داد انشاالله.

کد خبر 4916480

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت خدیجه س پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سیره اهل بیت ع ماه مبارك رمضان ویروس کرونا ماه رمضان ۹۹ کنفرانس بین المللی شهید مطهری قرآن شبکه چهار سیما کاظم صدیقی دعا و نیایش رادیو گفتگو تفسیر قرآن نشست علمی معرفی نشریات معرفی کتاب حضرت خدیجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شوم تار ؛ عرفان طهماسبی
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • ای وای از عشق ؛ عرفان طهماسبی