Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:19:55 GMT

شهرستان با وضعیت سفید در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۲۶۰۱

شهرستان با وضعیت سفید در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

علی‌احمد آقاپور روز چهارشنبه در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: اعلام نام شهرها به عنوان وضعیت سفید، مشکلاتی را در کنترل بیماری کرونا ایجاد می‌کند که همین امر می‌تواند زمینه قرمز شدن وضعیت آنها را فراهم کند.

وی اضافه کرد: علاوه برآن، اصلا شهرستان با وضعیت سفید در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و تا تثبیت وضعیت مناسب در همه شهرستان‌های استان فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جنگ ویروس کرونا، جنگی پارتیزانی است که در صورت بی توجهی به رفتار این ویروس، شاهد بازگشت مشکلات مربوط به افزایش جهشی بیماری خواهیم بود و نمی‌توان تا بهبود کامل وضعیت استان و کشور موجب عادی سازی فعالیت‌ها در جامعه شد.جنگ ویروس کرونا یک جنگ پارتیزانی است و در صورت بی توجهی، شاهد بازگشت مشکلات مربوط به افزایش جهشی در جامعه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی توسط همه افراد جامعه و اقشار مختلف در همه شهرستان‌ها همچنان نیاز است و نباید تصور کنیم که وضعیت عادی شده است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در استان مربوط به سرپایی‌هاست، ادامه داد: روند بیماریابی در استان با سرعت ادامه دارد و در راستای کنترل این بیماری، موارد سرپایی بسیار زیادی مورد آزمایش قرار می‌گیرد به طوری که در برخی روزهای اردیبهشت ماه جاری، ۱۰ درصد حجم نمونه های کشوری به این استان اختصاص داشت.

آقاپور ادامه داد: برخی بررسی‌های کارشناسی از احتمال بازگشت پیک بیماری کرونا در پاییز امسال خبر داد و گفت: با توجه به احتمال شیوع زیاد بیماری آنفلوانزا در این ماه‌ها انتظار داریم تا مردم، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکل حاد در آن زمان بیندیشند.

وی اضافه کرد: البته مطالعات مربوط به وضعیت کشور و استان در این ماه‌ها در حال انجام است و پروتکل‌های لازم طراحی می‌شود.پلاسما درمانی هنوز به مرحله اثبات قطعی نرسیده و در پروتکل های درمانی جایی ندارد.

وی همچنین با اشاره به نبود مورد اثبات شده در خصوص اثرگذاری پلاسمادرمانی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: در حال حاضر، مطالعات فشرده ای در این خصوص در حال انجام است و به محض اثبات، در قالب پروتکل‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و افزون بر ۸۰ درصد این تعداد، بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی جامعه دانشگاه علوم پزشکی کارشناسی وزارت بهداشت سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان

ایسنا/کرمان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کرمان گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

رضا نصیری امروز هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری شهرستان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران بعنوان افرادی که در خط مقدم عرصه تولید جهاد می‌کنند، نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تامین معیشت کارگران مهمترین مسئله برای اعضای کمیسیون کارگری شهرستان کرمان است و رصد مطالبات کارگران در برنامه کمیسیون قرار دارد تا هرچه سریعتر به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

معاون فرماندار کرمان ضمن تشریح اقدامات سال گذشته گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته بحران، بازرسی از واحدها و رفع تنش در مراکز تولیدی از اقدامات موثری بوده که در سال گذشته به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان صورت گرفته، افزود: یکی از دلایل مهم وقوع تنش در جامعه کارگری، نداشتن اطلاعات لازم از دستورالعمل‌ها و نداشتن آگاهی لازم از حقوق و تکالیف کارگر و کارفرماست که طبیعتا اطلاع رسانی در این زمینه موجب کاهش تنش و اعتراضات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی