Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: در صورت اصلاح بندهای اساسنامه فدراسیون فوتبال، ساختار مشکل‌دار فدراسیون به یک ساختار قانونمند و برگرفته از یک خرد جمعی و به دور از منفعت شخصی و ایراد سلایق شخصی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی قرایی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس با مدیر و خبرنگاران این مجموعه به گفت‌وگو پرداخت و به سؤالات خبرنگار ورزشی فارس پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از این گفت‌وگو در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: در دو سال اخیر استان کرمان به یک چهره قابل اعتماد و خوب در فوتبال کشور بدل شده است و از همین رو با امضای 25 استان و تشکیل کارگروه تخصصی، نامه اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال را به این نهاد اعلام کرده است.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان بیان داشت: شروع اصلاح اساسنامه فدراسیون فدتبال از طریق هیات فوتبال استان به فدراسیون ارسال شده و قرار است این اصلاحیه در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که در تیرماه در تهران برگزار می‌شود به رای گیری مجمع فدراسیون فوتبال برسد.

وی گفت: همچنین امیدوار هستم که در مهر ماه سال آینده نیز در فدراسیون فوتبال یکی از کرسی‌های اعضای هیات رئیسه این فدراسیون را کسب کنیم.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: یکی از اصل‌های اساسنامه فدراسیون که مورد انتقاد فیفا فدراسیون فوتبال جهانی بوده است این بوده که همیشه در زمان کمک از فیفا، فدراسیون فوتبال خود را یک نهاد غیردولتی و خصوصی معرفی می‌کرده و در زمان کمک‌های دولتی خود را زیرمجموعه یکی از نهادهای دولتی معرفی و درخواست بودجه از وزارت ورزش و جوانان داشته است.

وی ادامه داد: به‌علت اینکه فیفا بیان می‌کند که فدراسیون فوتبال در سراسر جهان باید یک نهاد غیر دولتی باشد و دولت در انتصاب افراد نقشی نداشته باشد، از این رو یکی از بندهای اصلاحیه فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم که این فدراسیون یک نهاد غیردولتی نامگذاری شود تا دیگر شاهد پرونده‌های مبنی بر دخالت دولت در فوتبال کشور نداشته باشیم.

قرایی با بیان اینکه همیشه عده‌ای به‌جای منافع عمومی منفعت شخصی خود را در نظر می‌گیرند، اظهار کرد: عده‌ای در فدراسیون به دلیل در خطر افتادن منافع شخصی خود سعی دارند منفعت عمومی این اصلاحیه را با سلایق شخصی همانند ادوار اخیر مدیریت کنند که این اقدام هیات فوتبال استان از بروز چنین مشکلاتی تا حدودی جلوگیری کرده است.

وی اظهار داشت: افرادی از داخل فدراسیون به‌خاطر اینکه منافعشان به خطر افتاده از هیچ تلاشی تاکنون برای شکست کرمان در این قضیه فروگذار نکرده‌اند اما‌ کرمان سعی دارد این طرح را در تیرماه به تصویب مجمع فدراسیون برساند تا از این طریق به صورت قانونی هم اصلاحیه فدراسیون را رقم‌ بزند و هم یک برگ ‌زرین در دفتر هیات فوتبال استان به ثبت می‌رساند.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: در صورت تایید این طرح در فدراسیون دیگر، انتخاب‌ها و انتصاب‌ها در فوتبال مادام‌العمر نخواهد بود و از این طریق هر اقدام فدراسیون باید در ابتدا در مجمع عمومی به بحث و تبادل نظر و رای گیری گذاشته شود و پس از رای گیری فدراسیون می‌تواند آن اقدام را انجام دهد.

وی گفت: در صورت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، تمام پرونده‌های فدراسیون در خصوص دخالت افراد دولتی و حکومتی در فوتبال که مغایر با قانون فیفا است و تمام پرونده‌های فدراسیون در این ‌زمینه مختومه اعلام خواهد شد.

قرایی تصریح کرد: همچنین استقلال فدراسیون فوتبال یکی از نکات مهم و مدنظر قانونی فیفا است که در صورت اصلاح این اساسنامه، ساختار مشکل دار فدراسیون به یک ساختار قانونمند و برگرفته از یک خرد جمعی و به دور از منفعت شخصی و ایراد سلایق شخصی تبدیل می‌شود.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در ادامه با بیان اینکه در صورت اصلاح اساسنامه فدراسیون بهره‌گیری از نظرات کارشناسان جایگزین علایق شخصی برخی از افراد خواهد شد، گفت: هدف از اصلاح بندهای اساسنامه، اصلاح ساختاری است و زمانی که ساختار فدراسیون اصلاح شود دیگر علایق و سلایق شخصی جایی در تصمیم‌گیری فدراسیون در خصوص مسائل فوتبال کشور نخواهد داشت.

وی در خصوص اینکه آیا در مورد برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات این فصل تصمیمی قطعی گرفته شده است یا خیر؟ گفت: تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص بیان نشده است و فدراسیون منتظر تصمیم ستاد مبارزه ملی با کرونا است.

قرایی با بیان اینکه ما پیرو مکتب و سیره سیدالشهدای مقاومت و شهید سلیمانی‌ها هستیم که زیر بار حرف زور، خلاف واقع و غیرقانونی نمی‌رویم، افزود: ما دنبال شفافیت و قانون‌مداری هستیم و از قانون گریزی متنفر هستیم.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: حساسیت فیفا روی عزل و نصب‌هاست که نباید شخص ثالث در آن دخالت کند که در نهاد عمومی غیر دولتی دولت به این امور ورود نمی‌کند اما ما دنبال نظارت دولت در هزینه‌کرد هستیم آن هم به همان میزان که کمک کرده است که اتفاقا این نظارت نقش بازدارندگی دارد همانطور که اگر تا الان نظارت دقیقی صورت می‌پذیرفت شاهد اتفاقات اینچنینی نبودیم.

قرایی عنوان داشت: متناسب با فوتبال مدرن در جهان ما باید در زمینه مدیریت تشکیلات فوتبال هم در بدنه مدیریتی فدراسیون فوتبال با علم روز فوتبال حرکت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که لیگ برگزار شود و نمایندگان کرمان با شایستگی و برداشتن رقبا از سر راه خود به لیگ برتر صعود کنند.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال فدراسیون کرمان اساسنامه اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلاح اساسنامه فدراسیون صورت اصلاح سلایق شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان