Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:14:55 GMT

آموزش مجازی، فرصت یادگیری را افزایش داده است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۶۶۴۶

آموزش مجازی، فرصت یادگیری را افزایش داده است

مژگان اثباتی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  دانشگاهی گروه  علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: روی آوردن به آموزش در صفحات مجازی باعث شد تا افراد توصیه‌های خود را در خصوص ویروس کرونا در اختیار یکدیگر قرار دهند و این اطلاع رسانی باعث شود تا امید به زندگی در سطح جامعه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثباتی از  اقدامات فرهنگی دانشگاه الزهرا (س) برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در ایام نیمه شعبان اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی و برداشت آزاد از کتاب‌های اعلام شده کردیم. این فعالیت ما، مشتاقان زیادی داشت که دانشجویان توانستند در این مسابقه شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) تصریح کرد: در اوایل اردیبهشت مصادف با بزرگداشت سعدی شیرازی، جهاد دانشگاهی الزهرا (س) اقدام به برگزاری شب شعر مجازی کرد که علاقه‌مندان زیادی در این مسابقه شرکت کردند. به کمک معاونت فرهنگی دانشگاه آثار دانشجویان به مدت ۳ ساعت به صورت مجازی اجرا شد و همه افراد شرکت کننده در این شب شعر از تمام نقاط سرزمین ایران احساس رضایت داشتند.

آموزش مجازی یک روش موفق آموزشی است

اثباتی با بیان اینکه آموزش مجازی یک روش موفق آموزشی است، گفت: استفاده از فضای مجازی این امکان را به ما داد تا بسیاری از دوره‌هایی را که به صورت واقعی در دانشگاه برگزار کرده ایم و دانشجویان به علت تداخل کلاس‌ها نتوانسته اند در این دوره‌ها شرکت کنند، در فضای مجازی تا حد امکان در هر ساعت از شبانه روز بتوانند از آموزش های مجازی این کلاس‌ها استفاده کنند. درحال حاضر با کمک سیستم آموزش مجازی و الکترونیکی روند آموزش دنبال می شود.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های مجازی مانند تدبر در قرآن بازتاب خوبی از سمت دانشجویان دارد، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویانی که نتوانسته اند در کلاس‌های تدبر قرآن شرکت کنند، در حال حاضر می‌توانند آن را از طریق فضای مجازی دنبال کنند. در ایام ماه مبارک هم تفسیر سوره قدر را گذاشته ایم و دانشجویان می‌توانند به صورت اینترنتی در این مسابقه شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاه الزهرا (س) درباره کسب و کار‌های اینترنتی در این روز‌های خانه نشینی، مطرح کرد: فرصت بازاریابی و کسب و کار‌های اینترنتی این امکان را برای دانشجویان و علاقه‌مندان فراهم کرده است تا بتوانند این روش‌ها را فرابگیرند و از آن استفاده کنند، هدف ما این است که به علت تعدد شبکه‌های مجازی تعداد بسیار زیادی از افراد دوست دارند با پارادایم‌های خرید و فروش اینترنتی آشنا شوند و آن‌ها را یاد بگیرند؛ بنابراین صفحات مجازی مرتبط با این موضوع، فرصت‌های خوبی را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم کرده است.

اثباتی درباره تاثیر صفحات مجازی گفت: اگر توسعه زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترش بیشتری پیدا بکند، بسیاری از افراد دیگر نیازی به حضور فیزیکی در سرکار ندارند و همانطور که دانشجویان و دانش آموزان به صورت دورکاری آموزش‌ها را فرامی گیرند این افراد هم  می توانند فعالیت‌های دورکاری را آغاز کنند و به همین روش ادامه دهند. این فعالیت در سایت دانشگاه الزهرا به صورت ارتباطات موثر و مفید در حال انجام و برگزاری است و افراد زمان زیادی برای فراگیری آموزش خواهند داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: برای اولین بار در دانشگاه‌ها دوره‌ای تخصصی برگزار شده است که بیشتر فراگیران ما از شهر‌های مختلف هستند و مخصوص دانشجویان مقطع دکتری و ارشد یا افراد حرفه‌ای بوده که در سایت شفاهی قابل رویت است. بحث مستند سازی در این کلاس‌ها با آموزش استادان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

اثباتی با اشاره به روند برگزاری پایان نامه دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: قرار بود دفاع پایان نامه‌های دانشجویان در ۳ دقیقه را قبل از ایام عید برگزار کنیم که با بحران کرونا همزمان شد. فکر می‌کردیم دیگر نتوانیم این کلاس‌ها را برگزار کنیم، اما آموزش مجازی باعث شد تا دانشجویان در این مدت زمان کوتاه از پایان نامه‌های خود دفاع کنند و فرصت مناسبی برای یادگیری داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) درباره ثبت نام دانشجویان برای اخذ وام با توجه به فرهنگ دورکاری و تعطیلی دانشگاه گفت: معاونت دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) اقدامات و تمهیدات مختلفی را در خصوص کمک دهی و حمایت از دانشجویان فراهم و آن‌ها را در سایت درج کرده اند که دانشجویان با مراجعه به سایت دانشگاه می‌توانند توضیحات لازم را مطالعه کنند و تصمیمات لازم را بگیرند.

بیشتر بخوانید: 

امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چه صورت خواهد بود؟

افزایش رایگان پهنای باند سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه الزهرا(س)

شرایط حذف درس و ترم در دانشگاه خوارزمی

ارائه دروس عملی دانشگاه الزهرا در تابستان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس معاون فرهنگی جهاد دانشگاه دانشگاه الزهرا جهاد دانشگاهی آموزش مجازی شرکت کنند کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان