Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@23:45:24 GMT

مسابقه کتابخوانی صلح امام حسن (ع) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۱۷۹۱۶

مسابقه کتابخوانی صلح امام حسن (ع) برگزار شد

رئیس پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مسابقه کتابخوانی صلح امام حسن (ع) خبر داد‌.

علی فقیه حبیبی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  اظهار کرد: پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه  آزاد اسلامی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) مسابقه کتابخوانی با عنوان صلح امام حسن(ع) ترجمه رهبر معظم انقلاب اسلامی را با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ نشر و آثار رهبر انقلاب برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در  این مسابقه که ویژه اعضای هیئت‌علمی کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است  بیش از یک‌هزار نفر از تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در آن  شرکت داشتند.

فقیه حبیبی گفت: در راستای سند راهبردی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب, پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه برگزاری مسابقات کتابخوانی مناسبتی را در برنامه‌های خود قرار داده است و در سال گذشته نیز  مسابقه کتابخوانی احوال و آداب روزه داری را با همکاری واحد الکترونیکی به‌صورت مجازی  برگزار کرد که به ۲۸ نفر از نفرات برتر این مسابقه به قید قرعه هدایای نفیسی اهدا شد.

رئیس پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه خاطر نشان کرد:  به‌رغم این که این مسابقه در شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا و تعطیلی واحدهای دانشگاهی برگزار شد؛  تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص برگزاری این مسابقه از طریق پشتیبانان آموزشی واحدها و انتشارات انقلاب اسلامی انجام شد و با یاری خداوند تعداد قابل توجهی در این مسابقه شرکت کردند که پس از بررسی امتیازات, به قید قرعه به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد و شرکت کنندگان می‌توانند این اسامی را بر روی سایت پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی به آدرس http://rcfcs.iau.ir مشاهده کند‌.

فقیه حبیبی گفت:  برگزاری چنین مسابقاتی با رویکرد فرهنگی به‌صورت آنلاین و مجازی می‌تواند در توانمند سازی اعضای هیئت‌علمی, کارکنان  و دانشجویان در حوزه سواد مجازی و الکترونیک  بسیار موثر باشد.

وی افزود: مسابقه کتابخوانی هندسه انقلاب نیز که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته برگزار شود و به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد در خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود که اطلاع رسانی آن متعاقبا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۴۰۸۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی مسابقه کتابخوانی آزاد اسلامی امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای