Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در بغداد با بیان اینکه هیچ توافقی با واشنگتن درباره تعیین الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق صورت نگرفته، گفت که اعمال فشار آمریکا برای محروم کردن عراق از واردات منابع انرژی ایران، بی تاثیر است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگو با شبکه العالم تاکید کرد که آمریکا فشار زیادی می‌آورد تا عراق را از منابع انرژی که از ایران وارد می‌کند، محروم کند، اما اعمال فشارها هیچ تاثیری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی تاکید کرد که هیچ توافقی با واشنگتن درخصوص تعیین «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق، صورت نگرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه دولت کاظمی از سوی همه گروه‌های سیاسی مورد حمایت قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که به دنبال این مسئله عراق شاهد ثبات و امنیت باشد.

سفیر ایران در عراق افزود: به رغم تلاش‌های فراوان آمریکا برای اعمال فشار علیه عراق، واشنگتن نمی‌تواند درخصوص تحریم علیه عراق که به آن اشاره داشته اقدامی انجام دهد، به ویژه در شرایط کنونی بغداد به انرژی و برقی که از سوی ایران و با قیمت رقابتی دریافت می‌کند، نیازمند است.

مسجدی همچنین تصریح کرد که انتظار می‌رود تعامل دولت جدید عراق با ایران مثبت باشد و توافقاتی درخصوص تحکیم روابط دوجانبه در قالب توافق‌های جدید صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق العالم آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است