Web Analytics Made Easy - Statcounter



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره شدت گرفتن بحران کرونا در سیستان و بلوچستان می‌گوید: قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.

به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت بهداشت از بحرانی شدن استان سیستان و بلوچستان و بالا رفتن شیب ابتلا به کرونا در این استان خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این هم گزارشهایی از وضعیت نابسامان کارگران فصلی در این استان منتشر شد که با شدت گرفتن شیوع کرونا و تعطیل شدن ساخت و سازها، بیکار شده‌اند و وضعیت معیشتی آنان به خطر افتاده است.

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در این‌باره به ایرناپلاس توضیح می‌دهد: در استان سیستان و بلوچستان ۷۴/۵ درصد از مردم زیر خط امنیت غذایی قرار دارند. همچنین، غالب افراد کارگر هستند و روزانه باید در محل‌هایی جمع شوند تا افرادی که دنبال کارگر می‌گردند، آنها را پیدا کنند.

یارمحمدی با تأکید بر اینکه بسیاری از این افراد مشمول هیچ‌کدام از طرح‌های معیشتی دولت قرار نمی‌گیرند، اضافه می‌کند: این افراد باید در حال حاضر نیز کارگری کنند تا بتوانند برای خانواده خود غذا تهیه کنند. مشکلات معیشتی افراد را مجبور می‌کند تا از خانه‌های خود بیرون بروند.

این نماینده مردم زاهدان در ادامه می‌گوید: البته شانس خوب ما این است که در استان سیستان و بلوچستان، ۵۱/۵ درصد از مردم روستانشین و مابقی شهرنشین هستند که بیشتر این شهرنشینان در زاهدان و سیستان هستند. البته تراکم جمعیتی در این شهرها بالاست و افراد بیکار زیادی هم وجود دارند.

او همچنین با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان، آب شرب غیربهداشتی مصرف می‌کنند، می‌گوید: ما هرچقدر هم پروتکل‌های بهداشتی را در اختیارشان قرار بدهیم، وقتی قرار باشد آب شرب خود را با گالن و به روش غیربهداشتی تهیه کنند، اوضاع تغییری نمی‌کند. ما باید فکری اساسی به حال معیشت آنان بکنیم، چراکه همه این مشکلات باعث شده که شیوع کرونا در زاهدان، شیب تندی داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه امکانات بهداشتی در زاهدان توزیع نمی‌شود، بیان می‌کند: قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند که خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.

او درباره عبور و مرور این استان با کشورهای همسایه توضیح می‌دهد: کشور پاکستان تدابیر شدیدی اتخاذ کرده و مرزها با افغانستان هم بسته است، اما راه‌های غیر قانونی بسته نیست.

نماینده مردم زاهدان معتقد است دولت‌مردان و مسئولان استانی باید فکری اساسی به حال معیشت مردم بکنند که اگر بخشی از معیشتشان تأمین شود، حتماً در خانه می‌مانند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید