Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان افزود: بر اساس ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه، معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار جدید از بین دانش آموختگان دانشگاهی یکی از سیاست های فعال بازار کار است و کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی در صورت جذب و به کارگیری جوانان دانش‌آموخته دانشگاهی از بین گروه هدف این طرح برای مدت یک سال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی حق کارفرما معاف می گردند و سهم مذکور توسط دولت پرداخت می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماندانا زنگنه در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: دولت در سنوات گذشته در بحث اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به تامین منابع مالی بنگاه های اقتصادی توجه نموده است اما در برنامه ششم توسعه به طور ویژه نگاه متفاوتی به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری شده و سیاست های فعال بازار کار در قالب مشوق ها، در کنار تامین منابع مالی قرار گرفته است تا در حوزه ایجاد اشتغال اقدامات موثرتری انجام شود.

وی افزود: سیاست های فعال بازار کار چهار محور کارورزی دانش آموختگان دانشگاه ها، مشوق بیمه سهم کارفرما، مهارت‌آموزی در محیط کار و یارانه دستمزد است.‌

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در بحث اشتغال در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد بحث آموزش های تخصصی مرتبط با بازار کار است که این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر این مشکلاتی که در واحدهای تولیدی در به کارگیری نیروهای کار جدید دارند در این سیاست مد نظر قرار گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در طرح پرداخت یارانه دستمزد توسط دولت، بنگاه‌های تولیدی می‌تواند با به کارگیری نیروی کار جدید از این مشوق‌ها بهره مند شوند و طرح آموزش که فضایی فراهم می شود که فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای کار در محیط واقعی کسب و کار بتوانند آموزش های لازم را به صورت تخصصی ببینند که بتوانند در واحد تولیدی جذب شوند و یا در پایان دوره آموزشی کسب و کار ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید صورت بگیرد که بتوانیم در سال جهش تولید در ارتباط با این محورها در کنار تامین منابع مالی در حوزه اشتغال زایی استان موثرتر عمل کنیم.

زنگنه اضافه کرد: در بحث منابع مالی در حوزه اشتغال زایی مرحله پنجم تسهیلات روستایی به زودی ابلاغ خواهد شد که در سال گذشته استان سیستان و بلوچستان رتبه سوم کشور را در میزان پرداخت تسهیلات روستایی به طرح های سرمایه گذاری در محیط های روستایی کسب کرد و حدود ۵۱۳ میلیارد تومان از این محل پرداخت شده است.

وی گفت: برنامه ریزی ها برای مدیریت این منابع به گونه‌ای خواهد بود که بتوان این تسهیلات را به سمت طرح‌هایی سوق دهیم که مزیت نسبی و اولویت استان باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان اظهار داشت: کارفرمایان و کارفرمایانی که از فارغ التحصیل دانشگاهی شغل اولی و زیر ۳۵ سال در واحد خود استفاده می‌کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان اشتغالزايي استانی اقتصادی منابع مالی بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی خدایاری گفت: ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تسهیلات  سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان مراغه در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شد.

 رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شد.

 خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، صمت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد.

وی گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر اشتغال پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه