Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@13:21:16 GMT

باورهاي غلط به گرايش جوانان به اعتياد دامن زده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۸۴۸

باورهاي غلط به گرايش جوانان به اعتياد دامن زده است

خبرگزاری آریا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: باورهای غلط به گرایش جوانان به اعتیاد دامن زده و سن اعتیاد پائین آمده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهنام بهشتی 28 اردیبهشت در نشست آسیب‌شناسی راه‌های شیوع مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: این باورهای غلط و تبلیغات گسترده به تحریک و تهییج جوانان منجر شده و گاه ناخواسته آنها را به دامن اعتیاد کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 95 درصد معتادان سیگاری هستند، خاطرنشان کرد: عده‌ای به غلط اعلام می‌کنند که سیگار در اعتیاد تاثیرگذار نیست در حالی که یکی از عوامل و بسترهای اصلی شیوع اعتیاد مصرف سیگار و قلیان است که خود بزرگترین ضربه را به سلامت جوانان ما وارد می‌کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اردبیل با بیان اینکه این باورهای غلط می‌تواند به کاهش سن اعتیاد نیز منجر شود، گفت: برخی از جوانان و نوجوانان تحت تاثیر تبلیغات سوء مصرف قرص‌های به اصطلاح لاغری، زیبائی و بی‌خوابی در ایام امتحانات قرار می‌گیرند و با مصرف آن به دام اعتیاد می‌افتند.
بهشتی تصریح کرد: این باور غلط نیز در جامعه وجود دارد که هر چیز ارزش یکبار تجربه کردن را دارد در حالی که در بحث اعتیاد این صحبت یک خطر بزرگی است که می‌تواند فرد با یک بار تجربه در دام اعتیاد گرفتار آید.
وی با هشدار به خانواده‌ها در ایام پیش‌رو به ویژه فصل امتحانات بیان کرد: ما انتظار داریم نوجوانان و جوانان از تهیه و مصرف داروهای متنوع اعتیادآور در بازار با عناوین مختلف پرهیز کنند چرا که مصرف این داروها می‌تواند خطر اعتیاد و گرایش جوانان به موادمخدر صنعتی را افزایش دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اردبیل افزود: خانواده‌ها برای اطلاع از نحوه پیشگیری از اعتیاد و درمان آن می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 20 شب به صورت رایگان با شماره و خط ملی اعتیاد 09626 تماس گرفته و در این زمینه مشاوره دریافت کنند.
بهشتی به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارتقای مهارت جوانان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتقای دانش و مهارت جوانان و نوجوانان است که خود می‌تواند بزرگترین مصونیت را در جامعه ایجاد کند.
وی اظهار کرد: دستگاه‌های دخیل در این حوزه با شناسایی و جمع‌آوری افراد معتاد آنها را به مراکز درمان ارجاع می‌دهند که متاسفانه در این بین سن افراد معرفی شده به این مراکز تا 16 سال پائین آمده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اردبیل خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در این زمینه اقدامی بنیادین انجام دهیم باید سه ضلع فرد، خانواده و جامعه را از خطرات و آسیب‌های اعتیاد آگاه کنیم تا زمینه سالم‌سازی فضای جامعه فراهم آید.
بهشتی ادامه داد: از مراکز عرضه دارو و سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نیز که گاه محل عرضه قرص‌های لاغری، زیبایی و یا آرامبخش هستند، انتظار داریم تا جلوی فروش این قرص‌ها گرفته شده و دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه مراقبت بیشتری انجام دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: باور غلط گرایش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

مطابق آخرین آمارها ۷۰۰۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند و تشکیل تعاونی های زنان در دولت سیزدهم رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد، تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.سیر تاریخی فعالیت بانوان در ایران نشان می‌دهد زنان از دیرباز در زمینه‌های مختلف از صنایع دستی و مشاغل هنری گرفته تا تولید فرش دستباف و امور باغی و کشاورزی فعالیت داشته و سهم بسزایی از تولید و اشتغال خُرد و خانگی را در قالب تعاونی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

امروز سازمان‌های‌ بین‌المللی، تشکیل تعاونی‌های زنان را به‌ عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت‌ها توصیه می‌کنند.

در کشور ما نیز طی یک دهه گذشته بنگاه‌های کوچک و متوسط بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلف اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌ خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی،صنایع ‌دستی، گلیم، فرش دستباف و گیاهان دارویی بوده است.

آنطور که حامد ویس کرمی - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفته ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

طبق گزارش ها ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات  و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی تقویت تعاونی های زنان را از برنامه های وزارت تعاون در سال جاری ذکر کرده و می گوید خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری خوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی می شود.
معاون وزیر تعاون درعین حال آماری از تعداد تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم ارائه کرده و می گوید:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ نفر عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گفته ویس کرمی، در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

تعاونی‌های زنان تعاونی‌هایی هستند که حداقل  ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس تازه ترین آمار تعداد  ۷۰۰۰  تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند. 

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای شرکت‌های تعاونی زنان از محل منابع بانک توسعه تعاون، حمایت مالی در قالب وام و کمک بلاعوض با هدف توسعه بازار و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی معاونت امور تعاون از تعاونی‌های زنان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود