Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:02:39 GMT

جلوگیری از آتش سوزی پوشش گیاهی شهرستان هلیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۱۵۶

جلوگیری از آتش سوزی پوشش گیاهی شهرستان هلیلان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان هلیلان با محوریت پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق در مراتع به ریاست شهبازی فرماندار هلیلان و با حضور روسای ادارات شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

شهبازی فرماندار هلیلان بر اقدامات پیشگیرانه درخصوص آتش سوزی مراتع و اراضی ملی شهرستان تاکید کرد و گفت: در حوزه پیشگیری و اطفاء حریق مراتع از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد باید به بهترین شیوه ممکن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار هلیلان بیان کرد: با توجه به پوشش گیاهی مناسب شهرستان، نقاط در معرض خطر توسط منابع طبیعی و آبخیزداری شناسایی و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در این نقاط برنامه ریزی شود.

در ادامه، حسین شهبازی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هلیلان پیشگیری از وقوع آتش سوزی را کم هزینه‌ترین راه مقابله با حریق دانست و بیان کرد: منابع طبیعی شهرستان جلساتی با حضور دهیاران و همیاران طبیعت در راستای آموزش‌های همگانی برای مقابله با حریق انجام داده است.

او در پایان یاد آور شد: از همه ادارات، نهاد‌های دولتی، دهیاری‌ها، شورا‌های اسلامی، رسانه و فضای مجازی، اقشار مختلف مردم و سمن‌ها تقاضا دارم نسبت به همکاری در اطفای حریق و حفاظت از اراضی ملی کمک رسان منابع طبیعی باشند.

در این جلسه وظایف دستگاه‌های اجرایی و عضو کارگروه تخصصی اطفای حریق جهت پیشگیری و مقابله با حریق جنگل و منابع طبیعی در سطح این شهرستان مشخص شد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آتش سوزی فضای مجازی اطفاء حریق منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز