Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:28:21 GMT

لزوم راه‌اندازی رصدخانه فرهنگی در یزد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۷۶۴۹

لزوم راه‌اندازی رصدخانه فرهنگی در یزد

ایسنا/یزد مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و وروزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت تقویت ظرفیت‌های فرهنگی موجود در استان، گفت: شهر یزد به یک رصدخانه فرهنگی نیاز دارد و این مهم باید ذیل شورای فرهنگ عمومی استان راه‌اندازی شود.

«عباس ملازینلی» در برنامه ماه مهربانی شبکه سیمای یزد با بیان این‌ که هر چقدر فعالیت‌های فرهنگی تجمیع شود بازدهی بیشتری خواهند داشت، اظهار کرد: هرچه در حوزه‌های فرهنگی و هنری تلاش شود کم است و هرچه این فعالیت‌های که توسط دستگاه‌های اجرایی متعددی انجام می‌شود همگرا و هم‌افزا باشد، مؤثرتر واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که وظایف این سازمان با وظایف ۲۴ دستگاه اجرایی استان متناظر است، افزود: اقداماتی که در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی برنامه‌ریزی می‌شود با کمک شهروندان در قالب مشارکت گرفتن از سمن‌ها، روحانیون، اساتید دانشگاهی و هنرمندان انجام می‌شود که مهم‌ترین نقطه قوت این ارگان فرهنگی است.

این مسئول با بیان این که یزد به یک رصدخانه فرهنگی متناسب با ظرفیت های موجود نیاز دارد، گفت: این سازمان پیشنهاد کرده این مهم ذیل شورای فرهنگ عمومی استان راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، گفت: با تأکید وزارت کشور و سازمان شهرداری و دهیاری کشور شهرداری‌ها به سمت ارائه رویکردهای فرهنگی اجتماعی معطوف شدند و فعالیت‌های خود را طی چند سال اخیر در این حوزه آغاز کردند.

ملازینلی تصریح کرد: امروزه فعالیت‌های شهرداری‌ها صرفاً به مباحث عمرانی خلاصه نمی‌شود و شهرداری‌ها با ابزار سازمان‌های فرهنگی تحت نظر خود به موضوعات فرهنگی، هنری، ورزشی، گردشگری و آموزش‌های شهروندی ورود کردند که خوشبختانه موفق هم بوده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ملازینلی در پایان بابیان این‌ که نشان این موفقیت مطالبات مردمی است، گفت: در حال حاضر شهروندان یزد مطالبه گر این رویکرد از شهرداری شده‌اند به‌گونه‌ای که در بسیاری از مواقع سطح توقعات از این سازمان بیش از دیگر دستگاه‌های متولی در این حوزه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری يزد شهرداري رصدخانه فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری

ناسا تصاویر تایم لپس خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده است. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، دانشمندان تصاویر "تایم لپس" خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده‌اند. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است.

یکی از ابرنواخترها، بقایای ابرنواختر خرچنگ است که در سال 1054 میلادی منفجر شد. این انفجار در آن زمان چنان درخشان بود که حتی در روز قابل مشاهده بود. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای این ابرنواختر در طول هزار سال گذشته به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

.

ابرنواختر دیگر، بقایای Cassiopeia A است که حدود 350 سال پیش منفجر شد. این ابرنواختر نیز بسیار درخشان بود و توسط منجمان در سراسر جهان مشاهده شد. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای Cassiopeia A نیز در حال گسترش است، اما با سرعت کمتری نسبت به بقایای ابرنواختر خرچنگ.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" تصویر نخستین ابرنواختر خود را منتشر کرد

این تصاویر جدید به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها را بهتر درک کنند. آنها همچنین یادآور قدرت و زیبایی پدیده‌های طبیعی هستند.

تصاویر تایم لپس توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا، تلسکوپ فضایی هابل و رصدخانه اشعه ایکس XMM-Newton گرفته شده‌اند.

دانشمندان از این تصاویر برای مطالعه نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها استفاده می‌کنند.

ابرنواخترها نقش مهمی در تکامل کهکشان‌ها دارند. آنها عناصر سنگینی را در فضا آزاد می‌کنند که در نهایت برای تشکیل ستارگان و سیارات جدید استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری