Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@15:15:48 GMT

طرح واردات کامیون‌های دست دوم ابهام دارد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۵۴۹

طرح واردات کامیون‌های دست دوم ابهام دارد

در حالی ثبت‌نام واردات کامیون دست‌دوم از امروز آغاز می‌شود که دبیر کانون کامیون‌داران با استقبال از این طرح، گفت: منطق درستی پشت این برنامه نیست. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احمد کریمی اظهار کرد: طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده از طریق واردات کامیون‌های دست دوم مورد قبول و تایید ماست، اما روش اجرای این طرح یک سری ابهامات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که ایرادات طرح نوسازی کار را فوق‌العاده سخت و احتمالاً با شکست مواجه خواهد کرد، ادامه داد: با اعلام کارگروه نوسازی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارندگان ناوگان با عمر بالای ۴۰ سال در اولویت نوسازی قرار دارند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر بحث ثبت‌نام هم که آن را اعلام کرده‌اند در واقع ثبت‌نام متقاضیان واردات کامیون‌های دست دوم است. یعنی شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های واردکننده، شرکت‌های حمل‌ونقل و شرکت‌های دارای مجوز از وزارت صنعت و دارندگان کامیون‌های فرسوده می‌توانند برای واردات ثبت‌نام کنند.

دبیر کانون کامیون‌داران کشور گفت: وقتی قرار است تسهیلاتی از سوی دولت پرداخت شود، تقریباً ۱۰۰ درصد ناوگان فرسوده در اختیار گروه چهارم (دارندگان کامیون‌های فرسوده) قرار دارد. این گروه توان این‌که علاوه بر اقساط کامیون، بتوانند رقم ۴۰ تا ۴۵ هزار یورو را ندارند.

کریمی بیان کرد: بنابراین عملا وقتی ارفاقی برای این موضوع دیده نشده است، امکان عملیاتی شدن این واردات توسط دارندگان کامیون فرسوده وجود ندارد. دولت برای یکبار هم که شده برای بحث نوسازی ناوگان باری باید هزینه کند. نباید طرحی را اعلام کنند که جنبه نمایشی داشته باشد؛ چنین طرح‌هایی نه تنها تاثیری در بازار نخواهد داشت، بلکه ممکن است اثر معکوسی را هم به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: شاید در زمان ثبت‌نام و اعلام طرح واردات کامیون دست‌دوم مقداری در قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، اما وقتی طرح به نتیجه نمی‌رسد و خروجی مناسبی ندارد قطعاً به نوعی به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند.

وی اظهار کرد: بحث واردات کامیون‌های فرسوده نباید به شرکت‌های خودروساز محدود باشد، طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده طرح بزرگی است، ولی حتما باید برای دارندگان کامیون فرسوده تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی گفت: شرکت‌های خودروسازی یا سرمایه‌گذاری می‌توانند از طریق لیزینگ یا طریق منابع بانکی تسهیلات را در اختیار قرار دهند؛ اما اولاً این کار غیرممکن است و ثانیاً کارمزد و سودی که قرار است دریافت شود، چه میزانی است.

دبیر کانون کامیون‌داران اضافه کرد: این مسئله نوسازی ناوگان را با ابهام مواجه کرده است. از سوی دیگر باید به این نکته توجه شود وقتی ناوگان نوسازی می‌شود باید باری باشد تا حمل شده و کامیون‌دار بتواند اقساط کامیون وارداتی را پرداخت کند. در طرحی که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرده بر توسعه و نوسازی ناوگان تاکید شده است.

کریمی توضیح داد: در طرح سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای نوسازی کامیون‌های فرسوده، اعلام شده با گواهی اسقاط، ۲۵ درصد گمرکی واردات کامیون دست دوم بخشوده می‌شود. یعنی اگر کسی این گواهی را ارائه نکند مشمول تخفیف ۲۵ درصدی نشده و عملاً نوسازی ناوگانی نیز صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: به‌عنوان مثل اگر یک کامیون دست دوم ۴۰ هزار یورو باشد، ۱۰ هزار یورو آن گمرکی است که با گواهی اسقاط ۲۵ درصد آن بخشیده می‌شود. ۱۰ هزار یورو حدود ۲۰۰ میلیون تومان است و ۲۵ درصد آن ۵۰ میلیون تومان می‌شود، این در حالی است که یک کامیون فرسوده الان قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دارد.

وی با تاکید بر این‌که برنامه‌ریزی و منطق عملیاتی درستی پشت برنامه نوسازی کامیون‌های فرسوده وجود ندارد، اظهار کرد: کامیون‌داران چهارشنبه گذشته فقط یک جلسه با رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با نوسازی ناوگان داشتند که‌ای کاش چنین جلساتی بیشتر برگزار می‌شد. به هر حال شنیدن نظر تشکل‌های صنفی باید خیلی زودتر انجام و در این‌صورت یک تصمیم درست و عملیاتی اتخاذ می‌شد.

وی گفت: با اصل نوسازی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیون‌های دست دوم موافقیم، اما باید دولت در سطح گسترده این کار را انجام دهد. معتقدیم دولت یکبار برای همیشه باید رقمی را از صندوق ذخیره ارزی به این امر اختصاص دهد و ناوگان باری کشور نوسازی شود. با این اقدام و صرفه‌جویی ناشی از مصرف سوخت، هزینه صرف شده در مدت کوتاهی به خزانه باز می‌گردد. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوسازی کامیون های فرسوده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای واردات کامیون های دست دوم نوسازی کامیون های فرسوده کامیون دست دوم نوسازی ناوگان کامیون داران هزار یورو ۲۵ درصد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خبر شامل بخش مهم‌تری هم بود که واکنش‌های بیشتری از ساخت فصل جدید به دنبال داشت: شخصیت بهتاش در این فصل حضور نخواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، بهتاش با بازی بهرام افشاری یکی از شخصیت‌های محبوب تماشاگران این سریال بود که در فصل پنجم و ششم این سریال حضور داشت. بهرام افشاری در فصل دوم هم البته در نقش دیگری در سریال بازی داشت، اما این دو فصل آخر بود که باعث شد او شهرت پیدا کند و بعدتر تبدیل به یکی از پولسازترین بازیگران سینمای ایران شود. حالا گفته می‌شود او به دلیل مشغله زیاد نتوانسته برنامه‌هایش را برای حضور در این فصل از پایتخت هماهنگ کند و به این ترتیب در این فصل حضور ندارد. روزنامه «سینما» در این باره نوشته است: «ظاهرا بهرام افشاری و برنامه کاری فشرده اش تنها مشکل ساخت پایتخت هفت بوده است. توافق ساخت سری هفتم پایتخت به طور رسمی‌انجام شد تا این سریال محبوب دنباله دار باز هم به قاب تلویزیون بیاید.»

این خبر برای طرفداران پرتعداد سریال پایتخت خبر جالبی نبوده است و حتی یکی از سایت‌ها این کار را "بی معرفتی" خواند و از بهرام افشاری گلایه کرد که این کار در حق سریالی که با آن به شهرت رسیده، درست نیست. این سایت او را با هوتن شکیبا مقایسه کرد که با سریال لیسانسه‌های سروش صحت به شهرت رسید و بعد از آن هم با آن که برای فیلم شبی که ماه کامل شد، سیمرغ جشنواره فجر را به دست آورد، باز هم در فصل دوم سریال لیسانسه‌ها بازی کرد، در حالی که بسیاری فکر می‌کردند بعد از این جایزه دیگر در سریال حاضر نخواهد شد.

جعل یا واقعیت

بعد از تمام این خبرها و واکنش‌ها گفته شده است احتمالا خبری که بیشتر سایت‌ها و صفحه‌های اینستاگرامی ‌منتشر کرده اند، تنها یک فضاسازی رسانه‌ای بوده است. حتی گفته شده با وجود خبرهای مختلف منتشرشده درباره‌ پایتخت ۷ اما هنوز مقدمات تولید این مجموعه آغاز نشده است و مذاکرات پیرامون فیلمنامه این فصل سریال پایتخت بین محسن تنابنده و سیروس مقدم با مسئولان سیما فیلم در جریان است.

بازیگرانی که نبودشان در فصل هفت قطعی است

اگر خبر نبود بهرام افشاری در فصل هفت پایتخت جعلی باشد، اما آنچه قطعی است این است که مهران احمدی بازیگر نقش بهبود فریبا در این فصل از پایتخت حضور ندارد. خبر نبود بهبود در این فصل مدت‌ها پیش اعلام شده بود و علاوه بر آن سارا و نیکا فرقانی هم در این فصل بازی ندارند. البته مشخص نیست نقش آنها به کلی حذف شده یا بازیگران دیگری به جای آنها بازی خواهند کرد.

زمان پخش سریال و نسخه سینمایی

دی ماه گذشته اعلام شد سرانجام تکلیف سریال پایتخت مشخص شده و قرار است یک نسخه سینمایی برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ ساخته شود که طبق روال گذشته تهیه‌کننده آن الهام غفوری و کارگردان آن سیروس مقدم است و بازیگران اصلی هم در آن حضور دارند.

تهیه‌کنندگی این نسخه سینمایی را به روال قبل الهام غفوری بر عهده خواهد داشت و سیروس مقدم آن را کارگردانی خواهد کرد. همچنین بازیگران اصلی در ترکیب حضور خواهند داشت. مدت زمان این تک قسمتی هم ۱۰۰ دقیقه اعلام شده بود. همان زمان هم گفته شد فصل هفتم سریال «پایتخت» در ۱۶ قسمت تولید شده و در سال ۱۴۰۳ یا نوروز ۱۴۰۴ پخش خواهد شد. به هر حال نوروز امسال نه نسخه سینمایی پایتخت پخش شد و نه فصل هفتم سریال. حالا باید دید در نوروز ۱۴۰۴ پایتختی پخش خواهد شد یا نه.

کد خبر 849406

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903194

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ابهام بزرگ بایرن برای بازی مرگ و زندگی برنابئو
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام