Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ملخ‌های بومی، کرم خراط، موش و سن گندم در سطح استان گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار عملیات ردیابی و پایش ملخ‌های بومی و مراکشی خاص مناطقی در سطح استان اصفهان انجام شد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، با اشاره به عملیات مبارزه با ملخ‌ها اظهار داشت: حدود 10 هزار هکتار عملیات ردیابی و پایش ملخ‌های بومی و مراکشی خاص مناطقی در سطح استان اصفهان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 3 هزار و 500 هکتار نیز عملیات مقابله با ملخ شامل سم‌پاشی و پایش و ردیابی در مناطقی مانند ورپشت تیران و کرون، جاجا و شمال غرب تیران و کرون برای پیشگیری از هجوم ملخ‌ها به سمت باغات و اراضی کشاورزی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اقدامات پیشگیرانه هجوم ملخ‌ها گفت: 5 دستگاه سم پاش در منطقه تیران و کرون با امکانات زمینی در حال عملیات سم‌پاشی پوره‌های ملخ‌ها هستند و همچنین در مناطق لنجان، سمیرم، برخوار و دهاقان هم عملیات مبارزه با ملخ‌ها در دستور کار است.

هجوم 2 برابری ملخ‌های صحرایی به اراضی استان بوشهر / دشتستان و دشت پلنگ دشتی کانون حمله شدتهران| هجوم ملخ به مزارع کشاورزی پیشوا تکذیب شدپاکستان برای غلبه بر هجوم ملخ‌ها از فائو کمک می‌گیرد

وی تصریح کرد: ملخ‌‌های بومی ویژه این مناطق مذکور هستند و از دسته ملخ صحرایی نیستند که هر ساله در این موقع سال به باغات و اراضی کشاورزی حمله می‌کنند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب ناشی از حمله و هجوم آنها عملیات طعمه‌گذاری، ردیابی و سم‌پاشی برای مقابله با اینگونه ملخ‌ها انجام می‌شود.

شیشه‌فروش ادامه داد: سال گذشته نیز 10 هزار هکتار مبارزه با ملخ‌ها به مدت 4 ماه در سمیرم، شهرضا، لنجان، تیران و کرون، فریدون‌شهر و برخوار توسط سازمان حفاظت منابع طبیعی صورت گرفت.

وی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز و سن گندم در سطح استان اصفهان اظهار داشت: بیش از 35 هزار هکتار مبارزه با این آفات انجام شده که بسیار قابل اهمیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: دیده‌بانی، پیش آگاهی، کنترل و آموزش مقابله با سن گندم و علف‌های هرز از اسفند تا تیر ماه اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: برای مبارزه با کرم خراط که باغات گردو را مورد حمله و آسیب قرار می‌دهد نیز 300 هکتار در گلپایگان، 200 هکتار در خوانسار و در مجموع 4 هزار هکتار مقابله با این کرم در حال انجام است و سال گذشته با این آفت مبارزه شد و در سال جاری نیز در حال انجام است.

شیشه‌فروش با بیان مبارزه با ملخ طاغ‌زارها، گفت: سال گذشته با ملخ‌های کوهان‌دار در آران و بیدگل مقابله شد و خوشبختانه امسال طغیان نکرد و در مراتع کنترل شد.

وی افزود: در سال جاری 4 هزار هکتار مقابله با موش در سطح استان اصفهان انجام شده که اقدام قابل توجهی است.

انتهای پیام/166/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان انجام شد سطح استان اصفهان مبارزه با ملخ تیران و کرون هزار هکتار ملخ ها هجوم ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان