وضعيت نااميد كننده سرانه مطالعه در كشور/اكران آنلاين اين بار به تيغ و ترمه رسيد
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۶۹۲۵
خبرگزاری میزان- پنجمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به نظرات محمد فیلی پیرامون نقش اکران آنلاین در سینمای کشور اشاره کرد. تاریخ انتشار: 17:33 - 05 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۶۴۴
خبرگزاری میزان - پنجمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به نظرات محمد فیلی پیرامون نقش اکران آنلاین در سینمای کشور اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کار با «ابراهیم حاتمیکیا» ارزش سختی کشیدن را دارد
بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: فیلم سینمایی خروج خوشبختانه بدعت تازه ای در سینمای بعد از انقلاب اسلامی ایران بنا نهاد، اکران آنلاین و پس از آن اکران سینما ماشین اتفاقات تازه ای بود که به خوبی توانست مخاطبان را با شیوه های تازه اکران آشنا کند.
محمد فیلی در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون علایق خود نسبت به آثار سینمایی و حضورش در آنها گفت: برای شخص من کیفیت اثر، فیلمنامه و تجربه کارگردان اهمیت بالایی دارد، گاها کارگردان کم سابقه است اما به حدی ایده های نویی در کار دارد که حتی با وجود نبود تجربه حاضرم با وی کار کنم.
وی در همین راستا ادامه داد: من حاضرم برای نقش خوب و جاندار و همچنین ایدههای نو در سینما هر نوع سختی را در مقام بازیگر تجربه کنم، زیرا مخاطب امروز نیازمند این نوآوری در بازی، فیلمنامه، کارگردانی و کلیت اثر است، به عنوان مثال فیلم سینمایی خروج از آن دسته آثاری بود که تولیدش بینهایت سخت بود اما فیلمنامه و خود شخصی حاتمیکیا ارزش سختی کشیدن را داشت.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده گفتوگوی جهانگیر الماسی پیرامون حضورش در فیلم سینمایی خروج اینجا کلیک کنید.بازیگر فیلم سینمایی «خروج» با اشاره به سانحه خود در این فیلم سینمایی اضافه کرد: به عنوان مثال خطر به این معنا که در فیلم خروج من و جهانگیر الماسی تصادف خطرناکی را با دو تراکتور تجربه کردیم اما هر دو بلند شده و برای اثر جنگیدیم و ادامه دادیم زیرا محصول نهایی از هر چیزی برایمان مهمتر بود.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
«وِری وقت جنگه» روایتگر رشادت یک جانباز در دوران دفاع مقدس است
یک نویسنده گفت: اکبرکمالی در عین سن و سال کمی که دارد با پیوستن به صف رزمندگان دفاع مقدس از عهده انجام مسئولیتهای عظیمی بر میآید که امروز مطالعه آنها هر مخاطبی را شگفتزده میکند. هشت سال دفاع مقدس فراز و فرودهای بسیاری را بر زندگی این جانباز عزیز گذاشته است.
سید قاسم یاحسینی در گفتوگو با خبرگزاری میزان پیرامون کتاب مضمون و روایت «وری وقت جنگه» گفت: کتاب «وری وقت جنگه» خاطرات شفاهی جانباز اکبر کمالی است که در هشت سال دفاع مقدس همراه با همرزمانش دلیرانه از خاک کشور خود دفاع کرد.
وی در مورد مضمون و بخشهای ابتدای کتاب «وری وقت جنگه» ابراز کرد: کتاب «وِری وقت جنگه» روایتی از زندگی یک جانباز از دوران کودکی تا لحظههای سخت مبارزه بر علیه دشمن است. راوی از دوران کودکی و وضعیت فقر و نداری در روستا، کار و تلاش، سختیها و مشقّات رفتوآمد روزانه و مداوم از روستا به شهر جهت رفتن به مدرسه آغاز کرده و به عبارتی مشکلات مردم در دروان حکومت شاهنشاهی خصوصا در مناطق محروم را بیان کرده است، وی در روستای مهدآباد در نزدیکی شهرستان برازجان استان بوشهر به دنیا آمده و تا امروز نیز در همین منطقه سکونت دارد. وی از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی سخن گفته که در هر بخش ابتدای به آن کاملا پرداخته شده است.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنیدوی به شیوه جانبازی اکبر کمالی اشاره و بیان کرد: اکبر کمالی در سال ۱۳۶۶ در جریان بمباران شیمیایی عراق در جبهههای جنوب شیمیایی و جانباز شد؛ به دلیل عارضه پوست و خون به انگلستان و آلمان اعزام شد و تحت چندین عمل جراحی قرار گرفت، به جرات میتوان گفت که او به تنهایی تاریخ شفاهی جنگ است که به رغم بیماری سرطان خون هنوز هم از حافظه خوبی برخوردار است و صحنههای جنگ را مانند یک رمان مهیّج و زنده روایت میکند.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
«تیغ و ترمه» ششمین نماینده اکران آنلاین سینمای ایران
فیلم سینمایی تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیهکنندگی علی قائممقامی دوشنبه شب ۵ خردادماه ساعت ۲۰ در فیلمیو و نماوا اکران آنلاین میشود.
فیلم سینمایی تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیهکنندگی علی قائممقامی دوشنبه شب ۵ خردادماه ساعت ۲۰ در فیلمیو و نماوا اکران آنلاین میشود.
فیلم سینمایی تیغ و ترمه سال گذشته برای اکران عمومی آماده شده بود که چند روز مانده به اکران، تهیهکننده و کارگردانش در اعتراض به شرایط ناعادلانه حاکم بر چرخه اکران عمومی فیلمها از نمایش آن انصراف دادند.
کیومرث پوراحمد از جمله کارگردان به نام و قدیمی سینمای ایران است که سال گذشته با فیلم تیغ و ترمه راهی جشنواره فیلم فجر شد اما با انتقاد شدید اهالی رسانه روبرو شد.
پوراحمد که به واسطه ساخت مجموعه سریالی "قصههای مجید" به کارگردانی محبوب و مردمی تبدیل شده بود آخرین با سه سال پیش با فیلم "کفش هایم کو" راهی جشنواره شده بود و انتظار نداشت که این برخورد با اثرش انجام پذیرد.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
سرانه مطالعه در کشور ناامید کننده است/کتابخوانی نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدون
نویسنده کتاب «تک آوران گردان یکم» گفت: با یک نگاه ریزبینانه میتوان گفت متاسفانه نمیتوانیم به نحوی مناسب برای اوقات فراغت برنامهریزی کنیم و عموماً این اوقات را به بطالت سر میکنیم، این معضلی بزرگ برای جامعه امروز کشور محسوب میشود.
سید قاسم یاحسینی در گفتوگو با خبرگزاری میزان پیرامون نحوه درست استفاده از اوقات فراغت افراد جامعه گفت: با یک نگاه ریزبینانه میتوان گفت متاسفانه نمیتوانیم به نحوی مناسب برای اوقات فراغت برنامهریزی کنیم و عموماً این اوقات را به بطالت سر میکنیم، این معضلی بزرگ برای جامعه امروز کشور محسوب میشود.
وی عدم استفاده مناسب از اوقات فراغت را نتیجه نداشتن علم برنامه ریزی دانست و تاکید کرد: متاسفانه به علت ناآگاهی در مورد چگونگی برنامهریزی برای اوقات فراغت نتوانستهایم یک برنامه مدون و درست را در پیش بگیریم، همین امر سبب شده تا وقت مرده زیادی در طول زندگی داشته باشیم.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین کتاب منتشر شده اینجا کلیک کنیدیاحسینی در همین راستا ابراز کرد: ما میتوانیم به جای اینکه در مترو و اتوبوس کاری نکنیم یا در فضای مجازی باشیم، کتابهایی را با خود همراه داشته باشیم تا در این زمان از آن استفاده کرده و آنها را مطالعه کنیم.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید
صدیقه کیانفر درگذشت
از اقوام نزديك بازيگر پيشكسوت گفت: صدیقه کیانفر بازيگر پيشكسوت سينما و تلويزيون صبح امروز دوشنبه پنجم خردادماه درگذشت.
نادره پابندی در گفت و گو با میزان پیرامون درگذشت صدیقه کیانفر گفت:صدیقه کیانفر، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز دوشنبه پنجم خردادماه در منزل شخصی خود درگذشت.
وی در همین راستا ادامه داد: صدیقه کیانفر به علت ایست قلبی در ساعت هفت صبح درگذشت.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدپابندى پيرامون زمان و محل تشييع اين بازيگر پيشكسوت خاطرنشان كرد: متاسفانه به دليل وجود بیماری کرونا و سلامتى دوستداران اين هنرمند مراسم برگزارى صديق كيانفر بدون حضور دوستان و همراهان وى برگزار خواهد شد.
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اینجا اینجا ادبیات برای مشاهده ادامه خبر خبرگزاری میزان بیشتر بخوانید صدیقه کیانفر اکران آنلاین فیلم سینمایی اوقات فراغت برنامه ریزی تیغ و ترمه دفاع مقدس کلیک کنید وقت جنگه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ماجرای کاشت ساختمان در پارکهای تهران
به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، این سریال که به خاطر نقش منتقدان شهرداری، پرمخاطب شده، به دلیل «صدای ناقص» آنها و «غفلت از متن»، ادامهدار خواهد بود. گزارش «دنیایاقتصاد» از وضعیت پارکهای شهری تهران حاکی است، طی ماههای اخیر «یکی از انواع مواجهههای شهرداری با این محیط حساس پایتخت»، زیر ذرهبین گروهی از کارشناسان شهری قرار گرفته است.
شهرداری به عنوان «همهکاره پارکهای شهری» از بابت «مسوولیت صفر تا صدی» که برای این بخش از داراییهای تهران دارد، دست به نقشهکشی برای ساختوساز در تعدادی از پارکها زده است.
در شبکههای اجتماعی اما برخی افراد و برخی کارشناسان، این حرکت مدیریت شهری را زیرسوال بردهاند، بدون اینکه «علت سوال» را برای ناظران، شهروندان و طیف حساس به موضوع، مطرح کنند.
بررسیهای «دنیایاقتصاد» درباره این سریال نشان میدهد، عملکرد شهرداری در پارکهای شهری را با دو خطکش «مقررات مصوب بالادست شهرداری تهران» و «اقدامات متعارف و منطقی شهرداریهای کاردرست در سایر شهرهای کشور و شهرهای موفق جهان از منظر رعایت کامل حقوق شهروندان» میتوان چک کرد.
طرح تفصیلی تهران، مصوب سال ۹۱، «کتابچه مشق شهرداری» برای هر نوع تصمیمگیری ساختمانی و صدور مجوز ساختوساز در اراضی عمومی و خصوصی پایتخت محسوب میشود بهطوری که در صفحه ۲۰ این کتابچه، برای «زمینهای واقع در پهنه حفاظت سبز (G) که پارکهای شهری نیز جزو همین پهنه محسوب میشود»، احداث بنای مجاز در پارکها را به «دفتر اداری پارک، نگهبانی پارک، سرویس بهداشتی و خدمات پذیرایی و غذایی» محدود کرده است. در ادامه همین «خطقرمز» ترسیم شده برای شهرداری در پارکهای شهری تهران، در یکی دیگر از صفحات طرح تفصیلی، «هر نوع ساختوساز در این چارچوب مجاز در پارکها، منوط به تصویب طرح آن در کمیسیون ماده ۵ شده است.»
به این ترتیب، «نقطهکور» سریال ساختمانی در پارکهای تهران که منتقدان آن را نمیبینند، «خطقرمز طرح تفصیلی» و صراحت لهجه این تکلیفنامه برای «منع و مجازها در پارکهای شهری» است.
از نگاه این کتابچه مشق شهرداری، «ساخت بنای فرهنگی یا هر نوع کاربری غیر از آنچه در پهنه (G) قید شده» ممنوع است و برای مجازها نیز «مصوبه کمیسیون ماده ۵» لازم است. اما آنچه عرف شهری میگوید، از این هم صریحتر است. در پارکهای شهری بر اساس آنچه نیاز شهروندان است، باید فضای سبز، تجهیزات تفریحی و گردشگری و مبلمان شهری، لوازم بازی و تجهیزات ورزشی، به شکل نامحدود، نصب و احداث شود.
اما طی همه سالهای گذشته، ساختمانهایی از یک تا دو طبقه در پارکهای معروف، بزرگ و کوچک شهر تهران با اسامیهای مختلف از مدیریتی تا نگهبانی و فرهنگسرا و... شکل گرفته است که عوارض آنها به شکل «ورود خودرو» به پارک به عنوان «گاف شهری»، باعث مزاحمت شهروندان هنگام تفریح و گذران اوقات فراغت شده است.
پارک پردیسان، پارک سعادتآباد و حتی پارک لاله، نمونههایی از این دست هستند. به این ترتیب، «ایرادات موجود در پارکها، به مراتب فراتر از سریال اخیر» است.
طرح تفصیلی تهران میگوید، در پارکهای شهری، کل بنای ساختمانی ساختمانهای مجاز، باید حداکثر معادل ۳درصد مساحت پارک باشد. آیا این «خطقرمز» نیز طی این سالها، ملاکعمل بوده و رعایت شده است؟
به نظر میرسد، «چندگانگی نهادهای ناظر و بالادست شهرداری»، عاملی برای این مدل اداره پایتخت طی سنوات گذشته و اکنون شده است.
شهرداریها از یکسو باید «مصوبات شورای عالی شهرسازی که زیرنظر وزارت مسکن سالهای گذشته و وزارت راه و شهرسازی فعلی است» را رعایت کنند. اما از سوی دیگر، سازمان شهرداریها از وزارت کشور نیز نهاد بالادست شهرداریهاست و اتفاقا چون که بخشی از منابع مالی شهرداری توسط همین سازمان، سالانه پرداخت میشود، به نظر میرسد «حرفشنوی شهرداران» از وزارت کشور بیشتر از وزارتخانه دیگر است.
در این میان، شورای شهر هم نهاد ناظر و مرجع تصویب مقررات و ضوابط برای شهرداریهاست و کمیسیون ماده ۵ با ترکیب یکسری وزرا نیز نهاد دیگر؛ این آشفتهبازار «ترکیب چندمنظوره مدیریت شهری»، مسیر دورزدن طرحهای تفصیلی و جوابگو نبودن را به وجود آورده است.
نباید موجبات عدمآسایش فراهم شود
علی نوذرپور، کارشناس مدیریت شهری و شهردار سابق منطقه ۲۲ تهران، تاکید کرد: اقدامات مدیریت شهری نباید به گونهای باشد که موجبات عدمآسایش شهروندان فراهم شود. به گفته وی، در طرحهای شهری تهران از قبیل طرح جامع و طرح تفصیلی پایتخت، ضوابط مربوط به هر پهنه و از آن مهمتر سهم هر کدام از سرانهها به تفکیک مشخص است. از آن جمله سرانههای سبز، مذهبی، فرهنگی، درمانی و... مشخص و تفکیک شده است، مکانیابی شده و لکههای مربوط به آنها به صورت جداگانه معین است. ورود هر کدام از سرانههای غیرمرتبط با کاربریهای مربوط به فضای سبز و گذران اوقات فراغت به پارکها، اساسا ربطی به این محیطهای سبز شهری ندارد.
به گفته وی هر اقدامی در هر کدام از این پهنهها وسرانهها باید متناسب با ماهیت این سرانهها، جانماییها و ضوابط خاص آنها صورت بگیرد. نوذرپور افزود: پارکهای شهری بسته به مقیاس و جانمایی صورت گرفته برای آنها انواع مختلفی اعم از پارکهای محلی، ناحیهای، منطقهای، شهری و فرا شهری دارد؛ بسته به وسعت و جانمایی و انواع آنها، خدمات مربوط و مرتبط با موضوع گذران اوقات فراغت در پارکها از تامین ضرورتهای اولیه مانند سرویسهای بهداشتی تا تاسیسات بیشتر و وسیعتر، متفاوت است. اما آنچه مسلم است اینکه همه این خدمات حول محور گذران اوقات فراغت است و اختلاط سایر سرانهها در خدمات مرتبط با پارکهای شهری، اساسا هیچ موضوعیتی ندارد. طرحهای جامع و تفصیلی نیز این سرانهها را به تفکیک مشخص کرده است. شهردار سابق منطقه ۲۲ تهران، یک معضل مهم در ارتباط با پارکها وفضای سبز تفریحی پایتخت را خلأ مطالعاتی در مورد آنها عنوان کرد و افزود: حتی بسیاری از پارکهای فراشهری و بزرگمقیاس که بعضا مساحت برخی از آنها به اندازه یک منطقه شهر تهران است، مطالعات اختصاصی ندارد. در حالی که در مورد این پارکها باید هر اقدامی بر مبنای مطالعات و برنامهریزیهای مختص همان پارک انجام شود. در صورتی که این نوع پارکهای شهری و فراشهری مطالعات کارشناسی مختص خود داشته باشند که حد و حدود و انواع مجاز برای ساختوساز در آنها متناسب با کاربری پارکها تعریف شده باشد هیچ فردی نمیتواند از ضوابط مختص آن پارک، تخطی کند.
نوذرپور با بیان اینکه در طرحهای جامع و شهری عملا خطوط مشخص است اما ممکن است برخی از جزئیات ذکر نشده باشد، تاکید کرد: نکته مهم این است که اساسا پارک برای گذران اوقات فراغت است و اگر خدماتی در آن مستقر میشود، علاوه بر اینکه باید بر مبنای مطالعات و برنامهریزیهای کارشناسی باشد در وهله اول باید برای پاسخ به نیاز شهروندان به فضای سبز شهری برای گذران اوقات فراغت ایجاد شده باشد. بنابراین هر اقدامی که باعث شود تعاریف مجزا و بیارتباط با موضوع پارک در این فضاهای سبز شهری وارد شود، موجب اختلال در آسایش افراد، بر هم زدن نظامات شهرسازی و بروز اقدامات غیرقابل دفاعی خواهد شد که در نهایت زمینه را برای تخلف فراهم میکند. بهویژه آنکه تهران با معضل کمبود سرانه فضای سبز نیز روبهرو است. براساس آمارها سرانه فضای سبز تهران چیزی حدود ۱۶ تا ۱۶ و نیم مترمربع است؛ در حالی که براساس طرح جامع شهر تهران این میزان باید ۲۵ مترمربع باشد. در واقع در شرایطی که به ازای هر فرد حدود ۹ مترمربع کمبود سرانه فضای سبز وجود دارد، هر نوع اقدام برای کاهش این فضا به واسطه ساختوساز در پارکها مردود است. او افزود: مدیریت شهری تهران باید به این موضوع توجه داشته باشد که همه عرصههای شهری بهخصوص عرصههای بزرگ، نیازمند مطالعات مربوط به همان عرصه است؛ این مطالعات باید به برنامهریزیهای دقیقی منجر شود که هرگونه اقدام بر مبنای آن انجام شود.
برای پارکها ضابطه وجود دارد
سهراب مشهودی، صاحبنظر حوزه شهرسازی و رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور، نیز در پاسخ به این سوال که آیا ضوابط مشخصی برای نوع ساختوسازها و خدماتی که میتواند در پارکها مستقر شود، وجود دارد یا خیر، به دنیای اقتصاد گفت: برای پارکها ضابطه وجود دارد و در طرحهای جامع وتفصیلی حد مجاز ساختوساز در پارکها تعیین شده است. در ضوابط طرح تفصیلی یکپارچه تهران در پارکهای شهری G111، حداکثر ۳درصد میتواند به کاربریهای نگهبانی، سرویس بهداشتی، خدمات پذیرایی و غذایی و حداکثر دوطبقه یعنی کمتر از ۸ متر ارتفاع، اختصاص یابد. در پارکهای محلهای هم حداکثر ۷درصد برای نگهبانی، تاسیسات نگهداری و بهداشتی مجاز است. وی افزود: بنابراین موضوع پارکها و نوع خدمات مستقر در آنها چندان بیضابطه هم نیست و آنچه در این میان هم براساس طرحهای جامع و تفصیلی شهر تهران و هم براساس ماهیت پارکها میتواند و باید در پارکها مستقر شود حول موضوع گذران اوقات فراغت و ملزومات آن است. به عنوان مثال، بسته به وسعت و مکان و نوع پارکها، تاسیسات وخدماتی که مربوط به موضوع گذران اوقات فراغت شهروندان در یک فضای سبز شهری است، امکان ایجاد و استقرار دارد و استقرار سایر کاربریها وسرانهها در پارکها موضوعیتی ندارد.
قلمرو سبز حرمت دارد
مصطفی بهزادفر، استاد معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت نیز با اشاره به اینکه پارک به عنوان قلمرو سبز همگانی برای استفاده همگان است، گفت: هر اقدامی در این پهنههای سبز شهری باید براساس مطالعات دقیق وضوابط قانونی صورت گیرد.
وی با این حال به سه خلأ مهم در این زمینه اشاره کرد و گفت: در بسیاری موارد نبود قوانین دقیق و مشخص از یکسو، رهاسازی برخی پروژهها به صورت ناتمام برای چند سال و چند دهه و سپس اقدام برای تعیینتکلیف آنها از سوی دیگر و همچنین برخی از ابهامات قانونی و باز گذاشتن موضوعاتی در ارتباط با ضوابط و جزئیات مربوط به کاربریها و پهنهبندیها، منجر به اقدامات سلیقهای و اختلاط ناموزون کاربریها وسرانهها با یکدیگر میشود. به گفته بهزادفر، خطوط و ضوابط کلی ساختوساز در پهنههای مختلف که چند پهنه کلی از جمله پهنه سبز را شامل میشود، در طرحهای شهری مانند طرح جامع وتفصیلی مشخص شده است اما، برخی جزئیات از جمله جزئیات مربوط به ساختوسازها و خدماتی که میتواند در پارکهای شهری بسته به مقیاس و ماهیت آنها مستقر شود، باید مورد به مورد، براساس ویژگیهای هر کدام از این پارکها در طرحهای مطالعاتی قرار گرفته و برای آنها برنامهریزیهای کارشناسی صورت بگیرد. به گفته وی در برخی از ضوابط اگر چه حد و کاربریهای مجاز به استقرار در پارکها تعیین شده است اما در انتهای برخی جملات از الفاظی مانند «سایر» و «غیره» استفاده شده است که همین الفاظ زمینه ورود سلایق و برداشتهای شخصی به موضوع پارکها را فراهم میکند. در چنین مواقعی به دلیل سکوت و ابهام قانونی نمیتوان برخی اقدامات را قانونی یا غیرقانونی توصیف کرد.
وی همچنین یک نارسایی دیگر در این زمینه را برخی تبادلها و معاوضههای بین دستگاهی اعلام کرد وگفت: به عنوان مثال مجموعه پارک پردیسان، از ابتدا یک مجموعه سبز متعلق به دولت بود که با هدف ساختوساز در شهر جدید پردیس در اوایل دهه ۶۰، بین دولت و سازمان محیطزیست، مورد معاوضه قرار گرفت. بخش زیادی از ساختوسازهایی که بعدا در پردیسان صورت گرفت براساس مطالعات نبود؛ حتی ساختوسازها در شهر جدید پردیس نیز به سرعت و قبل از تصویب طرح جامع وتفصیلی این شهر جدید آغاز شد. به گفته وی، براساس طرح جامع وتفصیلی، پهنهها میتوانند خدمات همگانی سازگار با کارکرد خود را دربرگیرند، اما خدمات غیرمرتبط نباید به این پهنهها راه یابند.