Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:38:35 GMT

نژاد پرستي چهره واقعي آمريکاست

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۵۱۶۶

نژاد پرستي چهره واقعي آمريکاست

خبرگزاری آریا- عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: نژاد پرستی، در چهره واقعی آمریکایی ها نقش بسته و جا خوش کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد مرندی افزود: از آغاز مهاجرت اروپائیها به قاره آمریکا و کشتار بومیان این قاره توسط سفید پوستان نژاد پرستی شروع و تا به امروز ادامه دارد. نژاد پرستی اتفاق جدیدی در آمریکا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: اتفاق اخیر به این لحاظ پر رنگ شد که مظهر بی عدالتی و نا برابری در میان جامعه آمریکایی است.
سام مهدی ترابی کارشناس امور بین الملل نیز گفت: نژاد پرستی در حکومت و ساختار آمریکا، قابل درمان نیست.
او پلیس آمریکا را ارتش مجهز داخلی خواند و افزود: بیکاری، فاصله طبقاتی و شیوع کرونا را می توان از دیگر عوامل دوباره اوج گیری نژاد پرستی در آمریکا عنوان کرد زیرا در این کشور حدود 40 سال است که حقوق و دستمزدها افزایش نیافته است و به این ترتیب پولدارها پولدارتر و ضعیفها ضعیف تر شده اند.
این کارشناس گفت: مردم آمریکا جرأت انقلاب کردن ندارند. نخبه های این کشور تحت شستشوی مغزی قرار گرفته و مردم عادی بسیار جاهل هستند در آمریکا رهبر مردمی خاصی وجود ندارد پس اعتراضات اخیر این کشور باز هم بجایی نمی رسد.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: نظام آموزشی آمریکا به قدری ضعیف است که مردم حتی با داشتن دیپلم، خواندن و نوشتن بلد نیستند. البته این موضوع در دانشگاه ها تفاوت دارد، این شرایط اسف بار در محله های سیاه پوست نشین بدتر هست.
ترابی کارشناس مسائل بین الملل دیگر مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در حال حاضر بخشی از مشکلات آمریکا رسانه ها هستند مثلاً CNN طرفدار فلان جناح و FOX طرفدار جناحی دیگر است.
علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: با وجود ابعاد گسترده ی قتل جوان سیاه پوست به دست نیروی پلیس آمریکا در رسانه ها و جامعه این کشور، اوباما این اتفاق را عادی می داند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، او ادامه داد: خودبرتر بینی سفیدپوستان در آمریکا یک اقدام شبه نازیست در آلمان است که سبب پیدایش جنگ جهانی شد. البته اتفاق نژادپرستانه اخیر در آمریکا؛ نقض فاحش حقوق بشر است اما آمریکا می تواند به سادگی از این اتهام شانه خالی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نژاد پرستی چهره واقعی نژاد پرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است. کسی که از ایران خارج می شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاوردهای امروز چینی ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشورهای دیگر رفته اند. باید نگاه به کلمه فرار مغزها یا فرار از کشور را باید برداشت. هر کسی که از کشور خارج می شود و یا کسی که وارد کشور می شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است