Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:18:00 GMT

افزایش ۴۴ درصدی درآمد کمیته امداد قم در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۲۴۸۹

افزایش ۴۴ درصدی درآمد کمیته امداد قم در سال ۹۸

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر میرشکار در نشست خبری که ظهر یکشنبه در اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به عملکرد این نهاد در سال گذشته اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی استان قم توانست ۶۷۲ میلیون ریال درآمد کسب کند که از درآمد پیش بینی شده بیشتر بود.

وی با بیان اینکه درآمد کمیته امداد استان قم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با افزایش ۴۴ درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: سال ۹۸ از نظر اقتصادی بسیار سختی بود و ماه پایانی آنکه می‌توانست موجب درآمد بیشتر کمیته امداد بشود با شیوع کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود داشت استان قم بین تمام استان‌ها رتبه نخست جذب درآمدهای مردمی برای ایتام را به خود اختصاص داد.

۲۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نیازمند از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نیازمند از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند، تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانواده را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از این شمار ۵ هزار خانواده به دلیل طلاق و ۹ هزار خانواده به دلیل فوت سرپرست و یا زندانی بودن سرپرست خانواده توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود.

میرشکار ادامه داد: هزار و ۸۳۲ یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۱۸ هزار حامی از آنان حمایت می‌کنند. هم چنین هزار و ۸۲۴ بیمار صعب العلاج که زمین گیر هستند از حمایت‌های کمیته امداد بهره می‌برند. ۱۴ هزار نفر نیز بالای ۶۰ سال هستند که خدمات ویژه ای دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۴۸ هزار و ۵۱۸ نفر از کمیته امداد وام قرض الحسنه کارگشایی دریافت کردند که ۷۴۳ نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند که این وام باز پرداخت آن ۵ سال است.

۵۴۸ نفر نیز در سال ۹۸ از ودیعه مسکن بهره مند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم اضافه کرد: ۵۴۸ نفر نیز در سال ۹۸ از ودیعه مسکن بهره مند شدند و ۲ هزار و ۵ نفر نیز وام اشتغال دریافت کردند که در کل مبلغ ۶۱ میلیارد تومان تا بهمن ماه به آنان پرداخته شد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در قم ۴۶ خانوار زیر پوشش کمیته امداد، سرپرست خود را از دست دادند، تصریح کرد: به خانوارهایی که فرزند کوچک داشتند ۱۰ میلیون تومان کمک بلا عوض و به سایرین ۳ میلیون تومان کمک بلا عوض شد و همچنین ۱۹ هزار بسته کمک خانوار توزیع شد.

میرشکار اضافه کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته با وجود مشکلاتی که بود ۵۰ درصد رشد داشتیم و مردم ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

کد خبر 4938566

منبع: مهر

کلیدواژه: قم ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد شیوع کرونا گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند نماز عید سعید فطر روز جهانی قدس ستاد مقابله با کرونا مشهد کمیته امداد امام خمینی سال ۹۸ استان قم نفر نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی از مهم‌ترین گام‌های کمیته امداد در میان خانواده‌های نیازمند است که با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توفیق در این بخش به‌جز با کمک حامیان و خیران محقق نمی‌شود، خواستار توجه بیشتر خانواده‌های برخوردار به این بخش شد. 

وی افزود:حامیان ماهانه و در مناسبت‌های مختلف، کمک‌های خود را به‌صورت مستقیم به‌ حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز می‌کنند. 

وی با اشاره به این‌که معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، افزود: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد ۰۲۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام، حمایت از کودکان معنوی خود را برعهده بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد