Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@03:19:20 GMT

بعضی از مسئولان از سوختن زاگرس بی‌خبرند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۷۰۸

بعضی از مسئولان از سوختن زاگرس بی‌خبرند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ علی عباس‌نژاد در آستانه روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن / ۱۶ خرداد) در یک برنامه رادیویی درباره وضعیت آتش سوزی‌های مشابه منطقه زاگرس گفت:  اگر احساس مسئولیت در همه مسئولان وجود داشته باشد مشکلات‌مان حل می‌شود. اما بر این گمان هستیم که حتی برخی مسئولان خبر ندارند جنگل‌های زاگرس زیر آتش می‌سوزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در ۹۵ درصد حریق‌های مراتع و جنگل‌ها عامل انسانی دخیل است و اغلب آنها ناشی از سهل‌انگاری افراد است، افزود: در بسیاری از آتش سوزی‌ها، کشاورزانی هستند که می‌خواهند زمین‌شان را آتش بزنند تا برای کشت‌های بعدی آماده شود اما نمی‌توانند این آتش را مهار کنند. این در حالی است که اقدام به سوزاندن مزارع توسط کشاورزان جرم است.

سرهنگ عباس‌نژاد با بیان اینکه طی ۷۴ روز سال گذشته ۲۴۰ مورد آتش سوزی رخ داده است، گفت: ۹۵ درصد این آتش سوزی‌ها به موقع اطفا شده‌اند که بخشی هم که اطفا نشده مربوط به صعب‌العبور بودن آن مناطق بوده‌اند.

آیا این آتش سر خاموشی دارد؟ | بررسی دلایل گسترش حریق در جنگل‌های کهگیلویه و بویر احمد اینفوگرافیک | همه آمارها درباره آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس

وی با اشاره به اینکه آتش زدن زمین از نظر علمی اشتباه بوده و در سال ۴۶ برای این رفتار جرم تعریف شده است، درباره عملکرد یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در برخورد با چنین اقداماتی گفت: آنچه از دست ما بر می‌آید این است که برای افرادی که دست به چنین کاری می‌زنند، پرونده تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: الان نیاز به اطفای حریق هوایی داریم. در آتش سوزی اخیر زاگرس نیروهای مردمی برای کنترل حضور داشتند اما برای اطفا در مناطق صعب‌العبور نیاز به اطفا به شیوه هوایی است.

کد خبر 517450 برچسب‌ها محیط زیست جنگل حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست جنگل حوادث آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران جزییات حریق در خیابان لاله‌زار را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند