Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:03:11 GMT

انجام ۲۰۰ هکتار جنگلکاری در تویسرکان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۷۶۵۵

انجام ۲۰۰ هکتار جنگلکاری در تویسرکان

فرماندار شهرستان تویسرکان از انجام ۲۰۰ هکتار جنگلکاری طی سال گذشته خبر داد و گفت: وضعیت اعتبارات عمرانی تویسرکان در سال جاری مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سید رسول حسینی عصر امروز در ستاد مدیریت بحران، با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان با اقلیمی مناسب، کوهپایه‌ها و دشت‌ها در استان، منابع طبیعی منحصر به فردی دارد اظهار کرد: نباید در صیانت از این استعدادهای بکر خدادادی تعلل کنیم چراکه این امر علاوه بر ایجاد خسارات جبران‌ناپذیر، تعادل بین مراتع و دام را برهم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان بر اینکه همه ما از حیث اخلاقی، شرعی و قانونی موظف به اطلاع‌رسانی به جامعه مخاطب خود در نگهداری از منابع طبیعی هستیم گفت: اطلاع‌رسانی با بکارگیری از ابزار رسانه‌ا‌ی به ویژه بهره‌مندی از فضای مجازی با هدف حفظ ۸۸ هزار هکتار منابع طبیعی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به طرح ارائه شده از سوی استاندار مبنی بر جنگل‌کاری یک‌هزار هکتاری در سطح استان خاطرنشان کرد: سهم تویسرکان ۱۰۰ هکتار بود که بالغ بر ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری توسط منابع طبیعی در شهرستان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه محدویت منابع مالی و امکانات همانند کل کشور شامل شهرستان تویسرکان می‌شود افزود: متاسفانه در توزیع اعتبارات استان، سهم شهرستان خیلی مطلوب نیست؛ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعبتارات عمرانی ما در مرحله اول ۸.۸ میلیارد تومان اعلام شد.

حسینی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات، بر اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع از حوادث توسط دهیاران به منظور جلوگیری از فراگیر شدن آن اضافه کرد: ما در تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد ضعیف‌ترین در استان هستیم، بخشداران طرح «یک روستا، یک سمن» را در شهرستان در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با اشاره به اینکه طبق قانون مدیریت بحران، علاوه بر دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی هم باید ورود کند اظهار کرد: تلاش ما بر هم‌افزایی برای حفظ منابع طبیعی است نه جزیره‌ای عمل کردن.

اسفندیار خزایی ارزش جنگل و مراتع را خیلی زیاد و حائز اهمیت دانست و به وجود سه گونه گیاهی در استان از جمله انواع گون و آویشن الوند که در ایران بی‌نظیر است، اشاره کرد و افزود: بیشترین عسل تولید شده از انواع گون و از مراتع است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از منابع طبیعی را هر فردی باید از خودش آغاز کند، ممانعت از آتش‌سوزی‌ مراتع و منابع طبیعی نیازمند یک فرهنگسازی است تاکید کرد: آتش‌سوزی عمدی ۱۰ سال حبس دارد.

انتهای پیام/89010 

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگلکاری مراتع حفاظت از منابع طبیعی مدیریت بحران منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار،۱ دستگاه برف خور،۱ دستگاه گریدر،۲ دستگاه لودر،۳ دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه-تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله گیری و لکه گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

آهکی در پایان گفت: محور گنجنامهتویسرکان از امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راهها،مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می شود.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها