Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:08:22 GMT

اسناد جدید حمایت امارات از خلیفه حفتر

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۷۳۸۰

اسناد جدید حمایت امارات از خلیفه حفتر

منابع خبری ویدئویی را منتشر کردند که حاوی شواهد جدیدی از نقش مستقیم امارات در حمله به اهداف مختلف در لیبی است.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی ویدئویی را منتشر کرد که نشان دهنده دست داشتن مستقیم امارات در حمله نیروهای تحت امر خلیفه حفتر موسوم به "ارتش ملی لیبی" به اهداف دولت وفاق ملی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئو یک افسر اماراتی درحال هدایت عناصر خلیفه حفتر برای حمله به اهداف وابسته به دولت وفاق ملی لیبی است.

طبق این گزارش، این افسر اماراتی در داخل یک سامانه پدافندی ساخت روسیه از نوع "پانتسیر" نشسته است و درحال هدایت نیروهای مذکور است.

همزمان با انتشار این ویدئو، گزارش‌هایی نیز درباره هدف قرار گرفتن یک بیمارستان‌ صحرایی توسط جنگنده‌های امارات در جنوب مصراته منتشر شده است.

در همین راستا، حساب عملیات "آتشفشان خشم" وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در فیسبوک در پیامی نوشت: این اقدام ادامه پرونده جنایی شبه نظامیان خلیفه حفتر در زمینه هدف قرار دادن تیم‌های امدادرسان و کادرهای پزشکی است.

طبق اعلام عملیات آتشفشان خشم، پهپادهای امارات شنبه یک بیمارستان صحرایی در منطقه "أبوقرین" در ۱۱۵ کیلومتری جنوب مصراته را هدف قرار دادند. این حمله باعث وارد شدن خسارت به این بیمارستان و خودروهای آمبولانس شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده خلیفه حفتر ليبي خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.



کد خبر 847334 منبع: ایرنا برچسب‌ها بلاروس خبر ویژه روسیه - اوکراین اوکراین

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی