Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@15:37:49 GMT

منفی بافی مغز را از بین می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۱۲۴۶

منفی بافی مغز را از بین می‌برد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید نشان داد که تفکر منفی تکراری در ادامه زندگی با کاهش عملکرد شناختی و رسوب بیشتر دو پروتئین مضر مسئول آلزایمر مرتبط است. بنابراین اگر می‌خواهید زندگی طولانی تر داشته باشید باید خوشبین بودن را در خود تقویت کنید.

ناتالی مارتانت، روانپزشک و پژوهشگر ارشد بخش سلامت روان دانشگاه لندن در بیانیه ای گفت: « تفکر منفی تکراری ممکن است یک عامل خطرناک برای زوال عقل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رفتارهای تفکری منفی مانند تفکرات مربوط به گذشته و نگرانی از آینده در بیش از 350 نفر در سن بالای 55 سال طی یک دوره دو ساله اندازه گیری شد. حدود یک سوم از شرکت کنندگان نیز تحت آزمایش اسکن مغز PET برای اندازه گیری رسوبات تاو و بتا آمیلوئید (دو پروتئین که باعث بیماری آلزایمر، رایج ترین نوع دمانس می‌شوند) قرار گرفتند.

اسکن ها نشان داد افرادی که بیشتر وقت خود را صرف تفکر منفی می کنند، طی یک دوره چهار ساله نسبت به افرادی که بدبین نبوده اند، دارای تجمع بیشتر تاو و بتا آمیلوئید حافظه ضعیفتر و افت شناختی بیشتر هستند.

این مطالعه همچنین میزان اضطراب و افسردگی را مورد آزمایش قرار داده و افت شناختی بیشتری را در افراد افسرده و مضطرب مشاهده کرده است؛ اما رسوبات تاو و آمیلوئید در افراد افسرده و مضطرب افزایش نیافت بنابراین محققان به این مساله مظنون شدند که تکرر تفکر منفی دلیل اصلی این است که افسردگی و اضطراب باعث بیماری آلزایمر می‌شود.

مارتانت گفت: «در کنار مطالعات دیگر که افسردگی و اضطراب را با خطر زوال عقل مرتبط می سازد، انتظار داریم که الگوهای تفکر منفی در مدت زمان طولانی خطر زوال عقل را افزایش دهند.»

ریچارد آیزاکسون، متخصص مغز و اعصاب، گفت: این اولین مطالعه رابطه بیولوژیکی بین تفکر منفی تکراری و آسیب شناسی آلزایمر است و به پزشکان روش دقیق تری برای ارزیابی ریسک و ارائه مداخلات متناسب با شخصیت ارائه می دهد.

آیزاکسون افزود که بسیاری از افراد در معرض خطر تأثیر مستقیم و منفی نگرانی بر مغز آگاه نیستند؛ این مطالعه حائز اهمیت است و نحوه مراقبت از بیماران در معرض خطر را تغییر خواهد داد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که می توان با آموزش مغز را خوش بین تر کرد ( مانند آموزش یک ماهیچه). یک مطالعه با استفاده از اقدامات مستقیم عملکرد و ساختار مغز طی 30 هفته فقط 30 دقیقه در طول روز تغییر قابل اندازه گیری در مغز ایجاد شود.

تکنیک دیگر تمرین قدردانی است. چند روز در دقیقه وقت بگذارید و داشته‌های خود را نوشته و شکر کنید. تجربیات مثبتی را که در روز داشتید که می‌تواند خوش بینی شما را بالا ببرد بیاد آورید.

انتهای پیام/

178 / 336 تفکر منفی زوال عقل استرس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تفکر منفی زوال عقل استرس تفکر منفی زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  شهردار دژکرد گفت: دومین جشنواره شکوفه‌های بادام شهر دژکرد بخش سده شهرستان اقلید فارس با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، برپایی سیاه چادر عشایری، غرفه‌های صنایع دستی، نمایش آداب و رسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات باغی، دارو‌های گیاهی، حبوبات و معرفی مناطق گردشگری دژکرد برگزار شد.

رئیسی افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژکرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه گذار در زمینه‌های صنایع دستی ، تبدیلی و گردشگری برپا شد.

بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهر دژکرد به کشت بادام دیم اختصاص یافته و این شهر را به بزرگترین بادامستان دیم کشور تبدیل کرده است. 
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جشنواره گفت: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، نامگذاری شده است و این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند.
جلالی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده و به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.
در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی دژکرد به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد.
در شهر دژکرد رشته‌های صنایع دستی کیسه بافی، قالی بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی و قلاب بافی فعال است.
شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، چشمه‌سار‌های چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و باغ‌های بادام، گردو، سیب، هلو، آلو و گیاهان دارویی از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران