Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@23:13:00 GMT

تاکید وزیر کار بر ساماندهی کودکان کار

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۷۶۹

تاکید وزیر کار بر ساماندهی کودکان کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت حضور و مشارکت بیشترانجمن های مردم نهاد(NGO) ها در اجرای طرح فرایند ساماندهی کودکان کار و رفع نواقص احتمالی این طرح تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد شریعتمداری در نشست تخصصی «حل معضلات کودکان کار و ساماندهی آنها» در آستانه فرا رسیدن روزمقابله با کار کودکان اظهار کرد: در اجرای طرح های ساماندهی کودکان کار، حرکت و حضور فعال انجمن های مردم نهاد و گروه های داوطلب در حوزه های مربوط به افزایش توانمندی بسیار ضروری است؛ به همین منظور، زمانبندی برای مشارکت و حضور فعال این انجمن ها در جلسات بعدی با موضوع "کودکان کار" در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه دسته بندی کلی از وضعیت کودکان کار و عوامل ایجاد این آسیب اجتماعی پرداخت و گفت: یک دسته از کودکان کار دارای وضعیت خانوادگی مشخصی هستند که متاسفانه به دلیل مسائل مرتبط با فقر و درآمد پایین به این ورطه کشیده شده اند. عده ای دیگر که عمدتا هم از اتباع خارجی هستند به صورت سازماندهی شده و تحت هدایت گروه های مافیایی در خیابان حضور دارند.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده های کودکان کار، اضافه کرد: گاهی در پس حضور کودکان کار در خیابان به یک خانواده فقیر می رسیم که باید به صورت مشخص به حل مسائل آنها پرداخته شود.

او کمک های معیشتی، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی را از جمله راهکارهایی دانست که می توان به صورت کارشناسی شده برای کودکان کار استفاده کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه تلاش می کند امکانات لازم برای حمایت از خانواده های کودکان کار را فراهم سازد.

شریعتمداری به حضور و تکدی گری اتباع خارجی در خیابان های کشور اشاره و همکاری وزارت امور خارجه برای ساماندهی این پدیده را اساسی توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری کودکان کار آسیب اجتماعی وزیر کار کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند