Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از پایش تعداد 90 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی از ابتدای سالجاری در این شهرستان و اقدامات قانونی در خصوص واحد های آلاینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار با اعلام این خبر گفت: در راستای بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع شهرستان ملارد،90 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در حوزه استحفاظی این شهرستان بویژه واحدهای عمده صنایع غذایی، دارویی وکشاورزی از ابتدای سال تاکنون توسط کارشناسان این اداره پایش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از مجموع واحد های پایش شده خروجی فاضلاب 25 واحد مورد نمونه برداری و آنالیز پارامترها قرار گرفت، افزود: خروجی فاضلاب 15 واحد با استانداردهای ملاک عمل مغایرت داشته و بر همین اساس اخطاریه زیست محیطی مهلت دار برای این واحدها صادر شد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد همچنین تصریح کرد: از تعداد باقیمانده واحدهای پایش شده نیز 13 واحد به دلیل عدم رعایت ضوابط محیط زیستی و ایجاد آلودگی اخطاریه دریافت کردند که در مجموع تعداد اخطاریه های صادره برای 90 واحد پایش شده به عدد 28 رسید.
اکار در ادامه با اشاره به جمع آوری دو واحد آلاینده و غیرمجاز در شهرستان، گفت: دو واحد آلاینده وغیر مجاز در زمینه تولید زغال فشرده و تکمیل پارچه نیز در گشت و پایش های کارشناسان این اداره شناسایی و سرانجام با پیگیری های بعمل آمده ضمن صدور و ابلاغ اخطاریه های زیست محیطی مهلت دار و عدم اقدام مثبت از سوی متصدیان این واحدها از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و در نهایت جمع آوری شدند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد همچنین با اشاره به شناسایی چهار واحد غیر مجاز در این شهرستان برلزوم رعایت قوانین و مقررات محیط زیستی توسط صاحبان صنایع تاکید و خاطرنشان کرد: قطعا پس از پایان مهلت اخطاریه ها و در صورت عدم اقدام مثبت، پرونده این واحد ها به مرجع قضایی ارجاع می شود.
وی با بیان لزوم برخورد با واحدهای آلاینده و غیر مجاز در شهرستان ملارد به دلیل اینکه موجبات تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی وآلایندگی محیط زیست را فراهم می آورند، افزود: به استناد ماده 12 قانون هوای پاک با تمام منابعی که موجبات آلایندگی را فراهم کنند برابر قوانین و مقررات برخورد می شود.
اکار همچنین از پایش و پیگیری مدیریت پسماند واحدهای دامداری در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و مشکلات زیست محیطی ناشی از دپوی کودهای دامی درصنایع کشاورزی بویژه دامداریها فعالیت این واحدها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر

۱۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط، نداشتن پروانه کسب و گران‌فروشی مهروموم و برای ۲۷ واحد دیگر نیز به علت نداشتن ضوابط لازم، برگ اخطاریه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ منوچهر جوانمرد اظهار کرد: به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی مأموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۲ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گران‌فروشی مهروموم و نیز برای ۲۷ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم، برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر با تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، از مردم خواست، در صورت مشاهده یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.‌

کد خبر 748470

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان