Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اردبیل و بازدید از پروژه راه آهن میانه_ اردبیل گفت: این پروژه سخت یکی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم است بنا بر تاکید رییس جمهوری باید تا پایان این دولت به بهره برداری برسد.
او با اشاره به اینکه پروژه راه آهن میانه_اردبیل صرفا برای حمل مسافر نیست گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های قطب کشاورزی است و تکمیل راه آهن برای بارگیری محصولات کشاورزی و ارسال آن به سایر نقاط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل در دو سال اخیر از سرعت و پیشرفت خوبی برخوردار بوده و عملیات زیرسازی این پروژه حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اسلامی افزود: عملیات اجرایی پروژه عظیم راه‌آهن اردبیل در حال حاضر با جدیت و اهتمام ویژه‌ای اجرا و ۱۰۰ کیلومتر از راه آهن اردبیل- میانه نیز از سمت اردبیل تا پایان سال ریل‌گذاری می‌شود.
او پروژه بزرگ راه آهن اردبیل را در سطح کشور سخت و بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: پروژه بزرگ راه آهن اردبیل _ میانه یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های عمرانی کشور با ۱۷۵ کیلومتر طول، ۲۴کیلومتر تونل و ۳۵ کیلومتر پل است.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده برای تسریع در روند عملیات اجرایی این مجموعه اظهار کرد: هم اکنون عملیات اجرایی پروژه زیرسازی راه آهن اردبیل در ۱۲ قطعه با تلاش پیمانکاران مختلف در حال اجرا است.
اسلامی با تاکید بر جذب حداکثری بودجه‌های مربوطه تصریح کرد: باید تمامی متولیان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در جذب بودجه‌های عمرانی دولتی و تسهیلات بانکی اختصاص یافته تلاش کنند.
او از اختصاص اعتبارات لازم برای پروژه راه آهن اردبیل خبر داد و گفت: رئیس جمهور به قولی که در اردبیل به مردم داده، عمل می‌کند و برای اتمام این پروژه به یک هزار ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای تامین اعتبار همه پای کار هستیم.
وزیر راه و شهرسازی احداث راه آهن را آرزوی دیرینه مردم استان اردبیل دانست و اظهار کرد: احداث شبکه ریلی و راه آهن در اردبیل علاوه بر رفع نیاز مردم استان به عنوان قطار مسافر بری، در رونق اقتصادی و حمل و نقل محصولات کشاورزی نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
اسلامی با اشاره به اینکه جبهه‌های کاری پروژه راه آهن اردبیل در بخش روسازی افزایش خواهد یافت گفت: به منظور تکمیل پروژه در اسرع زمان منابع مالی مشکل نخواهد داشت و باید از سمت میانه نیز عملیات ریل گذاری انجام شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود تأمین اعتبار برای دو خطه کردن محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: اکثر محور‌های مواصلاتی استان اردبیل دارای خط اعتباری و همچنین منابع موردنیاز ملی است تا به سرعت باند دوم این مسیر‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی به جد از پروژه‌های در حال اجرا و نیمه‌تمام این استان حمایت می‌کند و با تأمین اعتبار سعی داریم تا پایان دولت دوازدهم بخش عظیمی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.
گفتنی است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود از پروژه‌های بهسازی باند اصلی فرودگاه، بازدید از راه‌های در دست اجرا گرمی - بیله‌سوار، پارس‌آباد - مشگین‌شهر، راه‌های اصلی هشتجین- کوثر، اردبیل- سرچم و ایستگاه راه‌آهن بازدید کرد.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن اردبیل پروژه عمرانی تامین اعتبار تسهیلات بانکی وزیر راه و شهرسازی راه آهن اردبیل پروژه راه آهن استان اردبیل بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی افزود: از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی اعلام کرد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.

گفتنی است اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد