Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل انتقال خون استان کرمان گفت: «شرایط اهدای پلاسما توسط بهبودیافته‌های کرونا در کرمان وجود دارد و تاکنون تعدادی از بهبودیافته‌ها برای اهدای پلاسما اقدام کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ روح‌الله میرزایی از امکان اهدای پلاسما توسط بهبودیافته‌های کرونا در کرمان خبر داد و بیان کرد: «حدود یک ماه است که شرایط اهدای پلاسما در کرمان فراهم شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مراجعه‌ی تعدادی از بهبودیافته‌های بیماری کرونا در کرمان برای اهدای پلاسما، افزود: «تاکنون شرایط اهدای پلاسما در کشور و استان فراهم نبود و این کار به تازگی شروع شده است».

مدیر کل انتقال خون استان کرمان با بیان این‌که در بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به کرونا درخصوص اهدای پلاسما اطلاع‌رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: «بیماران کرونایی که بهبود یافته‌اند، یک ماه پس از بهبودی می‌توانند پلاسما اهدا کنند و ارتباطی با شدت بیماری افراد ندارد».

وی ادامه داد: «پلاسمای اهدایی افراد بهبودیافته بنا به تشخیص پزشک معالج به بیماران کرونایی بدحال برای درمان، تزریق می‌شود».

میرزایی اضافه کرد: «کار خاصی روی پلاسمای اهدایی بهبودیافته‌ها انجام نمی‌شود، پلاسما با دستگاه توسط ست‌های یکبار مصرف و استریل جداسازی و ذخیره می‌شود و بنا به نیاز بیمارستا‌ن‌ها به آن‌ها تحویل داده می‌شود».

وی با اشاره به نتایج مثبت پلاسمادرمانی در کشور، گفت: «این نتایج در استان کرمان نیز مثبت بوده و در درمان بیماران کرونایی موثر واقع شده است».

مدیر کل انتقال خون استان کرمان درباره‌ی وضعیت ذخایر خونی استان نیز اظهار کرد: «خوشبختانه پس از ماه رمضان با توجه به اطلاع‌رسانی که توسط رسانه‌ها صورت گرفت، مراجعه‌ی اهداکنندگان خون در استان بیشتر شد و در حال حاضر ذخیره‌ی خون استان تقریبا خوب است».

وی از کمبود گروه خونی A منفی در استان خبر داد و افزود: «اگر ذخیره‌ی گروه خونی A منفی در استان خوب بشود تقریبا وضعیت ذخایر خون خوب خواهد بود».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتقال خون میرزایی کرونا در کرمان بهبودیافته ها اهدای پلاسما استان کرمان خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان